נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גודל הדוד כגודל הבניין

דודים

מטבע הדברים, מספר הדודים והגודל שלהם יושפע ישירות מגודל וגובה הבניין. לכל דירה יש דוד משלה, כך שבניינים גבוהים במיוחד יידרשו להרבה מאוד דודים – דבר שלא תמיד אפשרי, כי הגג לא מספיק גדול כדי להכיל את כל הכמות. אילו גדלים של דודים קיימים, ומהם הפתרונות שנמצאו עבור בניינים גבוהים?

 

סוגים של דודי שמש

בישראל נחקק חוק שמורה על התקנת דוד שמש בכל בניין, במטרה לחסוך באנרגיה ולנצל את אנרגיית השמש כדי לחמם מים. על כן, כנראה שבגג הבניין שלכם תמצאו לא מעט דודי שמש בגדלים שונים.

הגדלים של דודי שמש נעים בין 80 ליטר ל- 300 ליטר, כאשר ככל שהדוד גדול יותר – כך הוא מתאים למספר גדול יותר של דיירים בבית, ובהתאם גם עלותו גדולה יותר. שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון לפני בחירת הדוד הוא שככל שהדוד גדול יותר, כך לוקח למים שבו זמן רב יותר להתחמם. במידה ואתם לא באמת צריכים דוד גדול – מומלץ להסתפק בגודל קטן יותר, על מנת לחסוך בעלויות ובזמן המתנה למים החמים.

 

איך ניתן לספק מים חמים גם בבניינים גבוהים?

כאמור, החוק בישראל דורש מכל בניין להתקין דודי שמש בגג שלו. אם מדובר על בניינים רבי קומות, הדרישה חלה רק לגבי 7 הקומות העליונות של הבניין. דיירי הקומות התחתונות יכולים להשתמש בדוד חשמל, שהוא קטן יותר בגודלו (שכן הוא לא דורש גם התקנת קולט שמש) – אך מבזבז יותר חשמל, אנרגיה וכסף.

 

התקנת מחליף חום

הדרך החדשנית והיעילה ביותר שפותחה בשנים האחרונות, היא להתקין מפזר חום שיעביר את המים החמים אל הקומות התחתונות – ללא צורך להימצא ליד קולט שמש. מדובר במערכת סגורה, שמחממת את המים בצינורות שמגיעים מקולט השמש. המערכת משתמשת בקולטי שמש שכבר קיימים בבניין, ומייתרת את הצורך בכך שלכל דירה יהיה קולט שמש משלה.

זהו פתרון חדשני למדי, שכן עד כה האפשרות הרווחת ביותר עבור דיירי בדירות בקומות הנמוכות הייתה להשתמש כל השנה בדוד חשמל – גם כאשר היו ימים שטופי שמש (ובמדינת ישראל מרבית הימים בשנה הם אכן כאלו).

התקנת מחליף החום חוסכת לכל דירה כ- 1,000 ₪ בממוצע בחשבון החשמל, וחוסכת אנרגיה רבה – כך שהיא גם חסכונית וגם תורמת לסביבה ירוקה!

 

התקנת דוד השמש בבניין בעזרת מתקין דודים מוסמך

במידה והבניין שלכם אכן רב קומות ואתם רוצים להתקין את המערכת החדישה בבניין שלכם, או אם אתם מעוניינים בהתקנה רגילה של דוד שמש – מומלץ לתת למתקין דודים מוסמך לבצע את ההתקנה. כך תוכלו להיות בטוחים שהדוד אכן פועל ביעילות המרבית (נדרש דיוק רב על מנת לכוון את קולט השמש לזווית הנכונה, על מנת שיוכל לקלוט את אור השמש בצורה אפקטיבית).

 

דוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה