נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכירו את הזכויות שלכם לאחר תאונת עבודה

עריכת דין

מידי יום מתרחשת תאונת עבודה במקומות שונים ברחבי הארץ. מבירור שערכנו בנושא, גילינו כי עובדים מעטים מכירים את הזכויות שלהם. הדבר מביא לכך שיש עובדים שבוחרים להמשיך לחזור לעבודה כרגיל לאחר זמן מה, מבלי לקבל את הפיצויים המגיעים להם. יצאנו לבדוק את הזכויות שמגיעות לכל עובד לאחר תאונת עבודה כדי להביא את הנושא לסדר היום. הישארו אתנו ותגלו את הזכויות שלכם.

 

רקע אודות כתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי על זכויות לאחר תאונת עבודה, כתבנו לאחר שעברנו בעצמנו תאונה שכזו. לא ידענו כלל שמדובר בתאונת עבודה, ולכן, לא פנינו לגורמים המוסמכים כדי לממש את הזכויות שהגיעו לנו. בדיעבד, הבנו שהוצאנו לא מעט כסף על טיפולים רפואיים שהיו צריכים להיות ממומנים על ידי המוסד לביטוח לאומי. רגע לפני שנציג בפניכם את הזכויות שלכם, חשוב שתדעו מהי ההגדרה של תאונת עבודה, כך תדעו תחילה, אם מגיעות לכם בכלל זכויות.

 

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

החוק מגדיר תאונת עבודה כתאונה שהתרחשה באחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • בעת שהות במקום העבודה
  • בעת יציאה לסידורים עבור מקום העבודה
  • בדרך למקום העבודה מהבית וההפך

לא מעט אנשים סבורים כי ההגדרה של תאונת עבודה היא הראשונה בלבד. כלומר, בעת שהות במקום העבודה. כך שכעת, אתם יכולים לדעת שאם עברתם תאונה שכזו גם מחוץ לכותלי מקום העבודה (בהתאם לנכתב לעיל), אתם צפויים להיות זכאים לקבלת הזכויות שיופיעו בפניכם בפסקה הבאה.

 

מהן הזכויות שמגיעות לכם לאחר תאונת עבודה?

לכל עובד שעבר תאונת עבודה מגיעות זכויות שונות בהתאם לגובה הפגיעה שלו. להלן הזכויות שמגיעות לעובדים במקרים מסוימים:

 

דמי פגיעה

מדובר בתשלום שצפוי להיות מועבר אל הנפגע כל פעם לפרק זמן של כ – 3 חודשים. דמי הפגיעה הללו מגיעים במצבים שבהם נקבע כי הנפגע אינו כשיר לעבוד.

 

אחוזי נכות

בחלק מהמקרים, המוסד לביטוח לאומי קובע כי הנפגע סובל מנכות בעקבות התאונה, כך שהוא מקבל אחוזי נכות. יש אחוזי נכות שהם לצמיתות ויש אחוזי נכות זמניים.

 

איך תוכלו לדעת שאתם מקבלים את הזכויות שמגיעות לכם?

אם לא למדתם עריכת דין כמקצוע לחיים, אתם כנראה לא תוכלו לדעת אם קיבלתם את הזכויות שמגיעות לכם. כדי שתוכלו להיות בטוחים שמיציתם את הזכויות שלכם, אתם צריכים לפנות אל חברה שבקיאה בתחום מימוש זכויות רפואיות. שם תוכלו לפגוש מומחים שילוו אתכם בהליך התביעה. הם ינחו אתכם כיצד לפעול בוועדות השונות של המוסד לביטוח לאומי ויאפשרו לכם לדעת האם קיבלתם את כל הזכויות או שמא, יש צורך לבצע ערעור על החלטת הוועדה.

 

לסיום

עד כאן כל המידע המקיף שאתם צריכים לדעת אודות תאונת עבודה והזכויות שמגיעות לכם לאחר התרחשות של תאונה מסוג זה. מאחלים לכם בהצלחה!

זכויות לאחר תאונת עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת