נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפול ברטיבות בתקרה

איתור נזילות מקצועי

רטיבות בתקרה היא נושא כאוב שיש לאתר ולטפל בו באופן מיידי ברגע שמופיעים סימנים מקדימים. זאת על מנת שהרטיבות לא תתפשט על קירות הבית. על טיפול ברטיבות בתקרה במאמר הבא.

 

אילו סימנים יופיעו כאשר יש רטיבות בתקרה?

אם הגעתם הביתה וראיתם שהסיד מהתקרה מתחיל להתקלף, נוצרות בועות וכתמי עובש ואפילו גם זליגת טיפות מהתקרה, סימן שיש לכם רטיבות שחייבים לטפל בה. איתור נזילות מקצועי יסייע לכם לאתר את הנזילה לפני שיהיה מאוחר מדי. מים הזולגים מהתקרה יכולים לגרום לנזקים במבנה ובריהוט וכמו כן להתפשט על הקירות. בדרך כלל המקומות המועדים לפורענות הם המקלחת והשירותים, אך יכולה להיות דליפה גם ממקומות אחרים.

 

הסיבות לרטיבות בתקרה

לרטיבות בתקרה יכולות להיות מספר סיבות. הגורם הנפוץ ביותר הוא השכנים. ייתכן שאצל השכנים מלמעלה התפוצצה הצנרת והכל דולף אליכם או לחילופין סתימת ביוב שהציפה את ביתם וזלגה אליכם. כמו כן, צנרת שנסתמה מגופים זרים, לכלוך או ענפים. הגורם השני הוא איטום כושל של הגג או סתימה במרזבים. כלומר, שימוש בחומרי איטום זולים, עבודה לא טובה או מרזבים לא מתוחזקים. גם בלאי של צנרת יכול ליצור סדקים מהם יש נזילה.

 

איך תאתרו את הנזילה בתקרה?

לעיתים לא יופיעו סימנים מקדימים על התקרה ובכל זאת תהיה ממנה דליפה. במקרים כאלו מדובר על נזילה נסתרת שיש לאתר. האבחנה שלכם לנזילת מים תהיה בדיקת חשבון המים שלכם. במידה והחשבון התנפח סביר להניח שיש נזילה. על מנת לאתר את הנזילה חשוב ליצור קשר עם חברה מקצועית לאיתור נזילות וכך תדעו מה מקורה וכיצד לטפל בה.

 

באילו מכשירים משתמשת חברה מקצועית לאיתור נזילות?

החברה המקצועית לאיתור נזילות משתמשת במכשור מתקדם כמו מצלמות בעלות אינפרא אדום שמודדות את הטמפרטורה בקירות ויכולות לזהות את מקור הנזילה. בנוסף, נעשה שימוש ברובוט, בסיבים אופטיים, בגלי רדיו או בחנקן בהתאם לסוג התקרה ומקום ההימצאות שלה.

למשל, איתור נזילות בבטון נעשה על ידי החדרת חנקן או באמצעות סיבים אופטיים. עוד שיטה היא החדרת בלון לצנרת שאוטם אותה. מציפים את הצנרת ובודקים היכן יש נזילה. בשיטות אלו אין צורך לשבור קירות ולגרום לנזקים נוספים במבנה.

 

איך מטפלים בנזילה מהתקרה?

אם הנזילה מגיעה מהגג יש לנקות את המרזבים ולאטום את הגג בחומרים יעילים כמו יריעות ביטומניות או זפת. אם מדובר על הצנרת של השכן, הוא יצטרך לתקן אותה או להחליפה. בכל מקרה, אינסטלטור מיומן יוכל גם לאתר את הנזילה וגם לתקן אותה.

חשוב לקבל המלצות על אינסטלטור איכותי ולבקש הצעות מחיר מכמה חברות לפני שמאתרים ומתקנים. אם יש לכם ביטוח מבנה תוכלו גם לתבוע את חברת הביטוח ולקבל החזר על התיקון. לסיכום, אל תחכו שהרטיבות תתפשט וטפלו בה בהקדם.

איתור נזילות מקצועי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אנשי מקצוע
איש מקצוע
חשמלאי או חשמלאי מוסמך?

מי שלוקח החלטות בחיפזון סופו שיפגע. כך לדוגמא בכביש אם אנחנו נוהגים מהר וללא חשיבה מהר מאוד נעשה תאונת

עיצוב הבית ראשית
איך לתכנן נכון את עיצוב הבית

תכנון חכם של עיצוב הבית משלב בתוכו שלושה נושאים עיקריים: נוחות, אסתטיקה ותקציב. מכאן והלאה אפשר להתייחס לנושאי משנה חשובים