נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה כל כך קשה להיות עורך דין פלילי

עורך דין פלילי

גם אתם חושבים שעריכת דין פלילית היא אחד מהמקצועות הקשים ביותר שקיימים? אתם כנראה לא לבד. עריכת דין פלילי נחשבת בעיני רבים למצוא קשה מאוד. הסיבה לכך היא למעשה כמה גורמים, שאכן הופכים את העבודה הזאת לקשה. במאמר הבא נסקור את הסיבות השונות ונראה מדוע הן גורמות לעורך דין פלילי להיות מקצוע קשה.

 

קשה להיות עורך דין

מבלי להתייחס להתמחות במשפט הפלילי, עריכת דין בפני עצמה היא מקצוע קשה. על מנת להיות עורך דין יש ללמוד תואר במשפטים באוניברסיטה או במכללה שהמדינה מכירה בה. הלימודים נחשבים לקשים ואינטנסיביים. הם כוללים חומר רב ומצריכים בקיאות רבה ושאיפה למצוינות.

פרט ללימודים, ישנם גם מבחני לשכה שצריך לעבור. אדם שלומד תקשורת למשל ומחליט ללכת לעבוד בגוף תקשורתי, יצטרף לעבור תהליך גיוס לעבודה באותו הגוף, אך בעל תואר במשפטים שרוצה לעסוק בעריכת דין יצטרך לפני הצטרפות לאחד ממשרדי עורכי הדין למשל, לעבור את מבחני הלשכה, שרוב הניגשים אליהם נכשלים בפעם הראשונה.

 

עבודה בתיקים משמעותיים ביותר

פרט לקושי בלהפוך לעורך דין, עורכי דין פליליים חווים קושי עקב המשמעות הרבה שיש בעבודתם. עורכי דין פליליים משתתפים בתיקים של עבירות מין חמורות, רצח, פשיעה וגניבה. ברוב המשפטים המפורסמים ביותר שנערכו במדינת ישראל השתתפו עורכי דין פליליים. ניתן לשמוע עוד על משפט פלילי באתר https://www.plili.org.il.

מכיוון שהתיקים יכולים להיות משמעותיים מאוד, יתווספו גורמים שיכולים להקשות על עורך הדין הפלילי, כמו תקשורת, עורכי דין נוספים ומשפחות ואנשים שמושפעים מקבלת ההחלטות בתיק. הדבר יכול להוביל לקושי רב, שכן עורך הדין יצטרך להתאמץ שלא להתרכז בטפל ולהישאר ממוקד בתיק.

 

עבודה מול עבריינים

קושי נוסף אותו יכולים להרגיש עורכי דין פליליים הוא המפגש עם העבריינים. כמובן שכל אדם הוא חף מפשע עד שהוכח אחרת, אך במשפטים הפליליים נמצאים לפעמים אנשים שכבר הורשעו בעבירות פליליות חמורות.

כמו כן, העובדה כי הוגש כתב אישום המגובה נגד אדם על עבירות פליליות לא מוסיפה למוניטין שלו. עורכי דין פליליים יפגשו עבריינים מסוכנים שביצעו עבירות חמורות, מה שיכול להוסיף מתח נפשי רב לעבודתם.

 

תחושת שליחות

עורכי דין רבים פונים לתחום המשפט הפלילי עקב תחושת שליחות. יש תחושה כזאת כאשר מנסים להרשיע חשוד במעשים מסוימים, וגם כאשר מנסים להגן על אדם שמאמינים כי הוא חף מפשע. תחושת השליחות יכולה לגרום לעבודה במאמץ מוגבר ולמעורבות ריגשית בתיק, מה שיקשה על עורך הדין.

 

תחום התמחות מאתגר

כמו בכל תחום בחיים, גם קשיים של עורך דין פלילי מורכבים ממספר גורמים. בין אם מדובר על המשמעות הגדולה שיש בעבודתו, על המפגשים עם האנשים המסוכנים ביותר במדינה או על תחושת שליחות עמוקה, אין ספק כי עבודתו של עורך דין פלילי היא קשה ומאתגרת.

עורך דין פלילי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
ספר מיסים עם פטיש
בשביל מה צריך עורך דין מיסים?

עורכי דין המתמחים בתחום המיסוי יכולים לסייע לנו רבות במגוון מצבים, ולמעשה מדובר באחד השירותים הפופולאריים בענף המשפטים. תשלומי

עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת