נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו מס עיזבון והאם הוא שונה ממס ירושה?

מיסוי אמריקאי

משקיעים ישראלים רבים שמיצו את תחום הנדל"ן בארץ, פונים לחפש את עסקאות הנדל"ן השוות ביותר גם מעבר לים, כאשר אחד היעדים הפופולאריים ביותר להשקעות נדל"ן היא כמובן ארה"ב. אך מלבד איתור הנכס הפוטנציאלי וגיוס המשאבים הנדרשים, כדאי גם לתת את הדעת על סוגית המיסוי בארה"ב, ובין השאר בכל הנוגע למס עיזבון ומס ירושה וההבדלים ביניהם

 

השקעות ומיסים בארה"ב

ארה"ב היתה מאז ומעולם יעד מבוקש להשקעות שונות בקרב משקיעים ישראלים, כאשר בעקבות משבר הסאב – פריים שפקד את ארה"ב, תחום הנדל"ן הפך להיות מוקד ההשקעות הנפוץ והפופולארי ביותר. לצד ההזדמנויות לאתר נכסים במחירים משתלמים, חשוב לקחת בחשבון גם את עלויות המיסוי בארה"ב, היכולות להשפיע באופן מהותי על כדאיות העסקה.

כך, המיסוי על השקעות נדל"ן בארה"ב נע בכמה וכמה אפיקים – מס פדראלי, מס מדינתי, מס עירוני ועוד. אפיקי המיסוי על השקעות נדל"ן אינם תמיד קשורים בהכרח לתהליך רכישת הנדל"ן עצמה, כשהם כוללים גם נסיבות קונקרטיות, דוגמת מס עיזבון ומס ירושה.

 

מה זה מס עיזבון?

בארה"ב קיים מס המוטל על נכסיו של הנפטר, מס המוכר בשם – מס עיזבון. מס עיזבון מוטל על נכסיו של הנפטר במקרה בו היורשים מבקשם לקבל לידיהם את העיזבון או את השווי שלו, כלומר, המס מוטל על הנכסים עצמם ולא על היורשים, כך שמדובר במס אחיד, שאינו מתחשב בגובה ההכנסות של היורשים.

בשנת 2018 חלה רפורמה במס העיזבון, רפורמה המטיבה אמנם באופן יחסי עם אזרחי ארה"ב, אך מריעה את מצבם של משקיעים זרים, אשר יידרשו לשלם מס עיזבון על נכסים בשווי של מעל 60 אלף דולר, בשיעור דרקוני של 35%.

 

מה ההבדל בין מס ירושה למס עיזבון?

לא מעט אנשים נוטים לבלבל בין המושגים מס ירושה ומס עיזבון, אך למעשה קיים הבדל מהותי בין השניים. בעוד שמס עיזבון מוטל על נכסיו של הנפטר, הרי שמס ירושה מוטל על היורשים עצמם, תוך שקלול סך ההכנסות שלהם. כמו כן, שיעור חבות מס ירושה יקטן ככל והקרבה המשפחתית לנפטר גדולה יותר.

 

כיצד ניתן לצמצם את חבות מס עיזבון?

שיעור מס העיזבון הגבוה, המוטל כאמור גם על משקיעים ישראלים, עלול לעלות בכמעט מחצית משווי הנכסים ובכדי לצמצם את חבות מס העיזבון בצורה ניכרת, חשוב לעשות תכנון מס מקצועי עם גורמים מומחים בתחום, המכירים היטב את חוקי המיסוי בארה"ב בכלל ובמדינות השונות בארה"ב בפרט, כך שימצאו את הדרך המתאימה והמומלצת ביותר עבורכם לצמצום חבות מס עיזבון.

 

לסיכום

מס עיזבון הינו מס המוטל על נכסיו של היורש, ללא התחשבות בגובה ההכנסות של היורשים, כאשר מס ירושה מוטל על היורשים עצמם ומחושב לפי קרבה משפחתית לנפטר וגובה ההכנסות של היורש. שיעור מס העיזבון הגבוה עלול לפגוע ברווחיות ההשקעה שלכם ולפיכך, חשוב ומומלץ לפנות מבעוד מועד לשירותי תכנון מס מקצועיים, שיביאו להפחתת חבות מס עיזבון בצורה הטובה ביותר.

מס עיזבון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן