נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החלום לקראת החופש הכלכלי: הכל על קבלת הפטר לחדלי פירעון

עורך דין מצליח

כל החייבים שנמצאים בהליך חדלות פירעון, צפויים לעבור תקופת זמן של 3-4 שנים עד שיסיימו את חובותיהם ויקבלו את ההפטר המיוחל.

ואם זהו מצבכם, תוכלו למצוא כאן מדריך מקוצר להגשת הבקשה להפטר – הצעד הראשון לקראת החופש הכלכלי שאתם בוודאי מחכים לו:

 

הפטר מהו?

הפטר מסמל את סיום תקופת חדלות הפירעון, במהלכה החייבים נדרשו להעביר תשלום חודשי לטובת כיסוי חובותיהם לנושים תחת תנאים נוקשים והגבלות שנקבעו מטעם הממונה. כאשר קופת התשלומים צוברת סכום שעשוי להספיק לכיסוי מלא או יחסי של החוב ובכפוף לאישור הנאמן (גורם משפטי נייטרלי שמלווה את החייב ומוודא שעומד בהתחייבויותיו), ניתן להגיש בקשה להפטר שיפטור מהמשך התשלומים ויאפשר לפתוח פרק כלכלי חדש וטוב יותר.

 

מי רשאי להגיש בקשה להפטר?

חייבים שמוגדרים במשך ארבע השנים האחרונות כמוגבלים באמצעים, עומדים בצו התשלומים שניתן להם ושאין ברשותם רכוש נוסף שניתן למכור לתשלום החובות יוכלו להגיש בקשה להפטר. אולם תנאים אלה אינם מספיקים: בית המשפט או לשכת האכיפה והגבייה (לשעבר: הוצאה לפועל) שמטפלים ישירות בתיק, יצטרכו להשתכנע כי לאורך כל תקופת ההחזר החייבים פעלו בתום לב מלא, לא ניצלו לרעה את ההליך ואכן עמדו בהתחייבויותיהם כנדרש. ההמלצה של הנאמן תעזור כמובן למסגרת השכנוע הנדרשת ותגדיל מאוד את ההיתכנות לקבלת הפטר ללא כל בעיה.

 

חובות שאינם נמחקים למרות ההפטר

קבלת ההפטר מביאה למחיקת החובות שקיימים לחייבים, למעט שני סוגי חוב: מזונות וחובות וקנסות על פעילויות כלכליות במרמה. בתנאים מסוימים וחריגים יהיה ניתן לבקש להחשיב את המזונות בהפטר. במקרה לדוגמה, ראה לנכון בית המשפט להכליל בהפטר גם את מזונותיו של אדם מבוגר בן 65, שילדיו בגירים, סובל ממחלות כרוניות ומתקיים בדוחק, מאחר ועמדו על הפרק מבלי שנפרעו במשך למעלה מעשרים שנים.

 

לאחר הגשת הבקשה

מרגע שהוגשה הבקשה עשויה לעבור תקופה של חצי שנה ומעלה עד למתן התשובה. אם בקשת ההפטר נדחית, לא מדובר בהכרח בטרגדיה. לעתים הדחייה נובעת מהצורך להמשיך בתשלומים השוטפים מאחר ובית המשפט/ לשכת הגבייה מתרשמים שגובה התשלומים בקופה עוד נמוך. במסגרת המשך קיום צו ההליכים, ניתן להורות על העלאת צו התשלומים, הסרת מגבלת החייב באמצעים בהוצל"פ או הטלת עיקול על נכס שנחשף במסגרת הטיפול בבקשה.

קבלת ההפטר מותנית לעתים גם בהתנגדותם או אישורם של הנושים עצמם. הגוף האחראי מעדכן את הנושים לגבי הבקשה ודורש מהם להגיש התנגדות להפטר תוך שלושה חודשים. אם לא הוגשו התנגדויות עד למועד הנקוב, הבקשה תועבר לדיון רשמי במעמד החייב ובה יוחלט האם לאשר או לדחות את הבקשה.

 

חדלות פירעון: רק עם גיבוי משפטי מקצועי

תקופת חדלות הפירעון עשויה להיות מטלטלת ומורכבת לחייבים. במהלכה, הם נדרשים להתמודד עם בירוקרטיה מורכבת, גורמים שסוקרים בעיניים ביקורתיות את ההתנהלות האישית וכמובן סנקציות והגבלים רבים להם יהיו נתונים במשך כל תקופת ההחזר. לכן חשוב שלצדכם יעמוד עורך דין חדלות פירעון ממולח, אובייקטיבי ומוכשר, שמסוגל לייעץ ולכוון אתכם בבטחה לאורך ההליך ולסייע לכם לקבל את ההפטר המיוחל ללא קשיים.

 

חוק ומשפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת