נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המורכבות בתביעות רשלנות – מה צריך לדעת לפני שפותחים תיק

תביעת רשלנות רפואית

מעוניינים להתחיל הליך משפטי בגין רשלנות רפואית שאתם סבורים שנגרמה לכם כתוצאה מהתנהלות צוות רפואי? תביעות רשלנות רפואית נחשבות לעיתים לתביעות מורכבות, ולכן נדרשות בקיאות ומקצועיות בניהול הליכים כאלה. הנה כמה דברים שכדאי שתכירו באשר למורכבות ההליך המשפטי בתביעות רשלנות בכלל ובתביעות רשלנות רפואית בפרט. אם אינכם בקיאים בהליכים משפטיים, חשוב שתדעו לקראת מה אתם הולכים.

 

מהי רשלנות?

בנושא רשלנות יש להוכיח מערכת יחסים המחייבת שמירה על זהירות בין המתרשל לניזוק – הלא הוא הנפגע כתוצאה מהרשלנות. בשלב הבא, קיים רכיב של התרשלות מצד מי שאחראי למעשה הרשלני. בשלב הבא יש קשר סיבתי בין המעשה הרשלני לבין הנזק שנגרם. אם ניתן להוכיח את כלל רכיב עוולת הרשלנות, המקרה מתאים להגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

מהי רשלנות רפואית?

מערכת היחסים הקיימת בין המטופלים לבין הצוות הרפואי היא מערכת יחסים המקימה חובת זהירות בין הצדדים. הנזק אשר נגרם למטופל הוא נזק רפואי ישיר או היקפי בעקבות טיפול רפואי. ישנו קשר בין מעשה התרשלות מצד הצוות הרפואי לבין הנזק שנגרם למטופלים. בתביעות רשלנות רפואית לא תמיד קל להוכיח שהנזק שנגרם למטופל הינו בהכרח תולדה של התרשלות הצוות הרפואי.

 

מהם השלבים להוכחת רשלנות בבית המשפט?

  • הגשת כתב תביעה מצד עורך הדין המייצג את התובעים שהינם המטופלים בתביעת רשלנות רפואית.
  • הגשת כתב הגנה על ידי המוסד ו/או הצוות הרפואי – הלא הם הנתבעים.
  • שלב קדם המשפט לבירור סוגיות משפטיות שניתן לחסוך מניהול התיק.
  • הליך הוכחות בו כל צד יציג את ראיותיו לקיומה או קיומה של רשלנות רפואית.
  • שלב של סיכומי טענות הצדדים.
  • בסופו של דבר יתקבל פסק דין אשר יכריע מי מהצדדים יסיים את ההליך כשידו על העליונה. חלק מפסק הדין יכלול את קביעת הנזק שבגינו יש לפצות ואת גובהו.

 

האם אנו חייבים לעבור את כל השלבים טרם הכרעה?

בתביעות רשלנות רפואית מגיעים פעמים רבות להסכמות המאפשרות את סיום הדיון בתיק בשלב מוקדם יותר. כלומר, אין הכרח לעבור את כלל השלבים המפורטים לעיל. בהסכמת הצדדים, ניתן בהחלט לסיים את ההליך כבר בשלב מוקדם, להסכים על הפיצוי אותו יקבלו התובעים ולקבל תוקף להסכמות על ידי החלטת בית המשפט המאשרת אותן.

 

ייעוץ משפטי מתאים לרשלנות רפואית

ייעוץ משפטי טוב הינו עניין הכרחי לקבלת ההחלטות הנכונות החל משלב קרות הנזק ועד לשלב שמחליטים אם יש מקום לגשת להליך משפטי. מעבר לכך, ייעוץ נכון הינו קריטי לאופן ניהול ההליך ולהתמודדות עם השאלות הסבוכות למיניהן, שמקים הליך משפטי שכזה. החשיבות היא לגבי מועד קבלת הפיצוי, קביעת גובה הפיצוי, הבנת היכולת להוכיח את טענות המטופלים במהלך המשפט, והיכולת לדעת להגיע להסכמות עם הצד האחר.

תביעת רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
ספר מיסים עם פטיש
בשביל מה צריך עורך דין מיסים?

עורכי דין המתמחים בתחום המיסוי יכולים לסייע לנו רבות במגוון מצבים, ולמעשה מדובר באחד השירותים הפופולאריים בענף המשפטים. תשלומי

עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת