נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

5 עובדות שלא ידעתם על פסיכולוגיה

geralt / Pixabay

פסיכולוגיה היא אחד המקצועות והתחומים המעניינים ביותר, שגם מי שאינו פסיכולוג ומגיע מהתחום, תמיד שמח ללמוד ולקרוא. הפסיכולוגיה היא התחום שמניע אותנו, שגורם לנו לבחור ולהתפתח וקובע כיצד תהיה בריאותנו הנפשית ותחושתנו. כיום רבים הולכים למטפל פסיכולוגי כדי לשפר את התחושות והבחירות שלהם בחיים. לכן ברור שזה נושא חשוב כיום עבור האנושות, שאינו פוסח על איש. כדי להבין יותר בתחום ולהיות מודעים למדע הפסיכולוגיה, לפניכם 5 עבודות שלא ידעתם על פסיכולוגיה.

 

מה הוא בדיוק מדע הפסיכולוגיה?

מדע הפסיכולוגיה הוא תחום ממדעי הרוח והחברה. הפסיכולוגיה חוקרת את נפש האדם, את הקוגניציה והרגש. – וכיצד אלה משפיעים על התנהלות בני האדם. קיימים מגוון מטפלים ומומחים בעולם הפסיכולוגיה, בניהם פסיכולוגיים, פסיכולוגיים קליניים, חוקרים, פסיכולוגים קוגניטיביים ועוד.

הפסיכולוגיה מבוססת על המדע ועל מגוון ניסויים שמבוססים על הביולוגיה ועל תגובות הנבדקים. לעוד מידע על פסיכולוגיה ופסיכולוגיים היכנסו – https://www.alhasapa.co.il.

 

5 עובדות מעניינות על הפסיכולוגיה:

1. מקורה של הפסיכולוגיה

מקור המילה פסיכולוגיה הוא מיוונית, כאשר ביוונית המונח "פסיכה" מתייחס לנפש, נשמה. רבים רואים את תחילתה של הפסיכולוגיה ביוון העתיקה, עם הגותם וכתבם של סוקרטס, אפלטון, אריסטו והיפוקרטס כאשר אלה היו פילוסופים ששאלו על מהות האדם והתנהלותו בעולם.

ארבעת הוגים אלה עסקו רבות בכתביהם על הפסיכולוגיה ועל טבע נפשו של האדם ופרסמו כתבים רבים בנושא שמסמנים את התחלת התחום. אריסטו נחשב למי שכתב את ספר הפסיכולוגיה הראשון שנקרא "על הנפש".

 

2. מחולקת למגוון תחומי עיסוק ומומחיות

לא כל פסיכולוג הוא אותו פסיכולוג ובמגיע מאותו תחום, למששה ישנם מגוון של ענפים בתוך תחום הפסיכולוגיה וכל פסיכולוג שתפגשו יעסוק בתחום אחר. למשל, פסיכולוג קליני, יעסוק בניתוח ופתרון בעיות נפשיות ופוביות.

פסיכולוגיה ארגונית ותעשייתית לעומת זאת, בכלל לא תעסוק בטיפול נפשי אלא בדינמיקה בתוך הארגון ומקום העבודה ובמוטיבציה של העובדים. פסיכולוגיה שיקומית הינה תחום נוסף בו הפסיכולוג מתמחה שטיפול באנשיו שחלו או ספגו תאונות וטראומות ויש צורך בשיקום נפשי אינטנסיבי.

 

3. מחולקת לאסכולות וגישות שונות לחלוטין

מדע הפסיכולוגיה חווה במרוץ השנים שינויים אדירים ושינויי מחשבה וגישה קיצוניים. המדע מכיל מגוון של אסכולות, כאשר כל פסיכולוג שתפגשו כיום, יימשך ויושפע יותר מאסכולות שונות. הפסיכואנליזה למשל, היא אסכולה שפיתח זיגמונד פרויד, שנותנת הרבה דגש לניתוח התת מודע וכוללת גם שיטת טיפול ייחודית.

 

4. החלה כתת תחום בפילוסופיה

הפסיכולוגיה נחשבה עד סוף המאה ה19 לחלק מתוך תחום הפילוסופיה וכענף זניח בה. רק בהמשך החלו להתייחס אליה כדיסציפלינה משל עצמה, שקשורה לפעילות המוח ויכולה להימדד על ידי ניסויים וגירויים שונים.

 

5. יש נגדה ביקורת חריפה ותהיות על היותה מדעית

הפסיכולוגיה תמיד הייתה וגם מהווה כיום מוקד לביקורת ולבלבול, כאשר רבים טוענים שלא מדובר במדע אמתי שניתם לבחון ולקבוע כמו פיזיקה וכימיה וכו'. ורואים אותה כתחום מקרי בלבד וכמדע מעורפל.

 

אישה בתוך המים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
תיקון מחשב קרוב
 תיקון והחלפת רכיבי מחשב

בעידן הדיגיטלי של היום, מחשבים ממלאים תפקיד קריטי בחיי היומיום שלנו. עם זאת, לאורך זמן, רכיבי מחשב עלולים להיתקל

electrician
איך לבחור חשמלאי אמין?

אם יש לכם בעיית חשמל בבית, או שאולי אתם רוצים לעשות שינויים שונים במערכת החשמל שלכם, ברור מדוע אתם