נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למי מגיעים החזרי מס?

בדיקת דוח החזר מס וכספים

מס הכנסה הוא מס שנגבה מכל אזרחי ותושבי מדינת ישראל בהתאם לחוק. הסכום הנגבה מחושב לפי המשכורת של השכיר או העובד העצמאי. אך במקרים רבים נגבה מס עודף, כך שאותם שכירים ועובדים עצמאיים זכאים לקבלת החזר מס.

החזרי מס אינם ניתנים באופן אוטומטי. העובד הזכאי צריך להיות מודע לכך שהוא בכלל זכאי להחזר מס ושנגבה ממנו עודף מס ולאחר מכן עליו להגיש בקשה למס הכנסה על מנת לקבל את ההחזר המגיע לו. יש הרבה מאוד תנאים בגינם עובדים יכולים לקבל הפחתה במס ולכן לא הרבה מודעים לכך שהם משתייכים לאחת הקטגוריות בגינן הם זכאים.

לפי החישובים שנעשו בשנים האחרונות למעלה מ-50% מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזר מס.

 

למי מגיע החזר מס?

החזרי מס מגיעים בעצם לכל עובד ששילם מס עודף. הרבה פעמים תשלום המס לא חושב במדויק על ידי המעביד ולכן נגבה סכום עודף. חישובים לא מדויקים יכולים לנבוע כתוצאה מעבודה ביותר ממקום אחד, אי רציפות במקום העבודה, תרומות וכו'.

בנוסף, לתנאים אלו יש חוקים במדינת ישראל המקנים הקלות והטבות שונות לאוכלוסיות שונות ולמקרים שונים. חלק מההקלות האלו מתייחסות להפחתה בתשלום מס ההכנסה.

ישנם קטגוריות כלליות יותר המתייחסות למצב משפחתי, רמת השכלה ומגורים במקום מסוים.

כמו כן, ישנן הקלות והטבות במקרים יותר ספציפיים לדוגמה, הטבות לחיילים משוחררים, החזרי מס בגין בעיה רפואית, החזרי מס לעיוורים או נכים ועוד.

אם אתם חושבים כי ייתכן ואתם שייכים לאחת מאותן קטגוריות, כדאי לכם לבדוק אם אתם זכאים לקבלת החזר מס שיכול להגיע לאלפי שקלים.

 

 

איך מקבלים החזרי מס?

כדי לקבל את החזר המס המגיע לכם אתם צריכים להגיש בקשה להחזר מס אצל פקיד שומה של מס הכנסה. הבקשה כוללת מילוי של מספר טפסים ובדרך כלל תתבקשו להביא הוכחות שאכן נגבה מכם מס עודף או שאתם זכאים להקלה בתשלום המס.

למס הכנסה אין כל אינטרס להזדרז ולהחזיר לכם את כספכם ולכן לעיתים המשימה יכולה להיות מייגעת.

על מנת לקבל את המגיע לכם יש מספר דרכים שאתם יכולים לבחור כדי לנסות ולזרז את קבלת החזר המס, מלבד לעשות זאת באופן עצמאי.

אחת האפשרויות היא לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום ולשכור את שירותיו של רואה חשבון או יועץ מס שיוכלל לבדוק אם אתם אכן זכאים להחזר מס ויעזור לכם להגיש את הטפסים הרלוונטיים. במקרה זה תאלצו לשלם סכום התחלתי בשווי מאות שקלים וככל הנראה גם אחוז מסוים מהסכום שתקבלו ממס הכנסה.

אופציה נוספת שצוברת פופולריות בתקופה האחרונה היא להשתמש באתרים שנמצאים באינטרנט המציעים לבדוק את זכאותכם ולחשב את החזר המס המגיע לכם. לא על כל אתר ניתן לסמוך והרבה מהם משמשים רק לחישוב המס. אך אתרים מסוימים יציעו לכם שירותי אונליין לבדיקת הזכאות וגם לשליחת בקשה להחזר מס בסכום סביר.

בדקו את החזרי המס המגיעים לכם: https://taxes-refund.co.il.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין