נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מיישרים כתפיים כפופות

עיסוי בגב

כתפיים כפופות הפכו לדבר נפוץ בשנים האחרונות, ישיבה לא נכונה מול המחשב, הרמת משא בצורה לא נכונה, התנהלות יומיות שגויה שיכולים לגרום לתופעה להתפרץ. מלבד רושם ראשוני של בן אדם בעל כתפיים כפופות, ניתן לראות גם פגיעה באיכות החיים ובריאות הגוף. בזמן האחרון גם אתם מרגישים שהגוף שלכם מכופף? קוראים את המאמר ותוך כדי מיישרים את הגוף? זה הזמן שלכם לקחת את זה צעד אחד קדימה ולבדוק את מצבכם.

 

איך מאבחנים כתפיים כפופות ומה הם הפתרונות לטיפול?

קשה לאבחן ברוב המקרים בצורה חד משמעית כתפיים כפופות, אלא אם המצב ניכר בצורה משמעותית לעין. כתפיים כפופות הוא ליקוי יציבה קל עד קשה. אבחון כתפיים כפופות נוכל לעשות לאחר בדיקה מעמיקה הכוללת: בדיקת אולטרה סאונד, בדיקת רקמות, בדיקות שרירים ואף בדיקה מעמיקה על הגנטיקה המשפחתית של החולה. האם אחד ההורים או הסבים סבל מכתפיים שמוטות ועוד. כתפיים כפופות עלולות לגרום לנזק רב למטופל, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה פיזית. כאשר מטופל סובב מכתפיים כפופות מופעל עומס גבוה יותר על הצוואר, הגב והכתפיים. כתוצאה מכך אנו רואים תנועה יותר דלה של הגוף, שרירים רפוים וחלשים יותר. בנוסף כתפיים כפופות בין היתר גורמות גם לפציעות, עקמת וכאבים כרוניים.

 

דרכי טיפול בכתפיים כפופות

פיזיותרפיה – ההמלצה הראשונה היא לגשת לאורטופד שיבנה לכם תוכנית פיזיותרפיה שבועית, במהלך התוכנית תוכלו לחזק את הכתפיים משמעותית, תלמדו יציבה נכונה מה היא. לאחר מספר טיפולי פיזיותרפיה תתחילו להרגיש בהבדלים.

 

פיזיותרפיה חיונית להצלחת התהליך ואין לוותר עליה בשום פנים ואופן.

תרגילים לתרגול בבית – באמצעות מספר תרגילים ייעודיים אשר ניתנים לבצע גם בבית תוכלו לחזק את שרירי הכתפיים, הגב ולהקל על התסמינים. התרגילים הנפוצים ביותר הם מתיחת שכמות אחוריות, ועיסוי רקמות הגב.

מתיחת שכמות אחוריות: את התרגיל יש לבצע כאשר אנו עומדים בפישוק והכתפיים עומדות ברוחב זהה לרגליים, המטרה היא להעביר את היד מאחורי הגב ולגעת במרפק של היד השניה. הרימו את החזה, נשמו מעט והרפו. חזרו על תרגיל זה מספר פעמים. עיסוי רקמות הגב גם הוא עוזר לטיפול בכתפיים כפופות,לחיצה על חגורת השכמות תעזור לכם להקל על התסמינים ואף לשפר במקרים מסוימים גיבנת.

 

חגורה ייעודית – אפשרות נוספת היא חגורה ליישור כתפיים, באמצעות החגורה תוכלו לשלוט בתנועתיות בצורה טובה יותר. החגורה עוזרת לכתפיים להיות במצבם הרצוי, תורמת לחיזוק השרירים והגב. במקרים מסוימים אף מתקנת ליקווי יציבות פשוטים, מאחר וכל מה שהיה חסר לנו זה רק מישהו או משהו שיראו לנו איך עושים את זה נכון. החגורה עשויה לרוב מחומר אלסטי יעודי אשר תורם לתחושת השחרור ומשתנה בהתאם לשינויים פיזיולוגיים או צרכי טיפול חדשים. את החגורה ניתן ללבוש על הבגדים, מתחת לבגדים ובניהם.

עמוד שידרה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות