נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית אנדוקרינולוג – פירוט המקרים האפשריים

geralt / Pixabay

אנדוקרינולוגיה עוסקת במערכת הבלוטות ההורמונליות ביניהן תפקודי בלוטת התריס, יותרת המוח, השחלות, האשכים, הלבלב ובלוטת יותרת הכליה. המחלה האנדוקרינית האופיינית ביותר היא סוכרת. לפיכך יש צורך במעקב רפואי, טיפול תרופתי ואבחון מדויק כדי למנוע רשלנות רפואית. המאמר יפרט את המקרים האפשריים לרשלנות רפואית בתחום זה.

 

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון שגוי של בלוטת התריס

בלוטת התריס נמצאת בחלק הקדמי של הצוואר ומפרישה הורמונים לרקמות הגוף. היא משפיעה על חילוף החומרים ועל תפקודם של איברים שונים כמו המוח, השרירים והלב. כאשר אדם נמצא בתת פעילות מופרשים מעט הורמונים וביתר פעילות מופרשים יותר מדי הורמונים לגוף. תת פעילות של בלוטת התריס היא תופעה שכיחה יותר בעיקר בקרב נשים או קשישים. הנזק של בלוטת התריס נגרם על ידי מחלות כמו מחלת השימוטו שהיא דלקת אוטואימונית, עקב גידול בבלוטת התריס, דלקת ממחלה ויראלית, טיפולי הקרנות, לאחר לידה, כתוצאה מבעיה מולדת, מחסור ביוד או כתוצאה ממתן תרופות.

במצב של תת פעילות המטופל חש עייפות, יש לו עצירויות, מצב נפשי מדוכדך, עלייה במשקל, נשירת שיער, ירידה בחשק המיני ועוד. איזון תרופתי נכון יכול לשפר בצורה משמעותית את הסימפטומים הללו. למרות זאת, ישנם מצבים בהם יש לאשפז את המטופל ולנתח אותו. את תת או יתר הפעילות של הבלוטה מאבחנים באמצעות בדיקות דם וסריקות אולטרה סאונד. במידה ולא נעשה אבחון או הפענוח שלו שגוי התוצאות יכולות לגרום לנזקים שהם בגדר רשלנות רפואית. גם במידה והמטופל זקוק לניתוח ונגרם לו נזק מדובר על רשלנות רפואית. כאן תוכלו למצוא מידע נוסף בנושא https://www.df-law.co.il/רשלנות-רפואית-בניתוח/.

 

אבחון מאוחר של בעיות בבלוטת התריס

אדם המגיע למומחה האנדוקריני עם סימפטומים האופייניים לתת פעילות או יתר פעילות בבלוטת התריס ואינו מאובחן בזמן עלול לסבול מנזקים בלתי הפיכים בבלוטה שיובילו אותו למחלות נוספות ולפרוצדורה ניתוחית. על מנת לתבוע רשלנות רפואית יש להוכיח שלולא הרופא היה נוהג לפי הפרקטיקה המקצועית ומגלה את המחלה בזמן, המטופל לא היה מגיע למצב שהגיע אליו. כלומר, להוכיח את הקשר בין ההתרשלות לנזקים.

 

מתן תרופות או מינון לא נכון למחלות אנדוקריניות

כאמור מחלת הסוכרת היא בעיה אנדוקרינית מאוד שכיחה שיש לטפל בה תרופתית או באמצעות זריקות, דיאטה מתאימה ומעקב רפואי של בדיקות דם שגרתיות. כאשר אדם מאובחן במחלה יש להתאים לו את הטיפול הנכון והמינון הנכון למצבו. במידה והמינון שגוי מצבו של המטופל יוחמר ואיברים נוספים יפגעו כמו: ראייה, מחלות כלי דם, קטיעת רגל ונזקים בלתי הפיכים אחרים. כך גם כשמדובר על מתן תרופות שאינו נכון למי שסובל מתת או יתר פעילות בבלוטת התריס.

לסיכום, בכל המקרים הקשורים לאנדוקרינולוגיה בהם מוכחת רשלנות רפואית יש להגיש תביעה נגד המוסד הרפואי על מנת לקבל פיצוי כספי גבוה.

תרופות ומזרק על שולחן לבן
תרופות ומזרק על שולחן לבן
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
ספר מיסים עם פטיש
בשביל מה צריך עורך דין מיסים?

עורכי דין המתמחים בתחום המיסוי יכולים לסייע לנו רבות במגוון מצבים, ולמעשה מדובר באחד השירותים הפופולאריים בענף המשפטים. תשלומי

עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת