נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ההשפעה של חוות דעת רפואית בתיק משפטי מורכב

שופט מרכזי

לכל תביעה או דיון משפטי חייב להיות ביסוס מקצועי.

במקרה של פגיעה בגוף, חוות דעת רפואית היא הבסיס החזק ביותר.

האם קיבלתם כבר חוות דעת רפואית? איך תוכלו להשתמש בה לטובתכם? כל הפרטים כאן.

תאונות עבודה ואובדן כושר העבודה, נובעות לרוב מתוך שגיאה, חוסר מזל או רשלנות, אך מה שחשוב יותר, הוא שבקצה של כול אחד מהם, עומד אדם פצוע ופגוע – שצריך עתה לדרוש את זכויותיו והפיצויים שמגיעים לו – מחברות הביטוח, מקום העבודה או ביטוח לאומי.

אולם, ברוב המקרים, התיקים הללו נגררים במשך שנים ארוכות, ועוברים מדיון לדיון – עד לקבלת ההחלטה הסופית, החלטה שקשה לדעת האם תהיה בעד הנפגע, או נגדו. אבל, הבסיס לכול התביעות האלו, שכמובן, משפיע על ההחלטה המתקבלת בסוף – היא חוות הדעת הרפואית.

 

מהי חוות דעת רפואית?

בדיונים משפטיים, יכולים הצדדים לעשות שימוש במומחים שונים כדי לבסס ולהוכיח את עמדותיהם בבית המשפט. למשל, כאשר מומחה לבליסטיקה מסביר אירוע ירי כלשהו, יש לו מספיק בסיס מקצועי כדי להעריך מה התרחש. באותה המידה, עבור הוכחת פגיעה, נזק פיזי או נפשי – יש צורך להשתמש בחוות דעת רפואית מקצועית.

חוות דעת משפטיות נותנת הערכה של הנזק שחווה הנפגע, והיא סוקרת את השפעת הפגיעה על המשך חייו של הנפגע – היכולת לעבוד ולהתפרנס, תפקוד שוטף שנפגע או לא, ופגיעה ביכולות ניידות (למשל, כמו נהיגה). מסמכים אלו הם הבסיס לכול תביעת ביטוח, ובלעדיהן טביעות אלו הופכות ריקות וחסרות טעם – שכן חוות הדעת הרפואיות מהוות הוכחה בסיסית לכך שאכן נעשה נזק כלשהו, עליו יש לקיים את הדיון.

 

השפעה של חוות דעת רפואית

לחוות דעת רפואית משקל קריטי בהחלטות שיפוטיות כאלו ואחרות. בין אם הדיון הוא בראשות שופט, ובין אם דיון ועדה רפואית, להמלצה הרפואית יש משקל מכריע. הרופא שחתום על חוות הדעת למעשה מהווה בסיס התביעה כגורם המקצועי שבוחן את מצב התובע. לכן, מקבלי ההחלטות מחויבים לקחת את דעתו בחשבון בזמן הדיון, ולבחון את הבעיות והמורכבויות שחוות דעתו מציפה הלאה.

בתיקים מורכבים ובדיון מסובכים, מגיעות לרוב מספר חוות דעת שונות, מרופאים שונים. לא תמיד הרופאים מסכימים האחד עם השני, ולעיתים אנשי המקצוע משתמשים בחוסר הסכמות אלו, כדי לערער את סמכויותיהם של הרופאים המומחים. אולם, חשוב לציין כי לרוב, רב המשותף על המפריד בין רופאים אלו, ובסופו של דבר, חוסר ההסכמות בניהם נובעות מעניינים של ביטוח, פיצוי ושיקום – ולא מנקודת המבט הרפואית.

 

בשורה התחתונה

ללא חוות דעת רפואית, האפשרות לצלוח את תביעות ביטוח, ובטח תיקים מורכבים, היא אפסית לחלוטין. בנוסף, חשוב לשים לב שבוחרים במומחה מתאים ובעל ניסיון, שניתן לסמוך עליו בפיצוח סיטואציות רפואיות מורכבות, ובעל ניסיון בעבודה מול ועדות משפטיות שונות.

 

שתי פטישים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
ספר מיסים עם פטיש
בשביל מה צריך עורך דין מיסים?

עורכי דין המתמחים בתחום המיסוי יכולים לסייע לנו רבות במגוון מצבים, ולמעשה מדובר באחד השירותים הפופולאריים בענף המשפטים. תשלומי

עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת