נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה ניכוי מס במקור?

ניכוי מס במקור

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית מס במעמד התשלום של הלקוח. אמנם מדובר בפעולת שגרתית, הנשמעת גם פשוטה למדי, אך חשוב וכדאי להכיר את הגדרת לשון החוק של ניכוי מס במקור ואפשרויות הקיימות מסביב

 

מהו ניכוי מס במקור?

כל פעילות עסקית בישראל מחויבת בתשלום מס הכנסה, כך שעבור עצמאיים רבים, ההתנהלות מול רשות המיסים היא התנהלות שגרתית ושוטפת. מבין מגוון המונחים והמושגים הנלווים להתנהלות זו, נכללת גם פעולת ניכוי מס במקור. ניכוי מס במקור נועדה למעשה לצמצם את היקף התופעה של העלמות מס, כשהיא מחייבת בעלי עסקים לנכות את אחוז המס שנקבע להם במעמד הרכישה והוצאת החשבונית ללקוח (למעט כאלו שקיבלו פטור), כך שתשלום המס בגין עסקה זו מושת על המשלם.

 

כיצד נקבע שיעור ניכוי המס?

כפי שהזכרנו, כל עסק חדש מחויב בניכוי מס במקור (למעט מקרים בהם התקבל פטור), כאשר המצבים הנפוצים ביותר בהם מנוכה מס הכנסה במקור הם עוסקים עצמאיים, משקיעים בשוק ההון, מעסיקים, משכירי דירות ומצבים נוספים, כפי שתוכלו לראות באתר   https://yncpa.co.il.

שיעור הניכוי נקבע על ידי מס הכנסה, אשר קובע את השיעור על פי קריטריונים מסוימים, דוגמת צפי הכנסות, ותק העסק, סוג העסק ועוד, כאשר שיעור המשוואה הוא ככל שההכנסה גבוהה יותר, כך ייקבע שיעור ניכוי מס גבוה יותר.

 

ניכוי מס – הקלות ופטורים

מס הכנסה אמנם קובע את שיעור ניכוי המס, אך כדאי לדעת כי ישנם מספר מצבים המאפשרים לשנות ולהפחית את שיעור ניכוי המס שנקבע ואף לקבל פטור מוחלט. התנאי הבסיסי לקבלת הקלות ופטורים אלו הוא הוכחת מוסר תשלומי מס גבוה ולפרק זמן ממושך.

פטור מביצוע ניכוי מס במקור לחייבים בדיווח, ניתן בדרך כלל לחברות ועסקים שהגישו מספר פעמים את הדו"ח השנתי, כאשר את הבקשה יש להגיש באמצעות טופס ייעודי ובצירוף המסמכים הרלוונטיים.

 

ייצוג מול מס הכנסה עם רואה חשבון מקצועי

מלבד ההתנהלות השוטפת מול מס הכנסה, חשוב לדעת כי במידה והעוסק המחויב בהוצאת ניכוי מס במקור אינו עושה זאת, הרי שרשות המיסים יכולה לקבוע עבורו אחוזי ניכוי מקסימליים, היכולים להגיע לשיעור של 30%, זאת מלבד קנסות גבוהים ואף עונשי מאסר.

לפיכך, בכל נושא ההתנהלות מול מס הכנסה בכלל ובכל הקשור לניכוי מס הכנסה במקור בפרט, עסקים חדשים וותיקים כאחד, חייבים לצידם רואה חשבון מקצועי, הבקיא בדיני המס הרבים, כך שיוכל להעניק להם שירותי ליווי וייעוץ מקיפים.

 

לסיכום

פעולת ניכוי מס במקור היא חלק מההתנהלות השגרתית מול מס הכנסה, כשהיא מחייבת בעלי עסקים לנכות את אחוז המס שנקבע להם על ידי מס הכנסה במעמד הרכישה והוצאת החשבונית ללקוח. היות וקיימות מגוון אפשרויות ודרכים לקבלת הקלות ואף פטור מוחלט, מומלץ יהיה להתייעץ עם רו"ח מקצועי ומנוסה בתחום.

ניכוי מס במקור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין