נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

על אילו דגשים חשוב להקפיד בבחירת פינת עבודה לבית?

אזור עבודה בבית

מאז פרוץ הקוביד לחיינו בשנת 2019, יותר ויותר מקצועות ומשרות מתבצעים בעבודה מהבית, אם במודל היברידי (חלק מהזמן במשרד וחלק מהזמן בבית) או remote (מאה אחוז מהעבודה מהבית). כיוון שכך, צץ צורך הולך וגובר בהקצאת חלק ממקום המגורים לפינת עבודה, וכיוון שחלק לא מבוטל משעות היום אנו מעבירים בה כדאי מאוד להקדיש מחשבה ותכנון לעיצוב נכון, יפה ופרקטי שלה. במאמר זה נציג את הדגשים עליהם יש להקפיד בבחירת פינת עבודה לבית.

 

יעילות

כשאנו רואים בקטלוגים פינות עבודה מעוצבות לבית ומתכננים את האחת שלנו, מן הראוי שנתכנן אותה כך שנשיג תפוקה גבוהה לפחות כמו זו שהיינו משיגים במשרד. כמובן שהעדר שלל הסחות הדעת הקיימות במשרד, זהו פרמטר שתורם ליעילות, אולם אין בכך די. כיסא איכותי, שולחן מתאים, סביבת עבודה מותאמת ארגונומית ובריאה, התחשבות בצרכים ובמגבלות שלנו – כל אלה צריכים להילקח בחשבון בעת בחירת פינת העבודה הביתית שלנו.

 

נוחות וארגונומיה

ארגונומיה טובה, כאמור, היא מדד חשוב לנוחות. גובה הכיסא צריך להיות מותאם לגובה שלנו, המרחק שלו מהשולחן צריך להיות מותאם לאורך הידיים שלנו, אם העבודה היא מול מחשב – המסך צריך להיות בגובה העיניים שלנו כדי למנוע מאמץ ממושך ומצטבר בעורף, בכתפיים ובגב, והמקלדת צריכה אף היא להיות בגובה ומנח שלא יפעילו מאמצים או לחץ על שורש כף היד.

 

אסתטיקה

ליופייה של פינת העבודה שלנו, להשתלבותה בעיצובו של שאר החדר או הבית, התאמתה לטעמנו האישי וכל זאת תוך שמירה על הפונקציונליות הפרקטית – יש חשיבות לא מבוטלת. אסור שהפינה תתפוס יותר מדי נפח מצד אחד, כיוון שבכל זאת מדובר בבית המגורים שלנו, אך מצד שני אסור שנחוש בה צפיפות או מגבלה בתנועה בשעות הארוכות שנבלה בה. היא צריכה לשמור על סגנון שמתאים לנו אבל בה בעת אל לה לחרוג בצורה יוצאת דופן מהקווים העיצוביים של שאר החדר או הבית.

 

עלות

גם למחיר השפעה על בחירתנו בריהוט פינת העבודה שלנו. האם המעסיק ישלם את ההוצאה? אולי אנו בכלל עצמאים ואז היא נופלת על כתפינו? ואולי נממן את הרכישה הזו בכלל מהחיסכון שייווצר לנו כתוצאה מהשעות הרבות כל כך שנפסיק לבלות בדרכים וההגעה לעבודה תיקח לנו שניות בודדות שבהן נעבור מחדר השינה לפינת העבודה? אין לזה כמעט משמעות כשמדובר באפקטיביות מיטבית של פינת עבודה שהתמורה שלה למחיר כל כך מוצלחת. פשטות התכנון והפרקטיות הן שישפיעו יותר מכל על גובה ההוצאה של בניית פינת העבודה. אין צורך לבזבז הון כדי להשיג תוצאה אופטימלית ואפקטיבית.

 

לסיכום

לא די בכך שישנו מבחר מגוון של פינות עבודה, החוכמה היא לבחור את האחת שתענה על כל ל הדגשים שהצגנו: גם מעוצבת, גם במחיר הוגן, גם יעילה וגם נוחה ובריאה.

אזור עבודה בבית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עיצוב