נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה זמן לוקח עד קבלת הכסף מרגע ביצוע החזר המס

מס הכנסה

כישראלים, כולנו מודעים לבירוקרטיה הרבה והמסורבלת מול גופי המדינה השונים, ביניהם נמצא גם מס הכנסה ותהליך קבלת החזר המס המגיע לנו. אז לאחר שבקנו את זכאותנו, מילאנו את הטפסים הנדרשים ושלחנו הכל אל פקיד השומה, נשאר לנו לברר דבר אחד – תוך כמה זמן נקבל את החזר המס והכסף המגיע לנו?

 

חובת התשלום למס הכנסה

חלק נכבד מתקציב מדינה מבוסס על הכנסות מתשלום המיסים, שהעיקרי מביניהם הוא מס הכנסה, בו מחויב כל אזרח ישראלי מעל גיל 18, בעל הכנסה מיגיעה אישית, רווחי הון ומקרים נוספים. שיעור המס נקבע באופן אינדיווידואלי ובהתאם לגובה המשכורת וכן על פי נקודות הזיכוי השונות, המעניקות הנחה לעומדים בקריטריונים שנקבעו על ידי רשות המיסים.

בנוסף, רשות המיסים קובעת את שיעור חובת תשלום המס בתחילת השנה ועל בסיס ממוצע המשכורות של הנישום בשנה שעברה, כך שמקרים כמו יציאה לחל"ת, שינויים בשכר ועדכון נקודות זכות לדוגמה, יכולים להביא למצב בו שילמתם יותר ממס ממה שאתם מחויבים בפועל.

 

שילמתם יותר? קבלו החזר!

תופעת תשלומי היתר למס הכנסה היא תופעה נפוצה למדי ולמעשה, קרוב ל – 50% מהשכירים בישראל זכאים לקבל החזר מס, אך מסיבות שונות, ובעיקר התהליך הבירוקרטי המסורבל והחשש מגילויים אודות חובות תשלום נוספים, הם אינם פונים לקבל החזר.

היות ומדובר בסכומים משמעותיים, חשוב ומומלץ לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרי מס, באמצעות תהליך פשוט למדי ומענה למספר שאלות בסימולטורים השונים ברחבי הרשת, או באמצעות שירותיה של חברה מקצועית בתחום החזרי המס כפי שתוכלו למצוא באתר https://get-tax.co.il.

 

אז איך מקבלים החזר מס?

בעוד שבדיקת הזכאות נחשבת לתהליך פשוט ומהיר למדי, כשמגיעים לבקשת ההחזר וקבלת הכסף, מתחיל למעשה התהליך הבירוקרטי עצמו. כדי לקבל את החזר המס יהיה עליכם למלא טופס ייעודי ולצרף אליו את המסמכים הרלוונטיים, אותם יש להגיש לפקיד השומה.

מילוי שגוי של הטופס או לא מדויק, עלול להביא למצב בו תקבלו רק חלק מסכום ההחזר המגיע לכם, לעיכוב בקבלת ההחזר ואף לדחיית בקשת ההחזר ולכן, מומלץ להיעזר בשירותיה של חבר מקצועית המתמחה בהחזרי מס, שיעניקו לכם ליווי מקיף עד לקבלת ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

כמה זמן נמשך התהליך ומתי מקבלים את הכסף?

הליך קבלת החזר המס והכסף המגיע לכם יכול להימשך מספר חודשים ועד שנה, כאשר כפי שהזכרנו, מילוי שגוי ו/או לא מדויק של בקשת ההחזר, עלול רק להאריך את זמני הטיפול וקבלת ההחזר.

גם בנקודה זו יש יתרון ברור לעזרתה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום החזרי המס, אשר בעזרת הניסיון וההיכרות המעמיקה עם רשות המיסים ודרכי ההתנהלות, תסייע לכם לחסוך זמן ולקצר את התהליכים.

 

לסיכום

תהליך החזר המס הוא תהליך בירוקרטי למדי, היכול להימשך מספר חודשים ואף שנה, כאשר מילוי שגוי ו/או לא מדויק של הבקשה, עלול לגרור עיכובים מיותרים בקבלת החזר המס. לפיכך, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום החזרי המס, שתסייע לכם לקצר תהליכים ולחסוך זמן רב.

החזרי מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין