נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם המדינה חייבת לממן טיפולים לילדים בעל מוגבלויות?

קשירה פופולרית

לילדים עם מוגבלויות יש צרכים חריגים המחייבים מתן טיפולים רפואיים, רגשיים ונפשיים באופן מורחב. טיפולים אלו נועדו לסייע לאותם הילדים לחיות חיי יום-יום נורמטיביים ככל שניתן. סוגי הטיפולים נקבעים בהתאם לסוג המוגבלויות עמם מתמודדים אותם הילדים.

 

טיפולים רגשיים

טיפול רגשי נועד לסייע לילדים אשר מוגבלותם מביאה לבעיות רגשיות המשפיעות על תפקודם. בעיות רגשיות אלו יכולות להתבטא בקשיי הירדמות, קשיי התעוררות, תגובות רגשיות מופרזות ולא מותאמות סיטואציה, חרדה חברתית, מחשבות טורדניות, הפרעות אכילה, קשיים לשלוט בסוגרים ועוד. הקשיים הללו עשויים לפגוע באופן משמעותי באיכות חייהם של הילדים וכן להקשות מאוד על הטיפול בהם על ידי הוריהם. כיום, תחום הטיפול הרגשי מתפתח וכולל שלל שיטות טיפול ומטפלים מקצועיים ומנוסים שיספקו זאת.

 

טיפולים קוגניטיביים

טיפולים קוגניטיביים הם טיפולים אשר מטרתם להביא לשינוי התנהגות ודפוסי חשיבה בקרב ילדים. טיפולים מעין אלו מתאימים במקרים בהם הילד מתקשה לבצע את פעילויותיו השגרתיות בשל חרדות שונות, פחדים, פוסט טראומה, קשיים חברתיים, מחשבות טורדניות ועוד. טיפולים קוגניטיביים מתמקדים במחשבות, בפרשנותן ובאמונות המשפיעות על הילד ומונעות ממנו לנהל אורח חיים שגרתי ותקין. המטפלים פועלים על בסיס שיטות מוכחות אשר נחקרו ויעילותן הוכחה במטרה לסייע לילד לשלוט באותן מחשבות וחרדות תוך היחשפות הדרגתית למוקדי הגירוי הטורדניים. בתהליך מבוקר, איטי ובטוח ניתן להביא לשיפור משמעותי ביכולת התפקוד של הילד, וזאת ללא שימוש בכלים אגרסיביים או כאלו המערבים טיפולים תרופתיים למיניהם.

 

טיפול באומנות

ישנם מצבים בהם הילד יעדיף לנסות לפרק את החרדות ואת הקשיים הנפשיים והרגשיים אותם הוא חווה באמצעות יצירה ואומנות. במקרים מסוימים אצל ילדים מסוימים, היכולת לנהל טיפול דוגמת אלו שהוצגו מעלה איננו אפשרי, ויש צורך בסוג אחר של ביטוי. מסגרות ומטפלים רבים מציעים כיום מקומות בהם הילדים יכולים לבטא את עצמם ללא חשש, ללא ביקורת, ועל ידי כך זוכים לשקם את האמונה שלהם בעצמם וכישוריהם. חשוב להדגיש כי אומנות היא אחת מהדרכים הראשוניות בהם אנו מבטאים את עצמנו ולכן חזרה לבסיס עשוי להיטיב עם הטיפול בילד.

 

מימון הטיפולים

כל הטיפולים המוצגים כאן כרוכים בעלויות שאינן מבוטלות. מטפלים המשתמשים בשיטות הטיפול הייחודיות המוצגות אינם נוטים לעשות זאת בהתנדבות אלא לגבות עבור כך תשלום גבוה. במקרים מסוימים, קופות החולים עשויות לממן את הטיפולים הללו, בין אם באופן חלקי ובין אם באופן מלא. עם זאת, השגת המידע אודות דרכי מימון הטיפול והדרך לקבלת המימון אינן תמיד ברורות. לשם כך, ניתן לפנות לאתר "קול הזכויות" https://www.allrights.co.il ובו תוכלו למצוא מידע רב הנוגע לטיפול בילדים עם מוגבלויות. באתר תוכלו למצוא מידע מעמיק ורחב היקף בנוגע לטיפולים השונים המגיעים לילדים עם מוגבלויות, לחסוך זמן רב ולהיטיב עם ילדיכם.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות