נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גליובלסטומה מולטיפרומה – איך מתמודדים עם זה?

סביבה קרובה

למי מאיתנו אין אדם קרוב, מהסביבה הקרובה או הרחוקה אלינו, שחלה בסרטן. מחלת הסרטן, על סוגיו השונים, היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם המודרני. יש שיגידו כי זוהי המחלה המאפיינת את העולם המודרני והיא המחלה שמגדירה את התפתחות עולם הרפואה, באמצעות התקדמות הדרכים לריפוי המחלה. 

 

ניסיונות לריפוי

כמובן, שלאורך השנים האחרונות, מבוצעים מחקרי ענק בחברות התרופות על מנת להגיע לפריצת דרך של ממש בחקר הסרטן ובריפוי מחלה זו. חשוב לציין כי ישנם סוגים שונים של סרטן, באיברים שונים בגוף וברקמות שונות, שכל סוג כזה משפיע בצורה אחרת על מערכות הגוף וכתוצאה מכך הטיפול בו יהיה מעט שונה.

בריפוי

סרטן הגליובלסטומה

אחד מסוגי הסרטן הנוראים ביותר הוא הגליובלסטומה מולטיפרומה. הגליובלסטומה, הוא סרטן המתפתח במח. כמו כל סוג סרטן, גם כאן המחלה מתאפיינת בגידול לא מבוקר של תאים במח, שגורמים בצורה מהירה להשפעות הרסניות על חיי החולה.

כאן, מדובר בהתפתחות לא מבוקרת של התאים האסטרוציטיים, הנראים בהגדלה כתאים בצורת כוכב, והאפיון שלהם על ידי עולם המדע והביולוגיה הוא בשם "תאי גליה". תאים המהווים מערך תמיכה במערכת העצבים המרכזית, ה- CNS.

 

השפעות המחלה

המחלה, משפיעה בצורות שונות על חיי החולים בה. באופן כללי, כמו כל מחלה אחרת המתרחשת במח, ההשפעות יהיו ניכרות ביכולת התפקוד המוטורית של החולה, בהתדרדרות ביכולותיו הקוגניטיביות של החולה, בהפרעות פסיכוטיות לעיתים מסוימות, ובעוד שלל תופעות הנגרמות עקב פגיעה עצבית.

המחלה מתפשטת בצורה מהירה יחסית, גם עם טיפול, כך שההידרדרות יכולה להתרחש בצורה מהירה ביותר ולגרום לחולה לאבד את יכולותיו במהירות לא נתפסת כמעט.

 

תרופה למחלה

כיום, לא ידוע לעולם המדע על הליך ריפוי יעיל לסרטן הגליובלסטומה. לכן, חולי הגליובלסטומה, מרגע האבחון של הסרטן, יעברו חודשים ספורים בטרם מצבם הבריאותי יתדרדר בצורה בלתי הפיכה ולצערנו תוחלת חייהם מוערכת בין שמונה חודשים לשנה. בכל זאת, על מנת להקל על חיי החולים, ישנם כמה טיפולים מומלצים.

מַחֲלָה

הטיפולים

כמו שכבר אמרנו, כלל הטיפולים שיפורטו, לא יביאו לריפוי מלא של המחלה, אלא רק ישפרו במקצת את איכות חיי החולים.

 

הקרנות

כמו בכל סרטן, הקרנות הן דרך יעילה לדיכוי התאים הסרטניים. במקביל כמו שכולנו יודעים, ההקרנות משפיעות על שאר החלקים הבריאים בגוף, כך שזוהי לא תרופה אמיתית ואופטימלית למחלה.

 

כימותרפיה

בדומה להקרנות, גם כימותרפיה היא סוג של אמצעי דיכוי לתאים הסרטניים, הפוגע במקביל גם בתאים הבריאים ובכך ההקרנות והכימותרפיה סובלות שתיהן מאותה בעיה מהותית וקשה של פגיעה בחלקים הבריאים בגוף.

 

אופטיון

ישנו מכשיר מדהים אותו פיתחה חברה ישראלית, שבאמצעות שדות חשמליים, הוא מעכב את התפתחות התאים הסרטניים ושהצלחתו מוכחת.

 

לסיכום

נקווה כי בעתיד הקרוב תימצא תרופה אמיתית למחלה זו.

סביבה קרובה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
הקיץ הקרוב
כך תבלו את הקיץ הקרוב!

ככל שעונת הקיץ מתקרבת, ההורים כבר מתחילים לתכנן כיצד לשעשע ולהעסיק את ילדיהם במהלך ההפסקה הארוכה. למרבה המזל, בישראל