נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש צורך בעדים כשמדובר בתאונת רכב בדרך לעבודה?

2 רכבים ישנים לאחר תאונה - אילוסטרציה

תביעות בתחום הנזיקים נוגעות בכל תחומי החיים, גם במקום העבודה.

החוק אפילו מכיר בכל שהליכה, או נסיעה למקום העבודה, או בדרך הביתה ממקום העבודה, נחשבת אף היא לזמן עבודה ולכן, אם התרחשה תאונה בדרך לעבודה, במהלכה העובד נפגע, הוא עשוי להיות זכאי לפיצויים בגין תאונת עבודה.

אבל מה צריך כדי להוכיח כי מגיעים לו פיצויים והאם צריך עדים?

 

תיעוד תאונת עבודה

תביעות בגין תאונת עבודה, בדומה לתביעות נזיקין, מצריכות מהתובע איסוף ראיות מהודק ויסודי, כדי להבטיח שיש בידיו די הוכחות לקבלת הפיצויים המגיעים לו.

משום כך, נפגע תאונת עבודה מתבקש בין היתר, לתעד כל דבר הקשור לתאונה ולנזק שנגרם לו בגללה.

זה כולל מסמכים רפואיים, כמו הפניות, מרשמים, טיפולים, צילומי רנטגן ואישפוזים.

זה כולל גם צילומי וידאו וצילומי סטילס של מקום התאונה ושל הגורמים לתאונה (כתם שמן על הכביש למשל, מדרכה שבורה וכן הלאה)
וזה אכן כולל גם לקחת פרטים של עדים לתאונה, אשר יכולים לחזק את טענות התובע ואף לזרז את תהליך התביעה, שכן מדובר לעיתים קרובות מדי, על תהליך ארוך ומייגע.

 

מה קורה אם אין עדים לתאונת עבודה?

תאונת עבודה שהתרחשה ללא עדים, יכולה להציב את התובע במצב עדין מאוד, שכן אם המעסיק, או ביטוח לאומי, או כל גוף אחר שעשוי להיחשב אחראי לתאונה בעיניי החוק, עלולים להציג עמדה הפוכה ולטעון כי התאונה לא התרחשה בגללם, או שלא התרחשה כלל, או שהתובע לא נפגע כפי שהוא מתאר.

במקרה כזה, מחסור בעדים עשוי להיות מכשול אמיתי, שכן עדים אובייקטיבים, או פשוט עדים שהיו במקום בעת המקרה, יכולים לחזק את הטענות של התובע ולהקל על הליכים שונים.

למרבה המזל, יש צורות רבות נוספות לתיעוד של מקרים כמו תאונות עבודה ואף אם לא היה עד נוכח במקום התאונה ברגע שהתאונה התרחשה, אתם יכולים לרשום את האדם הראשון שהגיע למקום כדי לעזור לכם – בתור עד.

 

תאונות עבודה במקרה של עצמאים

הקושי העיקרי במקרה של עצמאים, הוא המחסור בעדים במקרים רבים, אם כי עצמאי חייב להיות רשום בביטוח לאומי בתור עצמאי, בטרם יוכל להגיש תביעה בתור עצמאי.

עצמאים רבים עובדים בכוחות עצמם, לעיתים קרובות מהבית. כאשר אין עדים לתאונה, גם הרבה יותר קשה לקבל הכרה מביטוח לאומי על עובדת התרחשותה של תאונה כזאת.

 

לסיכום

במקרים של תאונת עבודה, חשוב פי כמה להקפיד על תיעוד מקיף ויסודי של המקרה, לקרוא למישהו שיגיע לעזור וגם ישמש כעד במקרה הצורך ולשכור את שירותיו של עו"ד עם ניסיון ומיומנות גבוהה בתחום הביטוח, כדי להגדיל את הסיכויים לקבל את הפיצויים הנדרשים – על ידי ביטוח לאומי וחברות הביטוח הפרטיות.

מידע נוסף תוכלו למצוא כאן – ddlaw.co.il.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע
עסקת טיעון בתביעת לשון הרע

תביעות דיבה יכולות להיות מורכבות וטעונות רגשית. כאשר נאשם עומד בפני אפשרות של נזקים כספיים משמעותיים ופגיעה במוניטין, עסקת