נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית בגיל ההתבגרות – הגדרת החוק, ומה ניתן לעשות?

בחורה אשר עברה הטרדה מינית עם כיתוב על היד של "עצור"

הדור הצעיר של היום חשוף לכל כך הרבה מידע, פורנוגרפיה ודברים שאינם ראויים לילדים כך שבאופן טבעי לחלוטין, הטרדות מיניות בקרב מתבגרים הפכו לדבר שכיח ומטריד כשלעצמו. מכיוון שמדובר באדם שאינו נחשב לבגיר, הטיפול במקרים הללו לרוב די שונה ממקרים רגילים. במאמר הבא נסביר בדיוק מהי הטרדה מינית על פי החוק, וכיצד יש להתמודד עם הטרדות מיניות בקרב בני נוער. 

הטרדות מיניות בין בני נוער ובקרב נערים ונערות בגיל ההתבגרות הוא דבר שכיח מאוד, למרבה הצער. אנו נחשפים למקרים של פגיעות מיניות והפצת תמונות מיניות של נערים ונערות על בסיס כמעט יומיומי, ומכיוון שמדובר בבני ובנות נוער, הדבר מורכב מבחינה משפטית, ואופי ההתמודדות עם המקרים האלה מחייב רגישות יתרה.

במאמר הבא נסביר מהי הטרדה מינית על פי החוק, כיצד יש להתמודד עם מקרים של הטרדות מיניות ככלל ומבקרים של הטרדות מיניות בגיל ההתבגרות בפרט.

 

פגיעות מיניות בקרב בני נוער

בשנים האחרונות אנו נתקלים במקרים מטרידים ביותר, של פגיעות מיניות, אונס קבוצתי, הטרדות מיניות והפצות תמונות וסרטונים מיניים שלא בהסכמה בקרב בני ובנות הנוער בארץ. חשוב לציין, שהטרדה מינית אינה מחייבת מגע פיזי מכל סוג שהוא, ויכולה להתקיים גם באופן מילולי בלבד – והיא מוגדרת על פי מספר פרמטרים והתנהגויות שעליהן נרחיב בהמשך המאמר.

מכיוון שגיל ההתבגרות הוא מתחת לגיל ההסכמה, מקרים של קיום יחסי מין יכולים להיחשב כאונס – עבירה פלילית חמורה פי כמה מהטרדה מינית. אך גם מקרים של הטרדות מיניות בגיל ההתבגרות אינן זרות לאף אחד מאיתנו, ומחייבות טיפול והתמודדות מעט אחרת ממקרים של הטרדות מיניות בקרב אנשים בגירים.

ראשית, במקרים בהם התקיימה הטרדה מינית בקרב בני נוער שנמצאים מתחת לגיל אחריות פלילית (גיל 12) החוק מחייב דיווח לפקיד סעד, על מנת המשך טיפול במקרה. שנית, במקרים בהם התקיימה הטרדה מינית מעל לגיל אחריות פלילית, ניתן להגיש תלונה במשטרה ואף לפעול באמצעים משפטיים כנגד הפוגע. היכנסו לקבל פרטים על הטרדות מיניות עם עורך דין בקיא בתחום.

 

מהי הטרדה מינית על פי החוק למניעת הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה, שבמקרים מסוימים דינה עלול להוביל לשנות מאסר בפועל. הטרדה מינית פוגעת במספר זכויות אדם בסיסיות – היא פוגעת בכבודו של האדם, בזכותו לשיוויון, חירות ופרטיות.

על פי החוק שנחקק בשנת 1998 למניעת הטרדות מיניות, הטרדה מינית יכולה להיחשב ככל אחת מן ההתנהגויות הבאות –

  • סחיטה באיומים
  • פרסום תמונה/סרטון של אדם ללא הסכמתו וידיעתו תוך התמקדות במיניותו
  • התייחסות בעלת אופי מיני
  • הצעה בעלת אופי מיני
  • אמירות משפילות בעלות אופי מיני
  • משיכה בפריט לבוש
  • מעשה מגונה

 

כפי שצוין קודם, הטרדה מינית אינה מחייבת מגע מכל סוג ויכולה להתקיים גם באופן מילולי בלבד.

אישה אשר עברה הטרדה מינית בגיל ההתבגרות
אישה אשר עברה הטרדה מינית בגיל ההתבגרות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת