נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך הגיע לעולם וירוס הפפילומה

וירוס באוויר

למרות שאנחנו חיים בעידן שבו הרפואה מאוד מתקדמת, אנחנו עדיין חשופים, בין היתר, גם למחלות מין. מחלת המין השכיחה ביותר בימינו היא למעשה וירוס הפפילומה, ובפועל אנחנו יכולים לומר שרוב האנשים שמקיימים יחסי מין ידבקו כנראה בזן כזה או אחר של פפילומה. מה עושים בנידון ועד כמה זה באמת מסוכן? כל הפרטים לפניכם.

 

האם הווירוס מסוכן?

כשמדברים על פפילומה חשוב להבין שיש זרים רבים מאוד של וירוסים שנכנסים להגדרה הזאת. למעשה, הרפואה מכירה וזיהתה כבר יותר ממאה זנים שונים, אך רק חלק מהם נחשבים לבעייתיים. חלק מהם, כמו זן מספר 6 ו11, אחראים על יצירת יבלות באיבר המין העונות לשם קונדילומות, ואילו אחרים, בעיקר זן מספר 16 ו 18, עלולים לגרום לסרטן. הפפילומה מאוד מדבקת וכיוון שמדובר על מחלת מין, היא עוברת כמובן במגע מיני. זה לא משנה אם המגע הוא אנאלי, וגינאלי או אוראלי, שכן בסופו של דבר הווירוס הזה עובר מאוד מהר ומדבק מאחד לשני. מבחינת רמת הסיכון של הווירוס, אנחנו רואים שברוב המקרים הוא עובר מעצמו, אך כעשרה אחוז מהאנשים שנדבקו כן יסבלו מתופעות שונות. חלק מהם יסבלו מיבלות ואילו אחרים מסרטו, כאשר הסרטן הנפוץ ביותר בהקשר הזה הוא סרטן צוואר הרחם, כך שנשים הן אלה שחשופות אליו.

 

מה עושים בנידון?

אנשים שנדבקו בוירוס הפפילומה ופיתחו יבלות צריכים לטפל בהן באופן פיזי. החדשות הטובות הן שרואים את היבלות הללו ולכן למעשה האבחון שלהן הוא ויזואלי. ניתן להסיר אותן, לכרות או להשתמש בקרמים שונים, כך שבהחלט ישנן דרכים רבות לטפל בעניין. נשים מתבקשות לבצע בדיקת פאפ בכל פרק זמן מסוים וזאת במטרה לאבחן ולראות האם אין תאים נגועים באזור צוואר הרחם שמקורם בווירוס הפפילומה. בנוסף לכל אלה, כמובן שרצוי להיזהר עד כמה שאפשר, שכן עדיף, כמובן, להימנע מהדבקה מאשר למצוא דרכים לטפל בווירוס שכבר נדבקנו בו.

 

היכן מומלץ לעבור טיפולים רפואיים בתחום הזה?

כמובן שחלק מהשאלה האם טיפול רפואי כנגד וירוס הפפילומה יכול להיות יעיל או לא, זו השאלה לאיזה מרכז רפואי נפנה. לכן חשוב מאוד לבדוק לאן אתם ניגשים, כי כמובן שהרעיון הוא לבחור באנשי הצוות הכי טובים שיש. כמו שקורה בהרבה תחומים אחרים, גם בעולם הרפואה אנחנו רואים היום מגוון רחב של אפשרויות ומומחים שעובדים בשיטות שונות. יש כמובן גם לא מעט טיפולים טבעיים שמטרתם לעזור לנו להתמודד עם וירוס הפפילומה, אך יש מקרים שבהם הטיפול הטבעי כבר לא יוכל לעזור. מה שבטוח זה שבין אם אתם מעדיפים טיפול טבעי ובין אם אתם מעדיפים כל טיפול רפואי אחר, יש לבחור במרכז מקצועי לשם כך. לכן רצוי לברר כל מה שניתן אודות המקום שאליו אתם פונים לצורך הטיפול הרפואי הדרוש לכם כנגד הווירוס.

רופא מומחה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות