נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קידום אתרים שלילי (Negative SEO): מה זה וכיצד מתגוננים?

SEO שלילי – או בעברית קידום אתרים שלילי הוא למעשה אוסף פעולות שמבוצעות בידי מתחרה על מנת להוריד בדירוג מנועי החיפוש את האתרים המתחרים, וכך לפגוע בעסקים האחרים. רוב הפעמים יהיה קשה למצוא מי עשה את המעשה הזה וכן רוב הפעמים הפעולות תהיינה מחוץ לאותו אתר מבוקש להנמכת דירוג. (לדוגמה, החלת לינקים לא טבעיים שמובילים אל האתר והעתקת התוכן לאתרים שידועים כאתרים לא מהימנים – מקרים נפוצים הם בניית אלפי קישורים לאתר המטרה והפצתם בקרב אתרי פורנו או הימורים ובכך גוגל יימנע מראש להוביל לאתר שלכם).

במקרים קיצוניים נראו מקרים בהם גם פרצו לאתר עצמו ושינו את התוכן שלו כדי להוריד אותו בדירוג.

חשוב להדגיש: קידום אתרים שלילי נפוץ יותר בחו"ל מאשר בארץ, וגם בחו"ל הוא לא מאוד נפוץ. אם הדירוג שלכם ירד באופן פתאומי אל לכם לחשוד מיד שמדובר בSEO שלילי שכן ברוב המקרים הסיבות כנראה אחרות.

 

הפעולות הפופולריות ביותר בקרב קידום שלילי:

  1. חוות לינקים – היום זה פשוט, הולכים לאתר עובדי קבלן כמו Upwork  או Fiverr ובעבור סכום זעום מאוד אתם יכולים לשלם לצבא גדול של חבר'ה מבנגלדש או מאוקראינה שיעלו אלפי עמודים לרשת תחת המון אתרים שונים עם כותרת מורידת דירוג לדוגמה "Illegal Drugs Online" אשר הקישור באותו הלינק הוא לאתר שלכם. כאשר מדובר בלינקים בודדים לרוב אין בעיה אך כשמדובר באלפים או בעשרות אלפים האלגוריתם של גוגל כבר באופן אוטומטי מוריד את הדירוג.זהו סוג הדירוג השלילי הפופולרי ביותר שקיים וגוגל עובדת קשה מאוד כדי להילחם בו וללמד את האלגוריתם לזהות שמדובר בנסיון מרושע לפגוע. כיצד להתגונן מסוג זה? בהרבה מאוד מהפלטפורמות שלקידום אתרים קיימת דרך לראות את כל הלינקים שמובילים אל האתר שלכם. בנוסף, גוגל איפשרה לנו למעשה להוריד את הלינקים שמקשרים אלינו ולהתכחש אליהם. באמצעות כפתור זה, שנקרא “Disavow” אנו יכולים "להעיף" גם אם בצורה ידנית וממושכת וגם בדרך יחסית אוטומטית שמקצרת תהליכים את הלינקים הרעים שלא אנו עשינו. 
  2. העתקת התוכן שלכם והורדת אמינותו – כאשר גוגל מחפש לפי מילות מפתח ומוצא מספר עמודים בעלי תוכן זהה או קרוב מאוד, הוא לרוב יציג רק עותק אחד של מידע זה. המשמעות אם כך, היא שאם מישהו חיצוני מעוניין להזיק לאתר שלכם הוא יכול להעתיק את התוכן שלכם, לפזר אותו במלא אתרים שונים ובכך בפעם הבאה שמישהו ייחפש מילות מפתח ייתכן שהאתר שלכם לא יופיע כלל או יופיע בדירוג גרוע הרבה יותר.איך להתגונן? ישנם ברשת מספר מנועי חיפוש חינמיים למציאת העתקות אשר מומלץ לכל מי שחושד שמעתיקים ממנו להשתמש אחת לכמה זמן. במידה ואכן נמצא תוכן שכזה, פנייה ישירה לגוגל לגבי הפרת זכויות יוצרים תפתור את הבעיה.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
סטטיסטיקות
מהו קידום אתרים?

האם אתה בתחילת מסע קידום האתר שלכם? כנראה ששמעתם את המושג SEO (Search Engine Optimization). קידום אתרים עשוי לעזור

קבל
איך הדפסת 3D עובדת

ככל שעובר הזמן, העולם הולך לכיווני התפתחות וקדמה שלא יכלנו לשער לעצמנו מעולם שנגיע אליהם. פיתוחים כמו חיסונים חדשניים,

פרסום באינטרנט לעסקים
פרסום באינטרנט לעסקים

בעולם העסקי התחרותי, בעלי עסקים רבים  נדרשים להבנה עסקית לצורך התמודדות מהירה וקבלת החלטות עבור העסק שלהם. כיצד פרסום