נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזר מס הכנסה לשכירים – בדיקה קלה ונוחה

חישובי מס

בתור שכירים, מנוכה לנו מס הכנסה באופן אוטומטי מן המשכורות שלנו במהלך השנה. לעיתים, מס הכנסה גובה כספים מעל לסכום הנדרש מכל שכיר לפי הכנסתו השנתית והמדרגה עליה עומד בסכום הכנסותיו. כדי לקבל חזרה החזר מס, במידה ונגבה מכם מס הכנסה גבוה מדי בשנה שחלפה – עליכם להגיש אל מס הכנסה בקשה להחזר מס.

לאחר שמס הכנסה יסקור את הבקשה בהתאם לסכום שנגבה במהלך השנה, רשות המס תבצע החזר של הפער הזה לחשבון הבנק שלכם ולעיתים אף בריבית על סכומים אלה שנגבו ממכם. חשוב להיות מודעים לחוקים ולזכויותיכם כדי לא לשלם יותר מדי ולשמור על עצמיכם. לפניכם כל מה שצריך לדעת על החזר מס הכנסה לשכירים ועל בדיקה קלה ונוחה שלו.

 

איך נדע למי מהשכירים מגיע החזר מס?

החזר מס מגיע לשכירים שנגבו מהם במשכורותיהם החודשיות מס גבוה מדי במהלך השנה. החזר מס מגיע בעיקר לשכירים שברמה החודשית הרוויחו סכום מסוים וכך נגבה להם מס הכנסה באחוז מתאים, אך ניקוי מס זה לא תואם את ההכנסה השנתית שלהם. חוסר התאמה זה ינבע בעיקר אצל שכירים בעלי משכורות שאינן קבועות וסדורות, או כאלה שלא קיבלו משכורות רציפות בעבודותיהם.

כל שכיר יכול להגיש בקשה להחזר מס שתיבחן על ידי מס הכנסה. אם אתם מעוניינים להיות בטוחים ולהבין האם אתם זכאים להחזר מס – כיום אתרים רבים נותנים שירות של בדיקה מהירה ונוחה של נתוניכם והאם אתם זכאים להחזר מס בתור שכירים. מומלץ לכל שכיר לבדוק באתרים כמו – הגנה פיננסית – החזר מס, כדי לבחון את הקריטריונים המדויקים והאם הוא זכאי להחזר מס או לא בסיומה של כל שנת מס.

 

כיצד להגיש בקשה להחזר מס עבור שכירים?

כדי לבקש בקשה להחזר מס בתור שכירים עליכם להגיש את טופס – 135. טופס 135 ניפרד יוגש עבור כל שנת מס נפרדת. בטופס זה תמצאו עשר קטגוריות שעליכם למלא ובהם תצטרכו למלא את הקריטריונים הבאים אליהם יש לשים לב מראש:

  1. פרטיים אישיים שלכם ושל בני זוגכם הנשוי לכם.
  2. פרטי חשבון בנק אליו תרצו שתתבצע ההחזרה המגיעה לכם.
  3. פרטים על הכנסותיכם, רווחים, ניכויים וזיכויים אישיים וכדומה.
  4. אל הטופס תבקשו לצרף גם מסמכים ואסמכתאות שיבססו ויוכיחו את הפרטים שמילאתם בטופס הבקשה.
  5. תידרשו לצרף טפסי 106 על כל מעסיק שהפיק עבורכם תלושי משכורת בשנת המס הרלוונטית.

 

מתי תוכלו לקבל את ההחזר והאם אתם זכאים לריבית?

פקודת המס קובעת כי החזר המס שמבוצע לשכירים לאחר שהגישו בקשה שאושרה, יישא ריבית שנתית של ארבעה אחוזים. הריבית הזו פטורה ממס. כך השכירים שזכאים להחזרי מס ייהנו אף מריביות שהינן פטורות ממס. לפי החוק על מס ההכנסה לשלם את הכסף שהוא חייב לשכיר תוך 90 יום או עד ה-31 ביולי בשנת המס שלאחר מכן.

מטבעות וקופת חיסכון של חזיר בצבע ורוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין