נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד לזהות סימנים של רשלנות רפואית

סימנים של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופא או גורם רפואי אחר לא עמד בסטנדרט הרפואי הנדרש, ולא נקט במידת זהירות מספקת בעת הליך רפואי, ובכך גרם נזק למטופל. למרבה הצער, רשלנות רפואית היא נפוצה למדי. אם אתם חושדים שנפלתם קורבן לתופעה זו, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא כאן על הסימנים בעזרתם ניתן לזהות רשלנות רפואית 

 

הטיפול שקיבלתם לא עובד או מחמיר את מצבכם

אם מצבכם מחמיר או אינו משתפר בעקבות טיפול רפואי, או שאתם סובלים מתסמינים בלתי צפויים, יתכן שהמקרה שלכם הוא תוצאה של רשלנות רפואית. הגוף שלנו מורכב ועשוי להגיב לטיפול בדרכים שונות ובלתי צפויות, אך בחלק מן המקרים אפשר להוכיח כי ישנו קשר סיבתי בין התנהלות הרופא לבין הנזק שנגרם לכם.

 

תופעה לא צפויה שנגרמה עקב הליך רפואי

לפני ביצוע הליך רפואי, על המטפל מוטלת החובה לפרט באופן מקיף על כל הסיכונים והסיבוכים האפשריים. אם לא קיבלתם מספיק מידע טרם ההליך הרפואי, הדבר עשוי להיחשב כהיעדר הסכמה מדעת, משום שלמטופל יש זכות לקבל מידע מלא על הליך רפואי ולהחליט באופן מושכל האם לבצע אותו בהתחשב בסיכונים הפוטנציאליים. אם לא הובאו לידיעתכם כל הסכנות ואתם סובלים מתסמין בלתי צפוי, יתכן שתוכלו להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

פגיעה כתוצאה מניתוח או פרוצדורה רפואית

ישנם מקרים בהם הליכים רפואיים וניתוחים אינם מצליחים, והאשמה איננה בהכרח מוטלת על הצוות הרפואי. עם זאת, ישנם מקרים חריגים במיוחד בהם נעשות טעויות במהלך הניתוח הגורמות לנזקים חמורים. חלק מהמקרים כוללים פגיעה באיברים פנימיים, ניתוח באיבר הלא נכון ושגיאות כירורגיות נוספות העשויים להביא לנזקים מתמשכים ואף לסכנת חיים.

 

התעלמות הרופא משאלות ותלונות

כאשר אתם מתייעצים עם הרופא שלכם לגבי האבחנה שניתנה לכם או לגבי טיפול שלא עובד, והרופא מסרב לענות על שאלותיכם ומבטל את התלונות שלכם, מדובר בדגל אדום. אם ישנה החמרה משמעותית במצבכם ואתם נתקלים ביחס שכזה מצד הרופא, יתכן שמדובר ברשלנות רפואית, משום שהרופא אינו עומד בסטנדרט הזהירות הנדרש ממנו.

 

הרופא מודה בטעותו

כאשר רופא מתוודה בפניכם שהוא נתן לכם טיפול לא נכון או טעה באבחנה באופן שגרם לכם נזק, כדאי לשקול הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. סטטיסטית, כאשר רופא מודה באשמה, מוגשות פחות תביעות. עם זאת, רבים מגורמי המקצוע הרפואיים לא יודו באשמה, ולכן חשוב להישאר ערניים לסימנים השונים שיכולים להעיד על רשלנות רפואית מטעם הגורם המטפל.

 

סיכום

זיהוי הסימנים לרשלנות רפואית הוא חיוני להגנה על זכויותיכם ובריאותכם. שמרו על ערנות בנוגע למצבכם, ואם אתם חושדים שנגרמה לכם פגיעה עקב רשלנות רפואית, כדאי מאוד לפנות לעורך דין המומחה בתחום זה ולנקוט בפעולות בהתאם לעצותיו. זכרו כי הבריאות והרווחה שלכם תמיד צריכות להיות בראש סדר העדיפויות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות