נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתחילים במיתוג עסקי במאה ה-21

מיתוג עסקי

יש לכם חזון או רעיון למוצר כלשהו אבל אין לכם מושג איך בונים מותג בעידן הנוכחי? במאמר זה נסביר לכם על הצעדים הראשונים שצריך לקחת במרכיב חשוב זה של בניית עסק

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

עוד לפני שאתם מתחילים לחפש חברה המתמחה במיתוג עסקי, תשאלו את עצמכם שאלות חיוניות שיעזרו לכם בהמשך הדרך. אתם חייבים להחליט מהי מהות העסק שלכם. החזון שלכם עולמי או מקומי? שכונתי, עירוני או לאומי? מהי התוכנית העסקית שלכם? מה או מיהו המוצר או השירות? מה היתרון שלכם על המתחרים? מה הערך המוסף שאתם מציעים ללקוחות? מהו קהל היעד שלכם? ברגע שתצליחו לענות על השאלות האלה, הדרך למיתוג עסקי מוצלח הפכה קלה יותר.

 

רגע, מה זה מיתוג ומי צריך את זה בכלל?

מיתוג עסקי שואף ליחס למוצר או שירות דימוי חיובי ואף מפתה שיגרום לקהל הלקוחות לרצות להעדיף אותו על פני מותגים אחרים. לעיתים, מיתוג עסקי מוצלח הופך לנכס חשוב יותר, או באותה מידה כמו המוצר, שכן הוא גם מסוגל להגן על חברה כלשהי ברגעי משבר. בנוסף, ניתן לבנות מותג סביב אדם מסוים. איש העסקים, ג'ף בזוס, מייסד חברת "אמזון", אחד המותגים המצליחים בעולם, אמר פעם ש"המותג שלך הוא מה שאנשים אחרים אומרים עליך כשאתה לא נמצא בחדר".

 

מה מיוחד במיתוג במאה ה-21?

העידן הדיגיטלי שינה את שיטות השיווק ואת אופן בניית המותג העסקי. הוא מאפשר גישה ישירה ומהירה יותר של הלקוחות ואל הלקוחות. מוצרים ושירותים מסוימים יכולים לפנות לקהל עולמי, בעלות נמוכה יחסית, בזכות היכולת למקד את המיתוג העסקי על קהל יעד מאוד מסויים. יתרון זה יכול לסייע גם לעסק קטן, שכונתי או עירוני.

 

נגיש מאי פעם

אם בעבר הייתה תחושה שמיתוג עסקי הוא עניינם של הגדולים והחזקים כמו "אמזון" או "קוקה קולה", בשנים האחרונות חל שינוי גדול. האינטרנט, הסמארטפון והרשתות החברתיות הביאו את המיתוג אל העם. הוא נגיש יותר – גם מבחינה כלכלית, ממוקד מתמיד והכרחי בהרבה, בעידן בו יש תחרות ומתחרים בכל כיוון. במקרים רבים ההבדל היחיד בין הצלחה לכישלון, בסביבה תחרותית, הוא התדמית, או במילים אחרות – המיתוג העסקי.

 

רגע, אני יכול לעשות את זה בעצמי?

התשובה הקצרה לכך היא כן, אבל יש סיכונים. בעל או בעלת העסק מכירים אותו יותר טוב מכולם. באינטרנט וברשתות החברתיות ניתן למצוא את רוב המידע הנדרש להבנת עקרונות המיתוג העסקי במאה ה-21. חברות מיתוג רבות, לדוגמה, מציעות מידע חינמי על תורת המיתוג. מצד אחד, זה לא יעלה לכם כסף. אבל מצד שני זה כן יעלה לכם בזמן, שלא בטוח שיש לכם. בנוסף, הטעויות שתעשו עלולות לסכן את העסק. לכן, יועצי מיתוג מתאימים ומנוסים יכולים לחסוך לכם גם זמן וגם כסף.

מיתוג עסקי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים