נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

על רשלנות רפואית וזכאות לפיצויים

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מצב מצער במיוחד שלצערנו די נפוץ בארץ ובעולם כולו – והינה סיטואציה בה רופא או מטפל נהג בנו ברשלנות אשר הובילה לנזק ולכאב מיותרים עבורנו. מצב כזה ברוב המקרים ולאחר תביעה אשר הוכיחה שהתרחשה רשלנות רפואית – עשוי לפצות אותנו בזכאות לפיצויים ובהכרה רשמית ברשלנות שנעשתה. לפניכם הכל על רשלנות רפואית וזכאות לפיצויים.

 

איזו סיטואציה נחשבת לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מושג המוכר מקרוב לכל רופא ומטפל, לכל עורך דין, וכן למטופלים רבים אשר סובלים מרשלנות רפואית בכל שנה ושנה. רשלנות רפואית היא מצב בו רופא או מטפל, הסב לנו נזק והותיר אותנו עם כאב ובעיה מסוימת כתוצאה מרשלנות וחוסר זהירות שגילה. רשלנות רפואית נפוצה ועשויה לקרות בכל תחום טיפול שהוא, כמו בפסיכולוגיה, כירורגיה, קוסמטיקה, ואפילו בביקור שגרתי אצל האחות או אצל רופא המשפחה. עורכי דין אונגר שויגמן עומד לצדם של נפגעים רבים, ודואגים שיקבלו את הזכויות המגיעות להם בעקבות הרשלנות שחוו.

 

האם רשלנות רפואית מזכה בפיצויים?

רשלנות רפואית אשר מוכחת בבית המשפט, מזכה את המטופל באלפי שקלים ואפילו מיליוני שקלים במקרים מסוימים. הפיצוי וגובהו תלויים בחומרת המעשה ובקשר הישיר של המטפל והרופא אל הנזק שנגרם. מקרים רבים ל רשלנות רפואית, נופלים בין הכיסאות ולא מסוגלים להביא לפיצויים – אם זה בעקבות שכבר עברה תקופת ההתיישנות בה ניתן לתבוע על המקרה, ואם זה בגלל שהתביעה לא מצליחה להוכיח שאכן נעשה נזק, והרבה ראיות חסרות.

 

כיצד ניתן להוכיח רשלנות רפואית בבית המשפט?

כדי להוכיח מצב של רשלנות רפואית, יש לתבוע את הצוות המטפל שהביא לרשלנות, ולנהל משפט בו נציג את הטענות, הראיות, ונשים דגש על הנזק שנגרם ועל חומרתו. עורך דין המתמחה בעולם הרשלנות הרפואית ודיני הנזיקין יוכל להוביל את התביעה באופן המיטבי, לעבר הוכחה שאכן נעשתה כאן רשלנות רפואית שיש לתת עליה את הדין, ולהצביע על קשר ישיר בין הרשלנות שהתבצעה בתהליך הרפואי – ובין הנזק שכעת נגרם למטופל.

 

מה כוללת תביעה של רשלנות רפואית המזכה בפיצויים?

  • התביעה תכלול הצגה ש לראיות, מסמכים, ומידע שישפוך אור על האירוע עצמו אשר בו חשוד כי התבצעה רשלנות רפואית. לכן חשוב להשיג ולמצוא כל מידע ומסמכים אשר מתקשרים לאירוע המדובר.
  • חוות דעת מקצועית – כל תביעה של רשלנות רפואית זקוקה לחוות דעת מקצועית של מומחה אחד או יותר, אשר מתמחה בתחום הרפואי בו נגרמה הרשלנות הרפואית. המטרה כאן היא לתת לשופט ולבית המשפט את חוות הדעת המקצועי שתסייע להבין באופן חד משמעי האם לדעת מומחים בתחום חלה כאן התרשלות וטעות בשיקול הדעת הרפואי והמקצועי.
  • חלק חשוב וקריטי בכל תביעה של רשלנות רפואית היא ההצלחה בהצבעה על הקשר הישיר בין הרשלנות שהתבצעה ונגרמה למטופל ובין הנזק ממנו הוא סובל. רק הצלחה להצביע על קשר ישיר כזה תביא לניצחון בתביעה.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת