נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החלקת? נפלת? כנראה שמגיע לך פיצוי!

שופט

בשביל לקבל פיצוי לאחר החלקה או נפילה יש להצביע על הגורם האחראי לאירוע ולהוכיח שהוא התרשל. כאשר אדם מחליק או נופל בביתו לרוב לא ניתן יהיה לתבוע פיצויי מגורמים אחרים מכיוון שלא ניתן להאשים אחרים בהתרשלות שהובילה לאירוע. הדבר שונה כאשר ההחלקה או הנפילה אירעה בשטחים ציבוריים או מסחריים. על תביעת פיצויים עקב החלקה או נפילה במאמר שלפניכם.

 

מי בעלי השטח

כאשר אדם נפגע בגופו כתוצאה מהחלקה או נפילה, עליו לבדוק מי הבעלים או המחזיק של השטח על מנת שיהיה למי להפנות את התביעה. בנוסף יהיה עליו להוכיח שהנפילה או ההחלקה ארעה עקב רשלנות של בעל השטח ולא עקב רשלנותו  האישית. רשלנות של המחזיק יכולה לבוא לידי ביטוי בבניה לא תקינה, אי סילוק מפגעים ואי תחזוק ראוי של מתקנים.

 

אחריות מוגברת

קיימים מקרים בהם מוטלת על הבעלים או המחזיק בשטח אחריות מוגברת. מדובר במקרים בהם יש נסיבות שעלולות להגדיל את הסיכון להתרחשות החלקות ונפילות שיכולות להוביל לתאונה. למשל מקומות בהם מצויים מספר גדול של ילדים שמצופה מהם לרוץ ולהשתולל יש להקפיד במיוחד על תקינות המקום. להרחבה ראו, דף הבית עורך דין ביטוח ונזיקין אושיק אליהו.

 

אשם תורם

ישנם מקרים שבהם בית משפט יפחית מסכום הפיצוי שיינתן לתובע אם התאונה ארעה גם עקב רשלנותו. הנחת הייסוד היא שעל אדם להיזהר ו"להסתכל היכן הוא צועד" על מנת שלא החליק וליפול. לכן ייתכנו מקרים שבהם גם אם בעל השטח התרשל ייקבע בבית המשפט כי לנפגע  תרומה משלו לפגיעה. חשוב לדעת על פי החוק לא ניתן להטיל אשמה על קטינים עד גיל 12 .

 

מה לעשות לאחר החלקה או נפילה

לאחר נפילה או החלקה רצוי לצלם את השטח שבו אירע הפגיעה לרבות מפגעים או חפצים שגרמו לאירוע. אם הנפילה אירעה כתוצאה משבר במדרגה חשוב למקד את הצילום במפגע. יש לרשום פרטים של עדי ראייה לאירוע ולפנות לקבל טיפול רפואי במקום מורשה ומסודר. יש להקפיד שבמסמכים הרפואיים  ייכתב שהפגיעות הן כתוצאה מהנפילה או ההחלקה.

 

קבלת פיצוי

אופן קביעת הפיצוי בתביעה מעין זו זהה לתביעות אחרות לנזקי גוף והנושא הוסדר במסגרת דיני נזיקין. בית המשפט יבחן אם התאונה הותירה בכם נכות ובהתאם לשיעור הנכות יינתן פיצוי על פי הכללים המקובלים. ניתן לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות כאב וסבל, הוצאות נסיעה ועוד.

 

סיכום נפילה והחלקה

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו במצבים בהם לאחר נפילה או החלקה ניתן יהיה לתבוע פיצויים מבעלי השטח או המחזיקים בו. על מנת לקבל פיצוי יהיה צורך להוכיח את רשלנותם של בעלי או מחזיק השטח שבו התרחש האירוע. מיד לאחר המקרה יש לצלם את המקום, את המפגע ולרשום את פרטי העדים. מומלץ לקבל ליווי משפטי לשם הגשת התביעה כראוי.

ציוד משפטי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
ספר מיסים עם פטיש
בשביל מה צריך עורך דין מיסים?

עורכי דין המתמחים בתחום המיסוי יכולים לסייע לנו רבות במגוון מצבים, ולמעשה מדובר באחד השירותים הפופולאריים בענף המשפטים. תשלומי

עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת