נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה השלבים להוצאת רישיון נהיגה

כרטיס רישיון

הוצאת רישיון נהיגה כרוכה בהרבה מאמץ, השקעה מרובה של תשומת לב ולימודים. זאת, כיוון שהעדר הניסיון והעדר ההבנה של נהגים צעירים בחוקי התנועה או בתפעול הרכב גורם למעשה להארכת הזמן שעובר מרגע קבלת ההחלטה על הוצאת רישיון ועד לקבלה שלו בפועל. עבור ההורים, מדובר במטלה כספית לא פשוטה הן במהלך לימודי התיאוריה והנהיגה, והן לאחר הוצאת הרישיון, ברכישת ביטוח נהג חדש עבור הנהג או הנהגת החדשים. זאת, ועדיין לא הוזכרה כאן הדאגה המכרסמת בכל פעם שהילד, שרק אתמול למד ללכת, יוצא עם הרכב ונשאר עד מאוחר. מהם השלבים השונים בדרך לקבלת הרישיון? מהו ביטוח נהג חדש ומהם המאפיינים העיקריים שלו? בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בסודיות הללו.

 

השלבים בהוצאת רישיון נהיגה.

השלב הראשון בדרך לרישיון הנהיגה הוא, בפשטות, הגעה לגיל המתאים. על מנת להתחיל לימודים לקראת רישיון אופנוע, חשוב להיות בגיל 15.5 ומעלה. זאת, בהנחה שהתהליך ייקח חצי שנה, ואת הרישיון ניתן לקבל בגיל שש עשרה. את התהליך לרישיון לרכב ניתן להתחיל בדיל 16 וקצת. זאת, כיון שאת הרישיון לנהיגה על מכונית ניתן לקבל בגיל 16 שנים ותשעה חודשים.

משהגיע לגיל המתאים, יכול הנער המבגר לגשת ללימודי התיאוריה, אבל לפני כן, יש להשיג את הטופס הירוק, קרי הטופס לבדיקת עיניים לפני שניגשים בכלל ללימודי התיאוריה. בנוסף, חייבת להיות מצורפת לטופס הזה גם הצהרת בריאות. ילד מתחת לגיל 17, חייב לצרף לטופס גם את אישור ההורים. משהסתיימה בדיקת הראייה בהצלחה, יש להתחיל ללמוד לקראת מבחן התיאוריה. מדובר בלימודים לא פשוטים, במיוחד לילדים שלא הגיעו מהרקע המתאים וההבנה שלהם בתחום היא מינימאלית. בשלב מסוים לאחר שהילד מרגיש בטוח, ניתן לגשת למבחן התיאוריה. מדובר במבחן לא קל, שבחלק ניכר מהמקרים הוא כולל שאלות קשות, שלא לומר מתחכמות. ציון המעבר במבחן הזה צריך להיות גבוה. ואכן, חלק לא מבוטל מהילדים לא עובר במבחן הראשון.

 

לימודי הנהיגה, ביטוח נהג חדש ונהג מלווה

בשלב הבא, אחרי שעבר את הטסט, נדרש הנהג לעתיד לעבור שיעורי נהיגה. על פי החוק, נדרשים 28 שיעורים לפני שניגשים לטסט. אף שיש מורים שמרכזים את השיעורים בתקופה  קצרה, העדיפות היא בדרך כלל לשיעור אחד או שניים בשבוע, למשך חמישה עד שבעה שבועות. תלמידים שמתקשים, יכולים לקחת שיעור או שניים נוספים. עדיף שיעור אחד או שניים יותר, ולא כישלון בטסט. בתום השיעורים, ניגש התלמיד למבחן נהיגה. לעיתים נדרש יותר ממבחן אחד. אחרי קבלת הרישיון יידרשו שישה חודשים של נהיגה בליווי נהג מלווה. לכל אורך התקופה הזאת וגם לאחריה, יהיה צורך לרכוש פוליסת ביטוח נהג חדש. העלות של הפוליסה הזאת גבוהה, בהתאם לרמת הסיכון. עם זאת, אם הילד הוא חייל, ניתן לרכוש פוליסה שתכסה רק את החופשות של הילד ותוזיל משמעותית את העלויות.

רכב מבוטח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
זוג בתמונה
קורקינטים חשמליים

רכישה של קורקינט חשמלי מהווה את הדרך הטובה ביותר להתנייד בסביבה עירונית, אולם חשוב להקפיד ולרכוש את הקורקינט רק