נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שיפוצים: איך מחשבים חומר לפי מ"ר

פטיש

בכדי לקבוע את העלות של שיפוץ דירה או שיפוץ משרדים, תמיד יהיה צורך לחשב חומר לפי מטר רבוע.

חישוב חומרי גלם לפי מ"ר מאפשר לנו בעצם להבין את העלות הכללית של השיפוץ, למעט מקרי בלת"מ אשר יצריכו כנראה הוספה בתקציב ברוב המקרים.

כמה כדאי לשים בצד? נדבר על זה גם כן.

אין ספק, זה ידוע לכולנו ששיפוץ דירות הוא תהליך מורכב למדי, שבדרך כלל גם יעלה לא מעט כסף. כמובן שאף אחד מאיתנו לא נכנס לתהליך בסדר גודל כזה מבלי שהוא יודע מראש להיכן הוא נכנס, מה יהיו עלויות השיפוץ, כמה יעלו חומרי הגלם וכדומה. בכדי להבין כיצד מחשבים חומרי גלם לפי מ"ר, תמיד יהיה צורך לפרק את חומרי הגלם למרכיביהם.

 

מה ז"א לפרק את חומרי הגלם למרכיביהם?

במילים פשוטות יותר, ניתן את זה בדוגמה: אם יצירת בטון מצריכה מרכיבים שונים כמו חול וצמנט, הרי שיהיה צורך לדעת 2 דברים:

  1. כמה בטון אתם צריכים עבור השיפוץ הכללי של הבית.
  2. יהיה צורך לחשב את כמות החול, הצמנט ושאר מרכיבי הבטון.

לאחר שיודעים כמה בטון צריך עבור השיפוץ של הדירה, יהיה קל למדי לחשב את כמויות החול הנדרשות, הצמנט ועוד. בכל מקרה, זכרו תמיד להשאיר בצד בערך 15% מעלות השיפוץ שלכם. זאת, עבור מקרי בלת"מ.

 

התקנת חימום תת רצפתי: יש צורך לחשב חומר לפי מ"ר?

בכל מקרה, בין אם אתם משפצים את הבית, את המטבח או כל חלל אחר בבית, כדאי לקחת בחשבון גם התקנת חימום תת רצפתי. בניגוד לתהליכי שיפוץ מאוד מורכבים, שאף אחד לא באמת יודע אם הם יסתיימו בהערכה שנתן הקבלן מראש, התקנת חימום תת רצפתי היא תהליך מדויק ויחסית קצר. ללא שום מקרי בלת"מ בדרך. במיוחד אם מסתייעים במקצוענים כמו סאן שיין Sunshin – מערכות חימום תת רצפתי בדירות ומשרדים.

באופן כללי, כדאי לדעת שישנן 2 שיטות עיקריות עבור התקנת חימום מתחת לרצפה. מעוניינים בהתקנה של רצפה מחוממת בבית? תוכלו להתקין חימום מתחת למרצפות שפועל על שיטה של גופי מים מחוממים. זו האפשרות הראשונה.

 

מה האפשרות השנייה להתקנת חימום מתחת לרצפה?

האפשרות השנייה שלכם היא התקנת חימום מתחת למרצפות שעובד על שיטה של חשמל. מי יותר חסכוני? חימום תת רצפתי על בסיס מים. יחד עם זאת, גם חימום תת רצפתי חשמלי הוא חסכוני למדי. אם יש צורך להתקין פתרונות חימום תת רצפתיים בחדר אחד בלבד, בדרך כלל יהיה מומלץ להתקין חימום תת רצפתי חשמלי.

במקרים שבהם יהיה צורך לחמם בית שלם, לרוב יהיה מומלץ להתקין חימום מתחת למרצפות בשיטה של גופי מים מחוממים. בניגוד לתהליכי שיפוץ נרחבים בבית, כאן לא יהיה שום צורך לחשב חומר לפי מ"ר. כשמתקינים פתרונות חימום מתחת לרצפה, כל העלויות ידועות מראש ואף אחד לא יפתיע אתכם עם כל מיני אותיות קטנות. יתרה מזאת, אתם כמובן גם מקבלים שנות אחריות ארוכות על החימום התת רצפתי. שיהיה שיפוץ מוצלח!

בית בבנייה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
דודים
גודל הדוד כגודל הבניין

מטבע הדברים, מספר הדודים והגודל שלהם יושפע ישירות מגודל וגובה הבניין. לכל דירה יש דוד משלה, כך שבניינים גבוהים