נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי נהיגה רשלנית? מדריך מקוצר

נהיגה לא אחראית

נהיגה רשלנית היא עבירה חמורה שהעונש עליה חמור גם הוא. המאמר יפרט מהי נהיגה רשלנית ומה ההבדל בינה לבין נהיגה בקלות ראש ונהיגה בחוסר זהירות הדומים בהגדרתם אך שונים בענישה.

 

מהי נהיגה רשלנית והעונש עליה?

נהיגה רשלנית זוהי נהיגה המסכנת את הסביבה בין אם מדובר על הנהג עצמו והנוסעים עימו ובין אם על הולכי רגל ונהגים אחרים. הנהג יכול להיות מודע לסיכון או לא להיות מודע. אם הוא מודע לסיכון ומתעלם מכך מגדירים את הנהיגה הרשלנית כנהיגה בקלות ראש. אם הנהג אינו מודע לסיכונים שנהיגתו מהווה, מדובר על נהיגה רשלנית שהענישה עליה חמורה. על נהיגה רשלנית ניתן לקבל מאסר של עד שנתיים לאחר זימון לבית משפט.

 

ההבדל בין נהיגה רשלנית לנהיגה בחוסר זהירות

בשונה מההגדרה של נהיגה רשלנית, נהיגה בחוסר זהירות היא פעולה מסכנת אומנם את הנהג והסביבה בזמן נהיגה, אך מדובר על פעולה קצרה ואקראית. הסיכון לא תוכנן מבעוד מועד ולא נמשך לאורך זמן. גם התוצאות של נהיגה בחוסר זהירות לא גרמו לתאונה או לפציעה אך זוהי עבירת תנועה על פי החוק. על נהיגה בחוסר זהירות ניתן לקבל קנס של 500 ₪ + 6 נקודות או לבקש להישפט.

 

ההבדל בין נהיגה רשלנית לנהיגה בקלות ראש

כאמור, נהיגה בקלות ראש היא נהיגה מסכנת ומודעת ולכן היא עבירה חמורה יותר מנהיגה בחוסר זהירות. בדומה לנהיגה רשלנית, העונש הוא עד שנתיים מאסר, קנס כספי ושלילה ממושכת של רישיון הנהיגה. יחד עם זאת כל עבירה לגופה. כלומר, יש להתייחס לעברו של הנהג בעת הנהיגה ולחומרת התוצאות וכך להבדיל בין הסוגים השונים.

 

קושי להפריד בין העבירות

מאחר ושלושת עבירות אלו דומות אחת לשנייה לא תמיד השוטרים הנוכחים במקום יכולים להגדיר את סוג העבירה וייתכן שתואשמו בנהיגה רשלנית כאשר למעשה נהגתם בחוסר זהירות. ההגדרה חשובה מכיוון שהענישה היא שונה וחמורה יותר באישום על נהיגה רשלנית. כדי לדעת אם יש הצדקה לאישום והאם הוא אכן הוגדר נכון יש לפנות לסיוע של עורך דין תעבורה שידע להגדיר את העבירה ולהוכיח מה קרה בפועל.

 

איך אפשר להפחית את הענישה על נהיגה רשלנית?

במידה ואין נפגעים עו"ד תעבורה יוכל להמיר אישום של נהיגה בקלות ראש או נהיגה רשלנית בסעיף של נהיגה בחוסר זהירות ובכך להפחית את חומרת הענישה. אם מוצאים שבעברו הנהג הורשע בעבירות תנועה ייתכן ויפסלו את רישיון הנהיגה שלו לחודשיים ויותר ולכן ישנה חשיבות רבה להתערבות של עו"ד תעבורה.

יתרה מכך, אם בתאונת הדרכים היו נפגעים או נגרם נזק לרכוש, הפסילה תהיה אף ארוכה יותר. לסיכום, אל תתמודדו לבד עם אישום של נהיגה רשלנית ופנו לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום כדי להפחית את העונש.

נהיגה לא אחראית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
ספר מיסים עם פטיש
בשביל מה צריך עורך דין מיסים?

עורכי דין המתמחים בתחום המיסוי יכולים לסייע לנו רבות במגוון מצבים, ולמעשה מדובר באחד השירותים הפופולאריים בענף המשפטים. תשלומי

עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת