נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 דברים שכדאי לבדוק בעצמכם לפני שתזמינו שירות צילום תרמי

איש שרות

נזילות ונזקי מים שונים הם מהנזקים הנפוצים ביותר הנגרמים למבנים שונים, ובמיוחד לדירות מגורים.

מדובר בנזק שקשה להימנע ממנו, בין אם כתוצאה מתקלה כלשהי ובין אם פשוט כתוצאה מבלאי לאורך זמן. אולם, לפני שרצים ומתקשרים לבעל מקצועי שיבצע צילום תרמי, ישנם מספר דברים שאתם יכולים לבדוק בעצמכם, וזה יהיה נושא הכתבה שלפניכם.

 

מדוע לא למהר ולקרוא לבעל מקצוע?

פשוט כי לעיתים ניתן להבין מה מקור התקלה בעצמכם, ולכן ניתן להימנע מצילום תרמי. צילום תרמי עשוי להיות בחלק מהמקרים יקר וגם אינו הכרחי, ולכן, מדובר בעלויות שאתם יכולים לחסוך ולהימנע מהן, כיוון שאין בהן צורך. מעבר למחקר על הבעיה באתרים מקצועיים כמו https://www.infratek.co.il, בפסקאות הבאות, נדון בשלושה דברים שחשוב לבדוק טרם הזמנת צילום תרמי.

 

בדיקת שעון המים הראשי

הדבר הראשון שכדאי הינו שעון המים הראשי, או בשמו היומיומי השיבר. שעון המים הראשי מרכז בתוכו את כלל מערכת האינסטלציה של הבית, לרבות האינסטלציה שנמצאת בחצר. לכן, במידה ואתם סוגרים את כלל הברזים בבית ואין כל פעולת מים בתוך הבית, אך שעון המים מסתובב, ככל הנראה שישנה נזילת מים. במקרים בהם שעון המים הראשי אינו מסתובב, ייתכן שמקור הבעיה אינו מהצנרת שבתוך הבית אלא דווקא מהצנרת שנמצאת בחצר, ולכן, מקור הרטיבות או נזקי המים שנמצאים בתוך הבית אינם נובעים מבעיית צנרת, ולכן אין צורך בצילום תרמי. במקרים אלו, ככל הנראה מדובר בבעיה נקודתית, כמו בעיית איטום, מרווח בין אריחים בחדר האמבטיה ועוד, אשר ניתן לטפל בהם ללא הצילום התרמי.

 

בדיקה ויזואלית

מערכות ביוב וצנרת אינן המצאה חדשה. להיפך, הן קיימות עשרות אם לא למעלה ממאה שנים, ולכן, בעיות הנזילות, הרטיבות, עובש ועוד קיימות מזה זמן רב. בכל התקופות האלו, אינסטלטורים רבים פעלו ללא מצלמות תרמיות, שהינן טרנד חדש באופן יחסי. יש מגוון דרכים שבהן פעלו אינסטלטורים, כשבראש ובראשונה נמצאת הבדיקה הוויזואלית, באמצעות העין האנושית. אין כל הבדל בין העין שלכם לבין העין של בעל מקצוע, ולעיתים ניתן לגלות את מקור הנזילה והרטיבות בבדיקה פשוטה. כך, תוכלו להימנע מהזמנת צילום תרמי ומלשלם סכומים שאינכם צריכים באמת לשלם.

 

בדקו את הדוד ואת הניאגרה

במקרים רבים, האינדיקציה לקיומה של נזילה אינה באה מהיווצרות עובש וטחב, אלא פשוט מחשבונות מים גבוהים שאינם תואמים את מידת השימוש שלכם במים. במקרה כזה, אחד הדברים המרכזיים שעליכם לבדוק הוא את דוד השמש. ייתכן שקיימת נזילה מדוד השמש אשר מביאה לחשבונות המים הגבוהים, וניתן לראות זאת אם יש מים רבים על הגג. דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא הניאגרה. לעיתים, יש נזילה בין הניאגרה לאסלה, והיא בא לידי ביטוי במים ברצפת האמבטיה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אנשי מקצוע
איתור נזילות מקצועי
טיפול ברטיבות בתקרה

רטיבות בתקרה היא נושא כאוב שיש לאתר ולטפל בו באופן מיידי ברגע שמופיעים סימנים מקדימים. זאת על מנת שהרטיבות

איש מקצוע
חשמלאי או חשמלאי מוסמך?

מי שלוקח החלטות בחיפזון סופו שיפגע. כך לדוגמא בכביש אם אנחנו נוהגים מהר וללא חשיבה מהר מאוד נעשה תאונת

עיצוב הבית ראשית
איך לתכנן נכון את עיצוב הבית

תכנון חכם של עיצוב הבית משלב בתוכו שלושה נושאים עיקריים: נוחות, אסתטיקה ותקציב. מכאן והלאה אפשר להתייחס לנושאי משנה חשובים