נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לנסוע עם הילדים לחופשה ולהשאיר את הגרוש בארץ  

אמא והתינוק בחופשה

טיסה לחו"ל עם ילדים להורים גרושים עשויה לעורר מורכבויות שונות מאחר והדבר כרוך במענה לצרכים ספציפיים של הילדים במהלך השהות בחו"ל, נוסף על הצורך בהסכמת ההורה השני בכתב.

אז כיצד ניתן לנסוע עם הילדים לחופשה ולהשאיר את הגרוש בארץ? והאם יש צורך להתייעץ עם עורך דין גירושין לגבי הנושא?

 

הנסיעה מחייבת בהסכמת הגרוש

כל טיסה לחו"ל של אחד מההורים עם הילדים, תצריך את הסכמת ההורה השני וזאת מתוקף האפוטרופוסות שלו על ילדיו.

ועם זאת, במצב שבו הסכם הגירושין קיבל תוקף של פסק דין ונקבע בו שהחזקה על הקטין נמסרה בלעדית להורה שמעוניין לטוס, לא יהיה צורך בהסכמת ההורה הנוסף. כמו כן, במצב זה לא יווצרו בעיות בעת הוצאת הדרכון אך יש להצטייד בעותק ההסכם.

 

האם הגרוש שלי מתנקם בי?

בדרך כלל, הורה שקיבל פנייה מההורה השני על נסיעה עם ילדיו לחופשה בחו"ל ומסרב, עושה זאת מאחר והוא חושש לכך שהילדים יוברחו ולא יושבו ארצה.

ישנם הורים שמודעים להתנהגות בעייתית או מורכבת מטעם הגרושים שלהם ולפיכך לא מסתפקים רק בהסכמה בכתב אלא עותרים לבית המשפט כדי להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ על שם הילד ובמטרה למנוע את הברחתו לחו"ל.

מנגד, ביצירת הסכם גירושין על ידי עורך דין גירושין מומחה, ניתן ליצור סעיף שבו ההורה שמעוניין בנסיעה לחו"ל יצטרך לעתור להסרת צו העיכוב באופן זמני לתקופת השהות בחו"ל ולחדש את תוקפו לאחר מכן, עם החזרה ארצה.

במקרים אחרים, ייתכן שההורה הנוסע לחו"ל עם הילדים הוא האב שחייב בתשלומי מזונות ולפיכך הוציאה האם צו עיכוב יציאה מהארץ כנגדו לטובת גביית החוב.

 

הטלת צו עיכוב יציאה מהארץ על הילדים

האם ניתן לנסוע עם ילדים בגירים לחופשה מבלי לבקש את הסכמת הגרושים? חשוב להתייחס להבדל משמעותי בין צו עיכוב יציאה לקטינים לבין צו עיכוב לבגירים:

צו עיכוב יציאה לקטין שיצא במסגרת הליך ונסיבות מסוימות, איננו מתבטל אוטומטית והוא יישאר בעינו עד שתוגש בקשה שבית המשפט יאשר.

צו עיכוב יציאה לבגיר תקף לשנה בלבד ותוקפו יסתיים באופן אוטומטי, כל עוד לא יתבקש חידוש של הצו.

 

ביטול צו עיכוב יציאה

הורה שמסרב לנסיעת ההורה השני עם ילדיהם המשותפים וממניעים בלתי ענייניים כמו נקמה או הסתת הילדים, מאפשר למעשה להורה השני לעתור לביטול הצו, בכפוף לערבויות כספיות כבדות לכך שהילדים יוחזרו במועד (לרוב ערבות בנקאית או ייפוי כוח בלתי חוזר על נכס קיים במקרקעין).

 

מה נדרש לבצע לפני הטיסה?

טרם הנסיעה, על ההורה היוצא להעביר להורה השני את מלוא הפרטים לגבי הנסיעה: מספרי כל הטיסות, המקומות שבהם ישהה עם הילדים, פרטי הביטוח הרפואי וגם שמירה על קיום תקשורת סבירה בין הילדים לגרוש שנשאר בארץ.

זקוקים לסיוע משפטי לגבי טיסה לחו"ל עם ילדים להורים גרושים, להטיל או לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ? פנו אלינו ותקבלו סיוע מידי ממשרד עורך דין גירושין מוביל ומנוסה.

 

אישה נופשת בבריכה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למשפחה