נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לראות בכל מקום, בכל זמן – כל מה שרציתם לדעת על עדשות המגע

עדשות צבע

חושבים לעבור לעדשות מגע אבל חוששים? אין לכם מה לדאוג, עדשות מגע הינן בטוחות לשימוש ותורמות למראה נפלא, כדי שתוכלו לראות ולהראות הכי טוב. במאמר זה נסקור את יתרונותיהן של העדשות וכיצד נשתמש בהן נכון על מנת לשמור על בריאותנו.

 

עדשות מגע

עדשות מגע נמצאות במגע ישיר עם העין, בשונה מן המשקפיים הנתלים מן האוזניים והאף. המגע הישיר דורש הבנה בהנחת העדשה על העין, הקפדה על סטריליות והגיינה והתאמת עדשת המגע על ידי אופטומטריסט מורשה. שמירה על הנחיות היצרן תתרום לשימוש בטוח ונכון של העדשה ותחסוך לנו אי נעימויות רבות.

 

יתרונותיהן של עדשות המגע

עדשות המגע מאפשרות לנו חופש מן המשקפיים. רבים מוצאים את המשקפיים כלא נוחים, לא יפים ולא מתאימים לאורח החיים שלהם. עדשות המגע אינן יקרות וכיום ניתן להשיג עדשות מגע רכות וקשות, יומיות, חודשיות או קבועות, ישנו גם הבדל בין עדשה לעדשה במבנה שלה והחומר שממנו היא עשויה. כיום אין המלצה אחת גורפת באיזו מומלץ להשתמש, הבחירה תלויה בנוחות המשתמש, בצרכי הראייה שלו ובאורח החיים שהוא מנהל.

 

כיצד נשמור על בריאות העין?

להלן הנחיות שכדאי לגזור ולשמור על מנת שתוכלו להשתמש בעדשות המגע ללא חשש ומתוך שמירה על בריאותן העין שלכם:

  • עדשות קונים רק מאופטומטריסט – עדשות המגע יותאמו לכם על ידי איש מקצוע על פי צורכיכם. אל תתפתו לקנות עדשות בחנויות הפארם כי נדמה לכם שהן מתאימות.
  • אל תשנו עם העדשות – הקפידו להסיר את העדשות בזמן השינה ולאחסן אותן בתוך תמיסה סטרילית.
  • אל תשחו בבריכה עם עדשות – העדשות אינן מתאימות לשחיה בבריכה ועלולות להזדהם מחיידקים המצויים במים.
  • שטפו היטב ידיים טרם הכנסת העדשה לעין – שטיפת ידיים הינה קריטית לשלב הכנסת העדשה לעין, האצבעות שלנו מכוסות חיידקים גם אם הן נראות נקיות.
  • שטפו את העדשות אך ורק בתמיסה המיועדת לכך ולא במי ברז – מים מן הצינורות הינם מזוהמים, השתמשו אך ורק בתמיסות חיטוי לעדשות.
  • העדיפו עדשות המאפשרות חדירת חמצן לעין – קנו את העדשות אשר מציינות כי הן מאפשרות חדירת חמצן לעין, בריא יותר וטוב יותר.
  • אם אינכם פנויים בסוף היום לנקות ולטפל בעדשות, קנו יומיות – העדשות היומיות יקרות יותר, אך התחלופה הגבוהה שלהן, מדי יום, יכול לעזור לכם לשמור על היגיינת העין.

 

לסיכום

עדשות מגע הינן פתרון זמין ונוח לכל מי שאינו חש בנוח עם משקפיים. העדשות בטוחות לשימוש במידה ומקפידים לשמור על הוראות היצרן, להתייעץ עם אופטומטריסט טרם הרכישה ולשמור על סטריליות והגיינה בזמן השימוש בעדשה. ניתן לרכוש עדשות מגע רכות או קשות, יומיות, חודשיות או קבועות על פני הנוחות, אורח החיים שאתם מנהלים והעדפה אישית.

העין כחולה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות