נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צלקת אחרי תאונה – האם יש עילה לתביעה?

צלקת אחרי תאונה - האם יש עילה לתביעה

כאשר מדובר בפגיעות פיזיות ונזקי גוף ונפש לאחר פגיעה מתאונת דרכים, ניתן להגיש תביעה על פי חוק נפגעי תאונות הדרכים. האם יש עילה לתביעה גם במקרה של צלקת? על כך במאמר הבא.

 

התנהלות משפטית לאחר תאונת דרכים

כאשר מגישים תביעה על נזקי גוף לאחר תאונת דרכים יש לקחת בחשבון שמדובר במשפט שיכול להתנהל לאורך זמן אלא אם כן מגיעים לפשרה עם חברת הביטוח. מצד אחד, משך זמן המשפט יהיה פחות טוב לאנשים שעוברים שיקום מהפגיעה כי אחוזי הנכות שלהם יהיו נמוכים יותר. מצד שני, אדם שנותרה לו צלקת מהתאונה שמתגבשת יותר ככל שחולף הזמן, יוכל להתפשר על סכום גבוה יותר עם חברת הביטוח או להוכיח בבית המשפט שהצלקת נגרמה כתוצאה מהתאונה ולזכות בפיצוי גבוה יותר. לפיכך, יש עילה לתביעה על צלקת לאחר תאונה אך מומלץ להגיש את התביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים כדי לקבל את הפיצוי הראוי. עורך דין מומחה בתחום כמו עו"ד פייפר כהן יוכל להשיג את התוצאות הטובות ביותר בזמן קצר בין אם מדובר על בית המשפט ובין אם על פשרה עם חברת הביטוח.

 

כיצד עורך דין יסייע במקרה של צלקת לתובע?

בהנחה שלתובע נותרה צלקת וחברת הביטוח מבקשת להתפשר על סכום מסוים שבדרך כלל הוא מינימלי, בעקבות התערבותו של עורך דין מיומן חברת הביטוח תציע סכום גבוה יותר. מומלץ לצלם את הצלקת מזוויות שונות ולמדוד את היקפה אצל הרופא המקצועי. במקרה של התנהלות משפטית, בית המשפט רשאי למנות רופא מומחה מטעמו על מנת לבדוק את גודל הצלקת והנראות שלה ולקבוע אחוזי נכות. יש לציין שאדם התובע את הביטוח הלאומי גם מקבל דרגת נכות בגין צלקות בהתאם להיקף שלהן. כך שלא מדובר רק על נזקי גוף כמו שברים, צליפת שוט, בעיות אורטופדיות או פנימיות כתוצאה מפגיעה בתאונת דרכים, אלא גם פיצוי על צלקות באיברים שונים בגוף.

 

מה עדיף – להגיע לפשרה עם חברת הביטוח או לתבוע?

מכיוון שתביעה משפטית אורכת זמן לא מבוטל לעיתים כדאי להגיע להסכם פשרה בסיועו של עורך דין כדי לקבל פיצוי על צלקת. מצד שני, כאשר מנהלים משפט מתייחסים גם להחמרת מצב, עוגמת נפש, פגיעה בהשתכרות ואלמנטים נוספים עליהם ניתן לקבל פיצוי גבוה יותר. חשוב להביא לעורך הדין את כל אישורי המחלה, סיכומים רפואיים, הפסד תעסוקתי, הערכת נכות, הוצאות על טיפולים ותרופות וכיוצא בזה כדי שהתביעה תהיה משמעותית יותר מבחינה כספית. עורך הדין ימליץ על מומחים מקצועיים כדי שאחוזי הנכות יהיו גבוהים בהתאם לפגיעות. במידה וחברת הביטוח לא תקבל אותם, מומלץ להגיע לבית המשפט שיכריע בסוגיה באמצעות מומחים אותם הוא ימנה מטעמו. לסיכום, פניה לעורך דין תסייע לכם לקבל ייעוץ אופטימלי וייצוג הולם כדי שהתוצאות יהיו טובות יותר.

כיצד עורך דין יסייע במקרה של צלקת לתובע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת