נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו מחיר למשתכן ותוך כמה זמן אקבל את הדירה מיום ההגרלה?

נכס למכירה

לפי נתונים הידועים לכולנו, רוב הזוגות יצטרכו להיעזר בהלוואות שונות בכדי לרכוש בית. יחד עם זאת, כדאי לבדוק האם אתם יכולים להשתתף במכרז מחיר למשתכן, אז בואו נעבור על מספר דברים חשובים שיש לזכור בנושא.

ההגרלה של מחיר למשתכן כבר קיימת בישראל למעלה מ-20 שנים, אך רק בשנה וחצי האחרונה השיטה הלכה ותפסה תאוצה רבה. מחיר למשתכן הוא בעצם שם להגרלה הנעשית עבור דירו במחירים מוזלים ברחבי הארץ. ישנם מספר תנאים, כך שלפני שאתם בודקים אם אתם זכאים השתתף במכרז (בהגרלה), בדקו גם איך מגישים בקשה לזכאות.

אישה מתעניינת בבית

אז מי יכול לרכוש דירה במסגרת מחיר למשתכן?

קודם כל, בכדי להיות זכאי למחיר למשתכן, על מגיש הבקשה להיות אזרח מדינת ישראל. אם אתם חד הוריים שיש לכם ילד מתחת ל-21 שנים אז אתם זכאים להשתתף בהגרלה. מעבר לכך, גם זוגות מאורסים זכאים להשתתף בהגרלת מחיר למשתכן (בתנאי שתאריך חתונתם הוא עד 3 חודשים מיום הגשת הבקשה). במידה ואתם רווקים או רווקות מעל גיל 35, תוכלו גם אתם להגיש בקשת זכאות למחיר למשתכן.

כדאי גם לזכור שאם ב-6 השנים האחרונות היו לכן זכויות כאלו או אחרות על דיור, אתם לא תהיו זכאים להגשת בקשה למחיר למשתכן. במילים אחרות, זכאות מחיר למשתכן היא עבור אנשים שמעוניינים לרכוש את הנכס הראשון שלהם. בכל מקרה בו כבר יש לכם דירה או זכויות על דירה, אתם לא תהיו זכאים להשתתף בהגרלה הנכספת. באשר לשאלת מיליון הדולר: מה גובה ההנחה ­במסגרת תוכנית מחיר למשתכן? שימו לב, במקרים מסוימים ובאזורים מסוימים בארץ, מדובר בהנחה שעשויה להגיע גם לגובה של 450,000 ₪ בממוצע. ברוב המקרים, תוכלו לקבל הנחות על מגרשים שהמדינה מסבסדת, והנחות אלו יהיו בגובה ממוצע של 120,000 ₪.

מסגרת מחיר למשתכן, מה כדאי לזכור עוד?

אין ספק, מדובר בתוכנית כדאית ביותר הן עבור הקבלן והן עבור המתגוררים העתידיים בדירה. חשוב לציין כי על הקבלנים להתחייב למחירי דירות סופיים, ואין ביכולתם אף פעם לשנות את המחיר הניתן בתחילת התהליך של מחיר למשתכן.

אז תוך כמה זמן אקבל את הדירה במסגרת מחיר למשתכן? ובכן, מדובר בשאלה מעט כאובה. אמנם תצטרכו להמתין תקופה לא מבוטלת (במקרים מעט חריגים, אנשים גם חיכו כמעט 5 שנים בשביל להיכנס לדירה, אך זה בד"כ בעקבות בעיות באישורי היתרי בנייה), אך אין ספק שזו המתנה ששווה את התמורה שתקבלו. לרוב, יעברו 7 חודשים עד כשנה וחצי עד שיינתן היתר בנייה. מחיר למשתכן משכנתא וטיפים טובים, ניתן לאתר בפורטלים גדולים המאגדים עבורכם את כל המידע הכי רלוונטי לגבי לקיחת משכנתא בתנאים טובים, טיפים על מסלולי משכנתאות מומלצים ועוד. (כמה הון עצמי צריך לקחת משכנתא).

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין