נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פרגולת אלומיניום דמוי עץ לעומת פרגולת עץ – מהם ההבדלים ומה כדאי לבחור

במדינת ישראל שטופת השמש, ישיבה בחצר הבית או באזור החוץ במסעדה הוא חוויה טובה ונעימה, כמעט בכל ימי השנה ושעות היום. בשביל לשדרג את החוויה רבים מתקינים פרגולה.

לפרגולה ישנם שני תפקידים עיקריים, הראשון הוא התפקיד הפונקציונלי והברור מאליו, לסוכך מפני השמש. התפקיד השני, והלא פחות חשוב, הוא להיות השלמה של העיצוב לחצר.

לאורך השנים הפרגולות המוכרות והפופולאריות ביותר היו פרגולות עשויות עץ, אך בשנים האחרונות, ובזכות פיתוחים טכנולוגים חדשים יש שחקן חדש בשוק והוא פרגולת אלומיניום דמוי עץ. אז מה ההבדל בין שני סוגי הפרגולות?

פרגולה מעוצבת

החומר, התחזוקה והעמידות

התשובה לשאלה מה ההבדל בין שני סוגי הפרגולות הוא פשוט מאוד מצד אחד, החומר ממנו עשויה הפרגולה. אך אם נסתכל על השאלה הזו לעומק נראה שהתשובה היא הרבה יותר מסובכת והיא כוללת בתוכה את כל התכונות של שני החומרים, עץ מצד אחד ואלומיניום מנגד.

היתרון העיקרי של פרגולה אשר עשויה מעץ, הוא המראה הטבעי שלה שמאפשר להתאים אותה לכל עיצוב של החצר. את הפרגולה ניתן לבנות בצמוד לבית, למשל לצורך הצללה של הפטיו או שביל הכניסה לבית או לבנות כמבנה נפרד ליד הבריכה או באזור רחוק יותר מהבית, ליצירת אזור מנוחה שקט ומוצל.

הבעיה עם פרגולות מהסוג הוא הצורך התמידי בתחזוקה. אומנם ישנם סוגים רבים ומגוונים של עצים מהם ניתן ליצור את הפרגולה. ובתוך המגוון הרחב הזה ישנם גם עצים חזקים ועמידים יחסית. אך עדין באופן גורף לכל סוגי העצים, יש צורך בצביעה מיוחדת של הפרגולה.

על כן ישנו צורך מתמיד בחידוש צבע העץ שלרוב כולל גם ליטוש ושימון של העץ, תחזוקה מהסוג נעה בין 120 שקל למ"ר לצביעה בלבד ועד 300 שקל למ"ר לטיפול כולל.

פרגולות מאלומיניום הן עמידות יותר מפרגולות מעץ והן גם מאפשרות גיוון רב יותר בעיצוב ושימוש הפרגולה. ראשית, אין צורך בתחזוקה של הפרגולה. האלומיניום, בעיקר אם בוחרים באחד איכותי מאוד, עמיד לכל ניזקי הטבע באופן כמעט מוחלט, הוא אינו מחליד או משנה את צורתו במגע עם מים והוא אינו מתבלה במגע עם שמש.

נוסף על כך ניתן בפרגולות אלומיניום ניתן לשלב מנגנון חשמלי עם תריסים מתכווננים שמאפשר לשחק עם האטימות של הפרגולה וכן להוסיף תריסים בציידי הפרגולה, אשר ניתנים להרמה בימי הקיץ והורדה בימי החורף.

את פרגולת האלומיניום ניתן למצוא בסגנונות שונים ואף במראה דמוי עץ שנראה כמעט זהה לפרגולת העץ המקורית. ניתן לבנות את פרגולת האלומיניום בצורת קשת או בזווית הישרה והקלאסית. המגוון והאפשרויות הן רחבות ומתאימות לכל סגנון עיצוב וטעם אישי.

והמחיר?

לגבי המחיר זה דיי ברור שפרגולה מעץ היא זולה יותר. המחיר בפרוגולת עץ משתנה לפי סוג העץ שבוחרים. לעצים פשוטים יותר ופחות עמידים, כמו עץ אורן, המחיר ינוע בין 550-750 שקלים למ"ר. לפרגולה מעץ טבעי המחיר ינוע בין 600-800 שקלים למ"ר ולעצים עמידים במיוחד המחיר יכול להגיע גם עד 1,000 שקלים למ"ר.

פרגולת האלומיניום אומנם יקרה יותר והמחיר בה נע בין 700-2,000 שקלים למ"ר. אך כפי שכבר ציינו אין כל צורך לאורך השנים לבצע בה עבודות תחזוקה מה שבמצטבר משווה את המחיר שלה לפרגולת העץ.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אנשי מקצוע בריאות
איתור נזילות מקצועי
טיפול ברטיבות בתקרה

רטיבות בתקרה היא נושא כאוב שיש לאתר ולטפל בו באופן מיידי ברגע שמופיעים סימנים מקדימים. זאת על מנת שהרטיבות