נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפול בחרדת נטישה: המדריך המלא

אישה בחרדה

חרדת נטישה יכולה להתבטא הן אצל ילדים והן מבוגרים, והיא ניתנת לטיפול. באמצעות המדריך הבא נסביר אודות חרדת נטישה ומהיכן היא נובעת, כמו גם נספק לכם מידע אודות טיפול CBT אפקטיבי אותו תוכלו לקבל לצורך טיפול בחרדת נטישה.

 

חרדת נטישה – מהי?

ישנם סוגי חרדות רבים, אולם חרדת נטישה נחשבת לאחת מהסוגים הנפוצים ביותר. אם בעבר חרדת נטישה אובחנה רק אצל ילדים, כיום פסיכולוגים ומאבחנים מדווחים על עלייה בחרדת נטישה גם אצל מבוגרים. מקורה של חרדת הנטישה מצוי עוד בילדות בשל התנהגות אשר נתפסת באופן סובייקטיבי כלא קשובה מצד גורמי הסמכות או החברים, ולכן היא משפיעה באופן ניכר על איכות חייהם של הסובלים ממנה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי חרדת נטישה עשויה להוביל לחוסר ביטחון, תוקפנות, התבודדות, קורבנות וכן חוסר סבלנות כלפי הסביבה הקרובה או הרחוקה, וזאת לאור העובדה כי החרדה הופכת את החיים של אלו אשר סובלים ממנה לכמעט בלתי נסבלים. פרידות בעבור הסובלים מחרדת נטישה הופכות למשמעותיות ואף מגבילות מאוד, ולכן רבים מהסובלים מחרדת נטישה מדווחים על אי יכולת ליצירת קשרים חדשים או התרופפות הקשרים הקיימים, כמו גם מקור לסבל וחוסר סיפוק כתוצאה מחייהם. משום כך, חשוב לפנות לקבלת טיפול בחרדת נטישה, כאשר כיום ניתן לקבל קשת רחבה של טיפולים, החל מטיפולים תרופתיים ועד טיפול CBT  אשר זוכה בשנים האחרונות לעדנה, וזאת בשל העובדה כי מדובר בטיפול יעיל וממוקד אשר מתבסס על ההנחה כי ניתן לטפל בחרדת הנטישה באמצעות שינוי התנהגותי והקוגניטיבי באמצעות איתור המחשבות אשר גרמו לחרדה להופיע מלכתחילה, אולם בשונה משיטות אחרות השיטה הזו מתבססת על התמקדות בהווה, וכתוצאה מכך השגת תוצאות בטווח הקצר, החל מטיפול הראשון.

אישה ונרות

האם טיפול CBT יכול באמת לסייע לצורך טיפול בחרדת נטישה?

טיפול CBT אשר נעשה באמצעות ליווי של מטפל מוסמך יכול לסייע לא רק לסובלים מחרדת נטישה, אלא גם לסוגי חרדות נוספים הכוללים חרדת בחינות, פוביות, דיכאון וכן הפרעות נפשיות על שלל סוגיהן. בעבור הסובלים מחרדת נטישה, ניתן לקבל טיפול ממוקד אשר נועד להוביל לשינוי דפוסי המחשבה וההתנהגות, וכתוצאה מכך להפחית את חרדת הנטישה עד להיותה בלתי קיימת או מורגשת. מטפל מוסמך בשיטה הינו אורי פוקס, בעל תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית אשר בקליניקות אשר בבעלותו מטפל באופן אפקטיבי בגברים, נשים וילדים אשר חווים חרדת נטישה, כל זאת על מנת לספק כלים מצוינים אשר יאפשרו להתמודד עם החרדה באופן אפקטיבי. לקבלת מידע נוסף בעבור טיפול בחרדת נטישה, אנו מזמינים אתכם להיכנס לעמוד הרשמי של אורי פוקס, השאירו פרטים מלאים ונציג מטעם הקליניקה הקרובה למקום מגוריכם ישוב אליכם בהקדם האפשרי לצורך תיאום פגישת ייעוץ לטיפול בחרדת נטישה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות