נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא נהיגה בקלות ראש?

חוקי תנועה

המשמעות של נהיגה בקלות ראש מתייחסת לחומרת הענישה מאחר ומדובר על זלזול בחוקי התנועה וסיכון הציבור. המאמר הבא יסביר מהי נהיגה בקלות ראש, איזו ענישה צפויה לנהג המואשם בעבירה זו וכיצד ניתן להתמודד עם זה.

 

מה היא נהיגה בקלות ראש?

נהיגה בקלות ראש היא נהיגה לא זהירה שנעשתה עקב נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, נהיגה רשלנית מכוונת, לא אחראית הגורמת לנזק משמעותי או מסכנת את הציבור. גם אם נוהגים במהירות סבירה על פי החוק יכולים לקבל אישום כזה במידה והנהיגה רשלנית. למשל, מעבר בין נתיבים בצורה רשלנית, התעלמות מתמרורים וחוקי התנועה, מעבר באור אדום, גרימת נזק, עבירות תנועה חוזרות ועוד. במילים אחרות, עבירות תעבורה חמורות יכולות בקלות להביא לאישום של נהיגה בקלות ראש.

 

מה העונש הצפוי בחוק על נהיגה בקלות ראש?

נהג המואשם בנהיגה בקלות ראש, מעבר לקנס כספי נכבד ופסילת רישיון עד 3 חודשים, עלול גם למצוא עצמו במאסר בפועל עד שנתיים. לדוגמה, נהג שדעתו מוסחת במכשיר הנייד למרות שהוא יודע שאין לעשות שימוש במכשיר בזמן נהיגה וכתוצאה מכך נגרמת תאונת דרכים, בהחלט יכול להיות מואשם בנהיגה בקלות ראש ולקבל את הענישה המקסימלית על פי החוק.

 

כיצד מתמודדים עם אישום של נהיגה בקלות ראש?

באמצעות עורך דין תעבורה מנוסה ומקצועי ניתן לשנות את האישום של נהיגה בקלות ראש לאישום של נהיגה בחוסר זהירות וכך למעשה להמתיק את גזר הדין. כלומר, יש להוכיח שהנהג לא שם לב לתנאי הדרך ולא נהג בצורה רשלנית, אלא מחוסר תשומת לב בנסיבות מוצדקות. באופן כזה, העונש הצפוי יהיה קנס של 500 ₪ בלבד מבלי שייפסל רישיון הנהיגה שלו. זאת בתנאי שלא נגרמה עקב חוסר הזהירות תאונת דרכים עם נפגעים או שאין אלו עבירות חוזרות דומות. למשל, אם הנהג לא עצר בתמרור עצור מאחר ולא הבחין בו ונכנס לצומת בלי כוונה, מדובר על נהיגה בחוסר זהירות מאחר ולא הייתה לו כוונה לא לעצור במידה והיה מבחין בתמרור.

 

כיצד השוטרים מבחינים בין נהיגה בקלות ראש לבין נהיגה חסרת זהירות?

רוב השוטרים אינם מבחינים בין שתי העבירות אלא אם מדובר בנהג תחת השפעת סמים או אלכוהול או עבריין שעבר עבירות תנועה דומות. לפיכך, ישנה חשיבות קריטית של התייעצות עם עורך דין תעבורה כאשר מדובר על נהג נורמטיבי המקבל אישום על נהיגה בקלות ראש. מעבר לכך, בבית המשפט השוטרים יצטרכו לתת הסבר מדוע בחרו בסעיף של נהיגה בקלות ראש ומדוע הוא נרשם בדו"ח.

לסיכום, עורך דין תעבורה הוא הכתובת הראשונה למקרים שבהם ניתן אישום של נהיגה בקלות ראש. הוא יידע לאתר ולהמיר את האישום על מנת שהענישה תהיה קלה יותר וייצג את הנהג בבית המשפט.

חוקי תנועה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין