נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מגיעים לדו"ח נתוני אשראי חיובי ולא שלילי?

כרטיס דיגיטלי

כמעט כולנו מנהלים את ההוצאות השוטפות שלנו באמצעות כרטיס האשראי, המהווה דרך תשלום נוחה, מהירה ויעילה.

כפועל יוצא מנוחות זו, רבים מאיתנו נוטים להחזיק מספר כרטיסי אשראי ואף לגהץ ללא בקרה והתחשבות במצב האמיתי של חשבון הבנק שלנו.

כך, אנשים רבים צוברים דירוג אשראי שלילי, המשפיע על תחומים רבים בחייהם

 

לשלם? לגהץ!

כרטיס הפלסטיק בעל הפס המגנטי המאפשר רכישה ללא הוצאת מזומנים מהכיס, הפך כבר מזמן לתופעה ודרך תשלום פופולארית ביותר אצל כולנו, כשקרוב ל-85% מהישראלים הבוגרים מחזיקים ברשותם כרטיס אשראי אחד ואף יותר.

הפופולאריות האדירה של כרטיסי האשראי נובעת מאפשרות התשלום הקלה והמהירה, ביצוע חיובים חודשיים קבועים, הוויתור על הצורך לקחת איתנו כסף מזומן לכל מקום ועוד. אפשרויות נוחות אלו גורמות לרבים מאיתנו שלא להרגיש בהוצאות המצטברות ובמצב האמיתי של חשבון הבנק שלנו, וככה אנחנו ממשיכים לגהץ ולחייב את החשבון, לעיתים ללא מודעות להשלכות הנובעות מכך.

 

מהו דו"ח נתוני אשראי?

כרטיסי האשראי מאפשרים למעשה לחברות האשראי הגדולות לקבל נתונים מדויקים על הרגלי הצריכה שלנו, נתונים אשר מעובדים לכדי דו"ח נתוני אשראי (BDI) מפורט, אשר מלבד חיובי האשראי כולל גם רשומות פומביות של פשיטות רגל, פסקי דין הקשורים בענייננו, שעבודים שונים ועוד.

למעשה, פעולת איסוף נתוני האשראי על ידי בנק ישראל באה לידי ביטוי בחוק נתוני האשראי, המאפשר לבנק לבצע פעולה זו באופן חוקי, בכדי לבחון את ההתנהלות הפיננסית של הלקוח, ואת כדאיות ההתקשרות הפיננסית עימו.

 

דו"ח נתוני אשראי שלילי

נתונים כמו צ'קים חוזרים, לקוח מוגבל, פשיטת רגל, חיובים חוזרים ותיקים בהוצאה לפועל, מהווים למעשה אלמנטים משמעותיים על דו"ח נתוני האשראי של כל אחד מאיתנו, כאשר רישום אשראי שלילי עלול להוות כתם משמעותי עבור המחזיק בו.

כך, דירוג אשראי שלילי עלול למנוע מכם פעולות פשוטות ושגרתיות כמו קניית רכב, הלוואות והשכרת דירה ועד ביצוע רכישות מורכבות יותר, כמו רכישת בית. לכן, חשוב להבין היכן כל אחד מאיתנו עומד מנקודת מבט אשראי, כשבחינת דו"ח נתוני האשראי היא נקודת ההתחלה המשמעותית.

 

כיצד ניתן להופך דו"ח נתוני אשראי שלילי לחיובי?

לכל אדם קיימת האפשרות לקבל מבנק ישראל את דו"ח נתוני האשראי שלו ללא עלות, במידה והוא מוציא את הדו"ח פעם בשנה, ובמחיר של כמה עשרות שקלים, כשמדובר בתדירות גבוהה יותר. בחינת דו"ח נתוני האשראי והפיכתו משלילי לחיובי, יכולה להתבצע באמצעות גילוי טעויות בדו"ח וערעור מקוון דרך האתר של הבנק בהתאם.

באם אכן התוצאות השליליות של דו"ח הנתונים נובע מהתנהלות כלכלית לקויה שלכם, הרי שבאמצעות פנייה לייעוץ מתאים, בעל ניסיון והבנת ההתיישנות של  נתונים האשראי, תוכלו לנתח לעומק ובאופן פרטני את הדו"ח, ובכך לבחון את כל האפשרויות העומדות בפניכם להפיכת הדו"ח השלילי לחיובי.

 

מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין