נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ארבעה טיפים לבחירת העתיד המקצועי שלך

עתיד מקצועי

כמו כל צעיר וצעירה אחרים, את ודאי מתלבטת לגבי בחירת עתידך המקצועי. השאלה הזו נראית לנו גדולה, מורכבת והרת גורל, ובמובנים מסוימים היא אכן כזו – בחירת המקצוע שתעשי היום עשויה להשפיע עלייך לעשרות שנים. איך תוכלי לוודא שקיבלת את ההחלטה הטובה ביותר עבורך? בכתבה הבאה תמצאי כמה טיפים מועילים

מסלולי תואר ראשון בישראל הם רבים ומגוונים, ומציעים מגוון רחב של תחומי לימוד והכשרות מקצועיות. לא תמיד קל לקבל החלטה, ורבות מאיתנו מוצאות את עצמן מתלבטות, מתחבטות ומשנות את דעתן. איך בכל זאת אפשר להפוך את התהליך לקצת קל יותר וקצת פחות מפחיד? הנה כמה עצות שיעשו לך סדר בבלאגן.

 

1 – קודם כל – מי את?

ההמלצה הראשונה לפני שאת בוחרת מקצוע או תחום לימודים, היא לפתוח דף לבן, פנקס או מחברת, ולהתחיל לרשום – מה מעניין אותי? במה אני טובה? במה פחות? איזה מקצועות לימוד משכו אותי יותר בגיל צעיר ובמה הצלחתי פחות? כל השאלות האלה ועוד רבות הן חלק מההבנה של פרופיל הכישורים והיכולות שלך, אותו כדאי לך לגבש מול עצמך לקראת בחירת העתיד המקצועי שלך.

הבנה מלאה של יכולותייך לעומת התחומים בהם את דווקא מתקשה, תוכל לסייע לך לסנן תחומי לימוד שיכולים להיות מעניינים ומכניסים – אבל לא ממש בשבילך.

 

2 – מה את אוהבת?

מתוך הדברים שבהם את טובה, חשוב למצוא את התחומים או את סוגי העבודות שמושכים אותך ונראים לך כמו משהו שתרצי לעשות יום אחרי יום, שבוע אחרי שבוע, שנה אחרי שנה.

האם את מתחברת לעבודה מול מחשב? או דווקא עבודה עם אנשים? מעניין אותך לשנות מיקומים ועבודה בשטח, או שאת מעדיפה קביעות של משרד? מבחינת תחומים, האם מעניין אותך יותר לטפל, לפתור בעיות, אולי בכלל את נמשכת לעולם העיצוב? כשאנחנו חושבות על העתיד המקצועי שלנו, חשוב לקחת בחשבון תחום שילווה אותנו לשנים קדימה ולכן מומלץ לבחור משהו שאנחנו אוהבות.

 

3 – לא לשכוח פרנסה

חשוב לזכור שמעבר לנטיות ליבנו ולהעדפות שהספקנו לפתח, יש גם מציאות, והמציאות אומרת שאנחנו אחראיות גם לפרנסת המשפחה שנקים או שהקמנו. נכון, לא נבחר מקצוע שאנחנו לא נמשכות אליו כלל רק כי הוא מכניס, אבל אסור לשכוח ששכר הוא הסיבה לזה שאנחנו בכלל יוצאות מהבית לעבוד. אל תתביישו להגיד בקול רם שחשוב לכן להתפרנס בכבוד, ובהתאם לכך – בדקו את תנאי השכר והביקוש במקצועות אותם אתן שוקלות ללמוד.

 

4 – ללכת עם הבחירה אבל לא להתעקש

נכון, לא נעים להחליף מקצוע לימוד. לא נעים להרגיש שבזבזת זמן וכסף שאין לך יותר מדי מהם. אבל חשוב גם שתדעי ששום בחירה מקצועית לא מחייבת אותך לכל החיים. אם הבחירה עובדת ומסתדרת לך, את מסופקת, מתפרנסת בכבוד ונעים לך במקצוע שבחרת – נפלא! אך האפשרות לשנות כיוון מקצועי קיימת גם היא, ואולי המודעות לכך תסייע לך להילחץ פחות מהבחירה שתעשי לקראת לימודי התואר הראשון.

עתיד מקצועי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים