נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מקום העבודה שינה כתובת – מה הזכויות שלכם?

משקל

שינוי כתובת של מקום העבודה נחשבת לסיטואציה נפוצה מאוד.

מקומות עבודה רבים מוצאים את עצמם עוברים לכתובת אחרת מסיבות שונות. במקרים

מסוימים מדובר בהחלטה שנובעת בעקבות התרחבות של העסק ומעבר למקום גדול יותר.

במקרים אחרים מדובר במעבר למקום קטן יותר בעקבות צמצום של הוצאות.

אין זה משנה אם מדובר במעבר בעקבות התרחבות של העסק ובין אם מדובר במעבר בעקבות צמצום.

בשני המצבים הללו עלול לעלות קושי אצל העובד.

העתקת מקום העבודה עשויה לגרום לו למשל לנסיעות ארוכות יותר מביתו.

בעקבות כך, ישנם עובדים שתוהים האם הם רשאים להתפטר ממקום העבודה ולקבל פיצויים.

בשורות הבאות נרחיב אודות נושא זה ונפרט האם אכן מגיע ל

עובד פיצויים במצב שכזה.

 

מה אומר החוק בנוגע לשינוי מקום העבודה?

החוק אינו מתייחס באופן ישיר לסוגיה הקשורה לשינוי מקום העבודה, אך חשוב לציין כי בתי הדין לעבודה רואים בשינוי כתובת של מקום העבודה כעילה להתפטרות בדין מפוטר.
חשוב לציין כי בית המשפט בודק האם ישנה הרעת תנאים משמעותית עבור העובד בעקבות כך. אם זהו אכן המצב, העובד כנראה יהיה זכאי להתפטר ולקבל פיצויים מהמעסיק.

 

אילו מקרים עשויים להיחשב כהרעת תנאים משמעותית

מצב שבו מקום העבודה שינה כתובת למקום שנמצא במרחק רב מאוד מביתו של העובד יכול להיחשב כהרעת תנאים משמעותית. נניח שאדם נהג להגיע למקום העבודה שלו בתחבורה הציבורית כשהוא נוסע באוטובוס אחד בלבד, ללא החלפות. הנסיעה למקום העבודה ארכה כ-45 דקות לכל צד.
לאחר המעבר של מקום העבודה לכתובת חדשה, העובד גילה להפתעתו שהוא צריך לנסוע בכמה אוטובוסים והנסיעה אורכת כשעה וחצי לכל צד. במצב שכזה מדובר בהרעת תנאים, כך שסביר להניח שבית המשפט יפסוק כי העובד זכאי לקבל פיצויי פיטורין בעקבות כך.
בכל אופן, עדיף שלא להסתמך רק על מידע זה משום שחשוב לבדוק כל נושא לגופו. לכן, אנו ממליצים לפנות אל עורך דין שמתמחה בדיני עבודה כדי שתוכלו לקבל מידע נוסף על זכויות בעבודה.

 

מה עוד חשוב לדעת בנושא?

חשוב לדעת שכשמדובר בהרעת תנאים, יש לשים לב שבית המשפט לא שם דגש אך ורק על מספר הקילומטרים שבין מקום המגורים של העובד לבין מקום עבודתו החדש. ישנו פרמטר נוסף שנבדק והוא זמן הנסיעה והאופי שלה.
קודם לכן צוין שהעובד נסע באוטובוס אחד ולאחר שינוי כתובת המגורים הוא מצא את עצמו נוסע בכמה אוטובוסים כדי שיוכל להגיע למקום העבודה החדש. זהו פרמטר אחד שנבדק – האם חל שינוי משמעותי באופי הנסיעה.
פרמטר נוסף יכול לבוא לידי ביטוי עבור עובד שמגיע לעבודה ברכב. אם זמן הנסיעה שלו התארך באופן משמעותי בעקבות שינוי מקום העבודה, הוא עשוי לקבל פיצויי פיטורים במידה ויחליט שהוא מעוניין להתפטר.

 

פסק דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
ספר מיסים עם פטיש
בשביל מה צריך עורך דין מיסים?

עורכי דין המתמחים בתחום המיסוי יכולים לסייע לנו רבות במגוון מצבים, ולמעשה מדובר באחד השירותים הפופולאריים בענף המשפטים. תשלומי

עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת