נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ההבדל בין אירובי לאנאירובי

ריצה - פעילות אירובית

"רק אירובי עושה בטן שטוחה".

"אנאירובי זה משעמם. וזה למבוגרים."

פעילות אנאירובית

"או שעושים אירובי, או שעושים אנאירובי. אי אפשר לערבב."

משפטים שנזרקים בין מתאמנים ומאמניהם בסטודיו האימונים וחדרי הכושר הופכים בקלות למיתוסים שגויים ביחס לפעילויות גופניות כאלה ואחרות. אלא שהנוסחה הנכונה עבור כל מי שרוצה לרדת במשקל, לשמור על הגוף לטווח ארוך ולטפח הרגלי אימונים בריאים היא שילוב בין פעילות אירובית ואנאירובית שתשיג לכם את התוצאה האופטימלית.

רגע, נסביר: מה זו פעילות אירובית?

אירובי הוא פעילות מואצת שמעלה בהדרגה את הקצב ואת הדופק. אם אתם מעוניינים להפחית משקל ולשרוף שומנים, לפתח מסת שריר ולרכוש יכולות גופניות ברמה גבוהה, זו הפעילות שלכם. האירובי הוא אינטנסיבי, מהיר ומצריך כושר גופני רב וניתן לטפח בעזרתו את היכולות הספורטיביות עד למקסימום במגוון פעילויות כמו ריצה, שחייה, ספינינג, רכיבה על אופניים, זומבה, מדרגה, קנגוג'אמפ, קיקבוקס/ אירובוקס/ קרוספיט ועוד. ככל שקצב פעימות הלב גובר וצריכת החמצן עולה, תהליך שריפת השומנים הופך ליעיל יותר ואיתו גם הקטנת הסיכוי למחלות כמו סרטן, לב ודם, הפחתת הסוכרים בגוף, פיתוח סיבולת לב-ריאה ותפקוד גופני תקין.

האירובי מומלץ לביצוע בין 3-5 פעמים בשבוע, רצוי בין 40-50 דקות לכל אימון.

מהי פעילות אנאירובית?

בגדול – כל פעילות בעוצמה גבוהה ששומרת על אנרגיית הגוף והשרירים מבלי "לשאוב" חמצן בעצימות גבוהה. בתוך קבוצת האנאירובי תמצאו את הפילאטיס (מזרון או מכשירים), יוגה, פלדנקרייז, שיעורי גמישות ומתיחות, אימון "חתירה" ו-sutrfset וכל אימון שלא מצריך דופק גבוה אך דורש מכם יכולות איטיות ומתונות של ייצוב הגוף, עבודה ממוקדת על קבוצת שרירים, גמישות, ביצוע תרגילים ברף גבוה, שיפור כוח ועוצמה, יכולת קוגניטיבית, נשימה נכונה ועוד. משעמם? בהחלט לא. האנאירובי מחזק משמעותית את הגוף ומשתמש בסוכר המתגורר בו כמקור אנרגיה ובכך מטפח מסת שריר ומפחית אחוזי שומן.

האנאירובי מומלץ לביצוע בין 2-3 פעמים בשבוע, רצוי בין 50-60 דקות לכל אימון.

ריצה - פעילות אירובית

מה החשיבות של שילוב אירובי ואנאירובי יחד?

כמו קפה וסוכר, סמאטרפון ומטען, שולחן וכיסא – גם שתי הפעילויות הללו לא באמת יכולות אחת בלי השניה. מדובר בשתי פעילויות משלימות זו לזו התורמות יחד לחיזוק עוצמתי של השרירים וחיטוב הגוף, מטפחות את היכולות הפיזיות ומונעות פציעות ומחלות לטווח ארוך של שנים.

מומלץ לשלב לאורך השבוע בין שתי הפעילויות ולסדר אותן כך שביום ראשון תבוצע למשל פעילות אירובית, ביום השני אנאירובית, ביום השלישי אירובית וכן הלאה. כדי להיכנס לכושר כמו שצריך, להגביר מסת שריר ולצמצם היקפים, אין צורך להגיע לגיל מסוים כדי להתחיל וחשיבות כל אחת מהטכניקות היא עצומה לשנייה. בלי יציבה נכונה או קצת ידע לגבי טכניקות נשימה, לא תוכלו לרוץ או לשחות היטב וללא קפיצה בחבל או רכיבה על אופניים, אי אפשר להרוויח חוזק לתרגילי בטן בעומס כבד.

ערן שני, ישמח להתאים לכם את סוגי הפעילויות הנכונות והטובות לכם על סמך התוצאות הרצויות והשילוב בין שתי הגישות, כך שתוכלו להשיג בתהליך נכון ובריא הגנה בריאותית מושלמת, חיטוב ומיצוק ויכולות גופניות ברמה גבוהה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ספורט
קליעה למטרה
דארטס: הסבר על חוקי המשחק

הדארטס, משחק של קליעה למטרה,  הוא אחד המשחקים האהובים בעולם, ופירושו זריקת חיצים כדי לפגוע בלוח מטרה, וככל שנפגע

how to build muscles -איך לבנות שרירים
איך לבנות שרירים

תמיד חושבים איך לבנות שרירים ולא יודעים כיצד לגשת לאימונים על מנת להשיג הצלחות אמתיות? דעו לכם כי תוכלו