נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך אני מקבל את הכסף שמגיע לי מהמדינה?

החזר כספי

כמה נעים לגלות בוקר אחד שמגיע לכם כסף מהמדינה, בדרך כלל יהיה מדובר בהחזרי מס שנובעים מסיבות שונות, שקשורות לשינוי הסטטוס האישי שלכם במהלך שנת המס – ילד שנולד, גירושין, קבלת תואר באוניברסיטה, פיטורין וקבלת דמי אבטלה ועוד מצבים שונים. בשורה התחתונה מדינת ישראל חייבת לכם כסף והשאלה הנשאלת היא, כיצד תגבו אותו ממנה.

 

ההר לא יבוא אליכם?

חשוב שתדעו שמס הכנסה לא יוזם החזרי מס, הוא אינו בודק זכאות להחזר אלא אם הוגשה בקשה. לכן, עליכם להיות יזמי הפעולה ולהגיש בקשה להחזר המס שמגיע לכם. לבקשה זו שני שלבים כדלקמן –

 

טופס מקוון באתר מס הכנסה

ראשית עליכם לגלוש לאתר מס ההכנסה לחפש טופס החזר מס, עליכם למלא את הטופס באופן מקוון על כל הפרטים הנדרשים בטופס זה, לרבות צרוף מסמכים חיצוניים הנדרשים להשלמת הגשת הבקשה כדוגמת – תעודת קבלת תואר אקדמי, תעודת גירושין, אישור קבלת דמי אבטלה וכו'.

 

התייצבות בסניף מס ההכנסה

השלב הבא מחייב אתכם לגשת לסניף מס ההכנסה בעירכם ולהגיש את אותם טפסים וצרופות כשהפעם יקבל פקיד המס מסמכי מקור חתומים על ידכם. אתם כמובן שואלים מדוע צריך להגיש את אותם הטפסים פעמיים ואי אפשר להסתפק בהגשה מקוונת? שאלתכם במקומה ולמס הכנסה הפתרונים. נסתרים ובלתי ברורים הם התהליכים הביורוקרטיים.

 

זמן וסבלנות?

מס הכנסה בודק מידי חודש אלפי ואולי עשרות אלפי בקשות להחזרי מס ולכן ההליך בבסיסו ההגיוני לוקח זמן. מעבר לכך, כל בקשה שמוגשת למס הכנסה עוברת בחינה מדוקדקת של נציגי הרשות והם אלה שיחליטו אם לקבלה או לדחותה. במידה ובקשתם תאושר תקבלו על כך הודעה וההחזר יופקד לחשבון הבנק שלכם, על פי רוב בתוך 45 ימים מיום קבלת האישור על החזר ממס הכנסה בהתאם לבקשה שהגשתם.

 

החזר מס לשכירים

לאחר שאתם בטוחים שכל המסמכים הדרושים לכם לטובת קבלת החזר המס נמצאים בידכם, עליכם למלא טופס בשם ״החזר מס לשכירים״ לטופס הזה מצרפים פרטי חשבון בנק להעברת הכסף, כל אישור רלבנטי המעיד על ההחזר שאתם דורשים וטופס 106 ממקום העבודה שכולל פירוט של הכספים ששולמו לכם ושיעור המס שהופחת מהם. כפי שצוין קודם לכן את הטפסים יש להגיש בשתי דרכים האחת מקוונת והשנייה ידנית.

 

יועץ מס

העבודה מול רשויות המס אינה קלה והביורוקרטיה מורכבת ולעיתים אף מסובכת לפיכך, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ מס. https://www.taxes-refund.co.il מדובר באיש מקצוע שמכיר את השפה של פקידי המס, יודע בדיוק מה לדרוש בעבורכם ובדרך כלל הוא גם ידע למקסם עבורכם את גובה החזר המס שתקבלו. יועצי מס בישראל אינם גובים תשלום מראש עבור השירות שלהם והם יחייבו אתכם אך ורק לאחר שתקבלו את החזר המס לחשבונכם. שכרם יהיה כ- 20 אחוזים מגובה החזר המס שתקבלו.

החזר כספי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין