נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעת אובדן כושר עבודה – המדריך המלא

אובדן כושר עבודה ראשית

כשאתם מתעסקים במקרה של נזק רפואי שנגרם לכם, חשוב להבין איזה סוג של פיצוי כספי אתם יכולים לקבל בגין הפגיעה. במקרים רבים, באמצעות תביעה על אובדן כושר עבודה ניתן לקבל כפיצוי את השכר שאיבדתם, וכן פיצוי בגין ירידה בכושר העבודה העתידי. למידע נוסף על תביעת אובדן כושר עבודה – המשיכו לקרוא.

 

מה מוביל לאובדן כושר עבודה?

פגיעות רפואיות שונות, או מקרים של רשלנות רפואית, יכולים להוביל לאובדן היכולת לעבוד ולהתפרנס. מעבר לפגיעה הקשה, הן בפן הגופני והן בפן הנפשי, מקרים כאלו מובילים גם לפגיעה עתידית ביכולת להרוויח כסף ולחיות בכבוד. אדם שנגרם לו נזק מסוג זה, שמונע ממנו להמשיך לעבוד בתפקידו הנוכחי, יכול לתבוע בגין אובדן כושר עבודה.

 

סוגי אובדן כושר עבודה

ישנם כמה מצבים בהם מתרחש אובדן כושר עבודה שיש להבחין ביניהם:

  1. אובדן כושר עבודה מלא – מצב זה מתרחש אם האדם לא מסוגל לעבוד כלל, באף סוג של עבודה, עקב הפגיעה שנגרמה לו.
  2. אובדן כושר עבודה חלקי – מצב זה מתרחש אם האדם מסוגל לעבוד בעבודה מסוימת, אך יכולת ההשתכרות שלו הפכה לנמוכה משמעותית וכך גם ירד שכרו, זאת כתוצאה ממצבו הבריאותי. במקרה כזה, האדם אינו יכול לעבוד בתפקיד התואם את השכלתו או הכשרתו המקצועית.
  3. אובדן כושר עבודה זמני – מצב זה מתרחש אם האדם איבד את יכולתו לעבוד לתקופה קצרה, לרוב עד 3 חודשים, שלאחריהם חזר למצבו הקודם, לתפקוד רגיל, והיה יכול להמשיך לעבוד בעבודתו הקודמת.

 

קשיים בהשגת הפיצוי בגין אובדן כושר עבודה

לכל אדם שעובד באופן מסודר במשק הישראלי יש פוליסת ביטוח המכסה גם את אובדן כושר העבודה. מרבית חברות הביטוח קובעות כי אדם ייחשב בלתי כשיר לעבודה אם איבד, כתוצאה ממצבו הבריאותי עקב הפגיעה, לפחות 75% מיכולתו לעבוד במקצועו המקורי, או בעיסוק אחר שתואם את ההשכלה וההכשרה שלו.

לכן בתביעה זו, האדם צריך להוכיח כי הוא לא יכול לעבוד בעבודה הקודמת שלו או בעבודה מתאימה אחרת. אך כאן אנשים רבים נתקלים בבעיה, כי לא קיימת הגדרה מסודרת מספיק לגבי העיסוק האחר שניתן לעסוק בו, ולא ברור איך ניתן לקבוע האם הוא עיסוק סביר או לא. אדם יכול לטעון כי העיסוק אינו סביר, ביחס לניסיונו והשכלתו, אך חברת הביטוח עלולה לטעון כי העיסוק אכן סביר.

 

התייעצות עם עורך דין

הדבר החשוב ביותר, אם אתם מעוניינים לקבל חזרה את הפיצוי הכספי שמגיע לכם, הוא לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום. העורך דין ידע להנחות אתכם ולהסביר בדיוק מה לעשות בהליכים המשפטיים.

למידע נוסף בנושא תביעות של רשלנות רפואיות ניתן לפנות לאתר של עו"ד דוד פייל, שם תמצאו מידע על רשלנות רפואית בסוכרת, בהריון, בניתוח וכו'.

אובדן כושר עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת