נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לחלום בגדול אך עם רגליים על הקרקע – ניהול עסק בתקופת הקורונה

מנהל עסק

מגפת הקורונה תפסה את העולם לא מוכן. הצעדים אשר היו נראים בהתחלה מחמירים, התגלו כמקלים מדי. לצד הפחד מפגיעה בנפש, השוק בישראל נפגע בצורה אנושה. אנשים רבים איבדו את מקום עבודתם, וכוח הקנייה של הציבור הישראלי פחת משמעותית. ניהול עסק בתקופת הקורונה הוא אתגר לא קטן, המאלץ אתכם להמשיך לחלום, אך לשמור תמיד רגליים על הקרקע.

 

אי הוודאות כגורם מרכזי לקושי

כל מנהל עסק הכין את עצמו נפשית ליום בו התוכנית תשתבש. ליום בו הוא יקום והביצועים של העסק שלו לא יעמדו בציפיות, אולי אפילו לרגע בו יצטרך לפטר עובדים. עדיין, מגפת הקורונה מקשה על כל מנהל עסק. הסיבה לכך היא בין השאר בגלל אי הוודאות הנלווית אלייה. במסגרת קשיים רגילים אשר חווה עסק, המנהל יכול לנסות להכין תוכנית ליציאה מהמשבר. הוא יכול לקחת הלוואות ולהכין תוכנית כלכלית להחזרתן, לבצע קיצוצים, לפעול למכירת חלקים מהחברה או להתרחבות דווקא. במהלך מגפת הקורונה, המנהלים לא יודעים האם המשבר יסתיים בתוך שבועיים, או ילווה אותם במשך שנה. אי הוודאות הזה גורם פעמים רבות לקבלת החלטות אשר לאחר מכן המנהלים מתחרטים עליהן. שאלות כמו האם לפטר את העובדים או לשמור אותם, האם לסגור פעילויות או לשמור על המיכון זז, האם לוותר על צעדי בניין והתרחבות או דווקא להמשיך הן שאלות שאין עליהן מענה, והן בהחלט עשויות לגרור גם מנהל מעולה למצב של חדלות פירעון.

 

כדאי לנסות להעביר כמה שיותר פעילות לאינטרנט

לצד הקשיים, מבחינות רבות העולם הטכנולוגי מאפשר עכשיו התמודדות עם המגפה בצורה אופטימלית. ניתן להעביר חלק גדול מהפעילות העסקית של חברות רבות לרשת האינטרנט. ניתן לבצע חלק גדול מעבודות הניהול, ישיבות הצוות, הכנת המסמכים ועוד בלי לצאת מהבית ובלי להסתכן בהדבקה. יותר מכך, מאחר וישראלים רבים מנועים לחלוטין מלצאת מדלת ביתם, מכירות אונליין ושירות משלוחים איכותי צוברות עוד ועוד פופולאריות. ההתמודדות הטובה ביותר עם משבר הקורונה, תהיה ניצול של המצב כדי להשקיע בטכנולוגיות וצורות עבודה, אשר ישתלמו לא רק בזמן המגפה אלא גם אחריה, והעסקת עובדים בביתם ומכירות באינטרנט הם דוגמאות נהדרות לכך.

 

היערכו למשבר ארוך

למעשה, אין היום אפילו מומחה אחד אשר יוכל לומר בוודאות מה יהיה הזמן של המשבר. גם ההערכות המבוססות על כניסת חיסון לשוק הן לא מבוססות. מחלות נגיפיות רבות נותרו ללא חיסון עד עצם היום הזה, למרות שליוו אותנו אלפי שנים. אל תסמכו על מומחים המעריכים זמן יציאה מדויק, ועשו מה שניתן כדי להתאים את העסק למשבר הנוכחי. היערכו למשבר ארוך, אך בצעו את כל ההכנות הדרושות כדי שבמידה ויתרחש נס והמחלה תחלוף, תוכלו לחזור לפעילות מלאה בזמן הקצר ביותר.

מדדים עסקיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לעסק פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין