נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איפה מומלץ להזמין פלטות פורניר ומה ההבדל עם מלמין

פינת ישיבה

כבר מהעת העתיקה ולתוך ימי הביניים ועד לימינו אנו בני האדם אוהבים להקיף את עצמם ברהיטים העשויים מעץ. ככל שעבר הזמן, הבדלי המעמדות והטעם האישי מוביל לכך שכל אחד מאיתנו נהנה יותר מרהיטי עץ אסתטיים ומהודרים.

אך בעוד כל מנהיגי העולם מזדעקים ומתחננים  לצמצום בצריכה ובכריתת עצים בשביל תעשיות הנייר והרהיטים וזאת בשל הפגיעות הממושכות הנגרמות למערכות האקולוגיות ובתורן לייצור החמצן ההכרחי לכולנו, הביקוש לעץ רק עולה וגוברת.

פורניר בא לתת פתרון מצוין לבעיה זו – ומאפשר למשפחות רבות להתהדר ברהיטים הנראים כאילו הם מעץ טבעי תוך פגיעה מינימלית ביערות הגשם בדרום אמריקה או באפריקה ( היכן שמרבית העצים הנכרתים נמצאים).

מזון יוקרתי

אז מה זו פלטת פורניר?

פורניר או ויניר זה למעשה פלטה דקה העשויה מעץ אשר מודבקת על שולי הרהיט (לרוב מדובר בספות, שידות, ארונות וחיפויים) ולמעשה מאפשרת לייצר מטבחים שלמים וסלונים מחומרים זולים יותר וידידותיים יותר לסביבה תוך שמירה על עמידות ואיכות ולבסוף חיפוי בלוחות דקים של עץ טבעי מקנה תחושה נהדרת ללקוח תוך שהסביבה גם היא אומרת תודה.

מה חשוב לשים לב כשמזמינים פלטות פורניר?

פלטות פורניר הן למעשה פלטות דקות שנחתכו מהעץ. גם בתוך הגדרה זאת יש סוגים שונים של איכויות שחשוב לשים לב אליהם בטרם הולכים ומזמינים רהיטים המשתמשים בפלטות פורניר.

  • פורניר חי מול פורניר משוחזר – פורניר חי עשוי מקילוף גזע עץ ושיטוחו ועיבודו כך שיתאים לחיפוי הרהיטים. עצם היותו לקוח באופן ישיר מגזע העץ אזי ישנן בעיות של אחידות בקרב הפלטה, מה שיכול להיות יפה ואסתטי אך עדיין משהו שיש להתחשב בו.
  • בשונה מכך, קיים פורניר משוחזר אשר הוא דווקא אותן פלטות טבעיות אשר מוכנות מעץ אשר נחתך ונצבע ובכך צבעו ומרקמו אחידים. שימוש בפורניר משוחזר נוח מאוד כאשר מעוניינים לעשות פרויקטים גדולים המצריכים צורה אחידה ותבנית אחידה. בנוסף ניתן לעשות תבניות ושינויי גוונים אצל פלטות הפורניר המשוחזרות.
  • חשוב לציין – גם פורניר טבעי וגם פורניר משוחזר עשויים מאותם סוגי עצים אשר בין הבולטים ביניהם הם עצי האורן, האקליפטוס והבוק.

ההבדל בין פורניר ומלמין –

פלטות מלמין משמשות גם הן לחיפוי רהיטים. הייחוד של המלמין הוא מחירו הזול יותר מה שהופך אותו לחומר גלם נפוץ מאוד. המלמין עשוי משרף העץ אשר התייבש ובעצם ציפוי וחיפוי העץ בפלטות מלמין ניתן למעשה להגן על העץ.

חסרון עיקרי של המלמין מול הפורמייקה ומול פלטות הפורניר הוא שהמלמין חלש משמעותית ולא יחזיק ואף עלול להתקלף מוקדם יותר מאשר האלטרנטיבות.

מלמין נראה בצורת סנדוויץ' של לוחות דיקט אשר באמצע יש מעט עצים מה שנותן נפח. שימוש מרכזי למלמין הוא דלתות עץ וכיסאות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אנשי מקצוע
איתור נזילות מקצועי
טיפול ברטיבות בתקרה

רטיבות בתקרה היא נושא כאוב שיש לאתר ולטפל בו באופן מיידי ברגע שמופיעים סימנים מקדימים. זאת על מנת שהרטיבות

איש מקצוע
חשמלאי או חשמלאי מוסמך?

מי שלוקח החלטות בחיפזון סופו שיפגע. כך לדוגמא בכביש אם אנחנו נוהגים מהר וללא חשיבה מהר מאוד נעשה תאונת

עיצוב הבית ראשית
איך לתכנן נכון את עיצוב הבית

תכנון חכם של עיצוב הבית משלב בתוכו שלושה נושאים עיקריים: נוחות, אסתטיקה ותקציב. מכאן והלאה אפשר להתייחס לנושאי משנה חשובים