נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם דו"ח שמאי יכול להיות מזויף

בדיקה מקיפה

החלטתם למכור נכס ששייך לכם ואתם רוצים לדעת מה הערך האמיתי שלו? אם כך, עכשיו זה הרגע הנכון לפנות אל שמאי מקרקעין שיוכל להכין עבורכם דו"ח מפורט.

תפקיד השמאי

בין אם הנכס שאתם מתכוונים למכור היום זו דירה, בית פרטי, מחסן, חנות או כל סוג אחר של נכס, אין ספק שהדבר הבסיסי והחשוב ביותר הוא לדעת כמה ריאלי לבקש. יש אומנם אנשים שפשוט יבקשו סכום מסוים, בלי כל קשר למציאות, אך הם בהחלט עלולים להיכשל בניסיון למכור את הנכס. לכן יש משמעות לביצוע הערכת שווי נכס וזה בדיוק התפקיד של השמאי. ישנם לא מעט גורמים שיכולים להשפיע על שווי הנכס, כמו לדוגמא: בן כמה הוא? האם יש מדרגות שמובילות אליו? האם יש מעלית? האם הגישה באופן כללי אל הבניין נוחה? בנוסף, כמובן שגם מצב צנרת, חשמל וכדומה אלה עוד נתונים שיכולים להשפיע על הדו"ח הסופי של השמאי. תפקידו, אם כך, הוא להגיע לשטח, לבצע בדיקות והערכות ובהתאם לכך להוציא דו"ח סופי עם הערכת הנכס. לגבי השאלה האם הדו"ח הזה יכול להיות מזויף, התשובה היא כן, ולכן יש משמעות גדולה כל כך לבחירת שמאי כמה שיותר אמין.

שמאי מקצועי

כיצד נבחר שמאי מקרקעין?

בין אם אתם מתכוונים למכור את הנכס שלכם בעזרת משרד תיווך בראשון לציון ובין אם בשלב הראשוני תנסו למכור אותו בעצמכם כדי לחסוך עמלה, יש טעם לבדוק לאיזה שמאי אתם פונים. אם תעשו חיפוש קצר בגוגל, או בכל מנוע חיפוש אחר, תגלו שיש הרבה מאוד שמאים שעובדים בכל הארץ. עם זאת, כדאי לדעת שלא כל שמאי שמשרדו נמצא בתל אביב יהיה מוכן להגיע לכל פינה בארץ ולכן השאלה הראשונה היא האם האדם שאליו אתם פונים עובד באזורים שונים. בנוסף, יש טעם לבחור, כמובן, רק שמאי שרשום באיגוד השמאים בישראל וכמובן שצריכה להיות לו תעודת שמאי מוסמך. רק במקרים כאלה תוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך וכי הערכת שווי הנכס שתתבצע תהיה אמינה ביותר.

על השמאי לבצע גם הערכה של מערכות החימום השונות, מערכות חשובות עליהן ניתן למצוא מידע כאן: http://www.sun-heat.co.il

שימו לב להמלצות לגבי השמאים השונים

עוד טיפ שיוכל לסייע לכם בבחירת השמאי שבסופו של דבר יוציא את הדו"ח ויקבע את שווי הנכס, זה לבדוק מה אחרים חושבים. זה לא משנה אם הנכס שאתם מוכרים הוא פרטי או מסחרי, שכן בכל מקרה, אם אתם יכולים לקרוא מעט חוות דעת אודות מספר שמאים, יש טעם לעשות זאת. בצורה כזאת תוכלו לדעת שאתם פונים אל איש מקצוע שלא רק רשום ועובד בצורה חוקית, אלא גם תוכלו לדעת שהוא נותן שירות אדיב ומהיר. לא כל השמאים מבינים שהם גם צריכים להיות אדיבים ויעילים מבחינת השירות והאמת היא, שאין לכם סיבה לוותר על שירות מתקדם ומוביל.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אנשי מקצוע
איתור נזילות מקצועי
טיפול ברטיבות בתקרה

רטיבות בתקרה היא נושא כאוב שיש לאתר ולטפל בו באופן מיידי ברגע שמופיעים סימנים מקדימים. זאת על מנת שהרטיבות

איש מקצוע
חשמלאי או חשמלאי מוסמך?

מי שלוקח החלטות בחיפזון סופו שיפגע. כך לדוגמא בכביש אם אנחנו נוהגים מהר וללא חשיבה מהר מאוד נעשה תאונת

עיצוב הבית ראשית
איך לתכנן נכון את עיצוב הבית

תכנון חכם של עיצוב הבית משלב בתוכו שלושה נושאים עיקריים: נוחות, אסתטיקה ותקציב. מכאן והלאה אפשר להתייחס לנושאי משנה חשובים