נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה מותר לשוטר לעשות לעצור?

שוטר

מפגש עם שוטר מכל סיבה שהיא עלול להוות חוויה מלחיצה עבור רוב האנשים. גם אם מדובר בתשאול פשוט, התחושה היא שהשוטר נמצא בעמדת כוח ושכל מילה או מעשה שלנו יכול לשמש לרעתנו. במאמר זה תוכלו למצוא מידע שיהיה שימושי בעת מעצר או מפגש עם שוטר.

 

האם לשוטר מותר לפעול באלימות במהלך המעצר?

שימוש בכוח פיזי בעת המעצר מותר לשוטר אך ורק במקרים מסוימים. כאשר עצור מתנגד למעצר ומפעיל אלימות כלפי השוטרים הם אכן רשאים להפעיל כוח פיזי מידתי. גם במקרים של התפרעות מסוכנת או לצורך ביצוע חיפוש גופני חוקי, רשאי שוטר להשתמש בכוח פיזי. עם זאת, השימוש בכוח פיזי אינו מתיר לשוטר לעשות בעצור את כל העולה על רוחו אלא רק במידה הנדרשת לצורך השגת המטרה לשמה הופעל כוח. במקרים בהם שוטר נוהג באלימות שאינה מידתית, רשאי העצור להתלונן על כך בבית המשפט, ואותו שוטר ייאלץ להתמודד עם ההאשמות והעונש. מאמינים כי בוצע לכם עוול והופעלה נגדכם אלימות מוגזמת על ידי שוטר? פנו בהקדם האפשרי לעורך דין פלילי אלעד שאול ושות'.

 

האם לשוטר מותר לעשות חיפוש גופני בעצור?

כאשר אנו מדמיינים מעצר משטרתי, אחת התמונות הראשונות שיצוצו בראשנו היא החיפוש הגופני הידוע, אשר במהלכו נבדק אם על עצור יש חפצים מסוכנים או כל דבר אחר אותו השוטר מבקש למצוא, אך האם לשוטר מותר לעשות חיפוש בכל מצב? לשוטר מותר לבצע חיפוש רק אם קיים חשד סביר כי העצור ביצע עבירה או שהבידוק חיוני למעצר ולבטיחות העצור והשוטר. אותו חשד יכול לעלות גם מתוך עבודה מודיעינית מקדימה או ראיות שנמצאו נגד העצור. עם זאת, החיפוש המאושר לביצוע במקרה של עבירה קלה הוא חיפוש חיצוני בגוף העצור ובחפציו ולקיחת דגימת שיער או רוק. במידה וקיים חשד לעבירה חמורה יותר שהעונש עליה הוא שלוש שנות מאסר או יותר, ניתן לבצע גם חיפוש פנימי מעמיק יותר הכולל בדיקת דם, צילום רנטגן ועוד.

 

מה עליי לעשות במהלך מעצר משטרתי?

העצה הטובה ביותר להתנהלות במהלך המעצר היא פשוט מאוד לשמור על רוגע וקור רוח. בין אם אכן ביצעתם פשע ובין אם לא, תהיה לכם הזכות להגן על עצמכם במהלך החקירה ובבית המשפט, וניסיונות שיחה או שכנוע כלפי השוטרים לא יניבו תוצאות. כמו כן, דיבור בוטה, התנגדות או תקיפת שוטר לא רק שלא יחלצו אתכם ממעצר, אלא רק יעלו את סיכוייכם לקבל עונש חמור.

 

עצר אתכם שוטר? פנו לעורך דין פלילי

במצבים בהם עתידכם מוטל על הכף וייתכן ואתם עומדים בפני קנס חמור או מעצר, חשוב מאוד לפנות לסיוע משפטי של עורך דין המתמחה בתחום הפלילים. עורך דין יוכל ללוות אתכם לאורך הליכי החקירה והמשפט, לפעול להגנה על זכויותיכם, ולהשמיע את טענותיכם בפני השופט. אין ספק שפנייה לעורך דין פלילי יכולה להוריד משמעותית את חומרת העונש בפניו אתם עומדים.

 

סיכום

מעצרים משטרתיים לא מתרחשים רק בסרטים, הם יכולים לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו. במידה ואכן נקלעתם למצב כזה, נהגו באיפוק ואל תנסו לברוח או להתנגד. המעשה החכם ביותר הוא פנייה לעורך דין פלילי על מנת להילחם על חפותכם.

מעצר משטרתי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת