נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מיטות בצורת רכב – לאיזה גיל?

ילד ישן

כשהייתי בת שנתיים, ההורים שלי לקחו את כל המשפחה לדיסנילנד. בעתיד, כל פעם שאמרתי להם שאני רוצה טיול לדיסנילנד כמו כל האחים שלי, הם אמרו "אבל כבר היית שם". מהסיפור הזה, לקחתי איתי מסכנה אחת – אני לא אשקיע בחוויות יוצאות דופן לילדים שלי לפני שהם יגיעו לגיל בו הם יזכרו אותן.

 

לא רק חוויות

הכלל שאימצתי לעצמי, נכון לא רק באשר לחוויות עם הילדים, אלא גם למוצרים עבורם. שווה להשקיע בילדים שלנו. אנו עובדים קשה כדי שיהיה להם טוב ונוכל להרשות להם את ההכי טוב. אולם אין כל תועלת ברכישת מתנה יקרה, בגיל לא מתאים. מיטה נפלאה לילד שלנו, היא מיטת רכב לילדים. מיטת המכונית הופכת את השינה ממטלה לאטרקציה. במקום להילחם עם הילדים שייכנסו למיטה, הם שמחים להגיע אליה. הריב האינסופי בדבר השינה מתגמד, ובמקום זאת הכניסה למיטה נהיית אירוע משמח.

עכשיו יש לשאול – מהו הגיל המתאים לרכישת המתנה הזו? כיצד נמנע מהטעות של ההורים שלי בדיסנילנד מצד אחד, ולא נפספס את הגיל המתאים מצד שני? אין מה להיות מופתעים מהתשובה המאכזבת הניצבת בפתח. לצערנו הרב, אין תשובה חד משמעית. כמאמר הכתוב: "זה אינדיבידואלי". עבור כל ילד, הרגע הנכון מגיע בזמן שונה. ובכל זאת, ניתן להצביע על מספר כללי אצבע שיעזרו לנו לדעת אם הגיע הרגע הנכון.

 

התעניינות ברכבים

שלב זה בסיסי כל כך שכמעט ואין צורך לכתוב אותו, אולם בכל זאת נדגיש – כל עוד הילד או הילדה שלנו לא מביעים עניין כללי במכוניות, אין צורך או הצדקה לקנות להם מיטת מכונית. אף אם אתם טיפוסים של מכוניות והילדים עוד לא, אין מה לחשוב שאהבתם למיטה תגרום להם לאהוב את הענף. ייתכן, שעבורם זו תהיה "סתם מיטה". לכן, רק כאשר ילדכם מגלה עניין בעולם הרכב, קנו לו מיטת מכונית. אחרת, זה יהיה חסר תועלת.

 

מריבות עם המיטה

לרוב הילדים יש שלב בגדילה, בו הכניסה למיטה הופכת למלחמה. הם רק רוצים להשתגע ולהוציא אנרגיות, או לחלופין לקרוא ספר או לראות סרט, והמיטה נתפסת כאי הכבאות משבית השמחות. בשלב זה, בצירוף התנאי מהשלב הקודם, קניית מכונית הרכב תהיה החלטה חכמה שתעזור המון לנו ולילדים.

 

נקשרים לחפצים

ישנם ילדים, שלא מביעים עניין במשחקים יוקרתיים והצעצועים המועדפים עליהם הם סמרטוט ובקבוק מפלסטיק. ההתעניינות בחפצים של ממש, מגיעה רק בשלב מאוחר יותר. לפני שלב זה, אין ערך לקנות לילדים מיטה מיוחדת שכזו. הם לא יקשרו אליה ולא יפיקו ממנה את ההנאה המצופה. ממש כמו ילדה בת שנתיים בדיסנילנד.

 

לסיכום

מיטת רכב היא מתנה נפלאה לילדים. כדי שהם באמת ייהנו ממנה, יש לקנות אותה בתזמון הנכון. לא נקנה את המיטה לילדים עד שהם יגיעו לשלב בו הם: (1) אוהבים מכוניות (2) נקשרים לחפצים (3) לא רוצים להיכנס למיטה. לילה טוב!

ילד ישן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רהיטים