נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו טפסים צריך למלא בהר הכסף

דף ועט

ישראלים רבים חסכו בעבר וחוסכים גם היום סכומי כסף משתנים מדי חודש. על פי סקרים עדכניים, ממוצע החיסכון עומד בדרך כלל על כמה מאות שקלים בחודש, המסתכמים לכדי כמה אלפי שקלים בשנה. זאת, בנוסף על חיסכון פנסיוני וקרנות ההשתלמות. ואולם לפני כעשור התברר שחלק מהחסכונות הללו אבד או נשכח, והוא שוכב בחשבונות בנק רדומים. על מנת לסייע באיתור הכספים האבודים הללו יצאה מדינת ישראל בתוכנית חדשה, שהמטרה שלה היא לסייע לישראלים המעוניינים בכך למצוא חסכונות ופיקדונות הרשומים על שמם ולמשוך אותם. איך קרה שסכומי כסף כה משמעותיים נצברו ואין להם דורש? מה צריך לעשות על מנת למשוך את הכספים הללו? אילו טפסים צריך למלא בכדי לקבל את הכספים המגיעים לכם? כל התשובות בהמשך המאמר.

 

איך קורה שסכומי כסף גדולים אינם נדרשים

כאמור, ישראלים רבים חוסכים כספים בתוכניות שונות. בחלק מהמקרים החיסכון מתבצע באמצעות מקום העבודה. בחלק אחר מהמקרים, היזמה לתוכנית החיסכון היא של החוסך עצמו, אבל בשלב כל שהוא ההפקדות נפסקות. עם הזמן התוכנית השכחת ונשארת רק בחשבונות הבנק. למרבה הצער, אירועים כאלה מתרחשים כל העת. אבל היום, בשונה מהעבר, האפשרות לאתר תוכניות חיסכון או פיקדונות עומדים זמינה יותר. זאת, בעיקר הודות להתקדמות הטכנולוגית המאפשרת לבצע את החיפוש באמצעות האינטרנט. אם בעבר הדרך לאתר את האנשים שהכספים שייכים אליהם הייתה בעיקר באמצעות הטלפון או באמצעות שליחת דואר, הרי שהיום הדברים פשוטים הרבה יותר.  תוכנית הר הכסף שיזמה המדינה, מאפשרת לאתר תוכניות חיסכון או פיקדונות לא רק בבנק שבו מתנהל החשבון, אלא בכל מקום שבו קיימים פיקדונות או חסכונות המשויכים למספר תעודת הזהות של המבקש. בנוסף, אפשר לאתר כספים השייכים לקרובי משפחה שהלכו לעולמם. לאחר האיתור, אפשר למשוך את הכספים הללו בקלות ובמהירות יחסית.

 

טפסים שיש למלא והליכים פרוצדוראליים

אם הכספים שאותרו בהר הכסף שייכים לך, אמשיכה שלהם מתבצעת בקלות יחסית. כל מה שצריך הוא לפנות לבנק שבו מופקדים הכספים ולהציג את תעודת הזהות שלך. הבנק יבקש ממך למלא טפסי שחרור לפיקדון, ומשם הדרך של הכסף קצרה לחשבון הבנק שלך. ואולם אם הכספים שייכים לאדם שהלך לעולמו, יש צורך להצטייד, מלבד תעודת הזהות, בצו ירושה או בצו קיום צוואה. בנוסף לאחר מהאישורים הללו, בהתאם לצורך, יידרש המבקש גם למלא טפסי משיכה מטעם הבנק. גם כאן, ,מדובר בהליך פרוצדוראלי פשוט יחסית וקל מאד לביצוע.

למרות שמדובר בהליך פשוט וקצר יחסית, יש אנשים שאינם יודעים כיצד לבצע אותו. במקרה הזה, ניתן להיעזר בשירותיהן הטובים של חברות המתמחות בכגון אלה. השירות ניתן אמנם בתשלום, אבל אם יש למבקש יסוד סביר להניח שיש על שמו כספי חיסכון שהוא איננו מודע אליהם, בהחלט שווה לנסות. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר בהקדם ואנו נחזור אליכם להמשך התהליך.

טופס בקשה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
עורך דין לשון הרע
האם אני צריך שיקום כלכלי?

קביעה אם ומתי יש צורך בשיקום פיננסי היא צעד מכריע עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים פיננסיים מתמשכים. שיקום פיננסי

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

הפעילות העסקית שלנו כרוכה בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, כאשר אחת הפעולות השגרתיות היא ניכוי מס במקור, המאפשרת גביית

המדריך לערבויות משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת, בעיקר היות ומדובר בהלוואה גדולה שתלווה אתכם לאורך שנים. על כן, כדאי להתכונן ולהבין