נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מורידים חום לתינוק ואיך בודקים בצורה מדויקת?

אמא ותינוק

התינוק שלכם סובל מחום? להלן טכניקות מצוינות אשר יאפשרו להוריד את החום במהירות. כל הפרטים – במאמר.

כיצד ניתן לבדוק חום לתינוק באופן מדויק?

חום אצל תינוקות הוא תופעה מוכרת וידועה, והוא לרוב נובע מתוך העובדה כי תינוקות רכים בשנים מתקשים להסתגל לתנאי החוץ בשל מערכת חיסונית מוחלשת, ומשום כך הם חשופים לזיהומים כמו גם לחום. אם בעבר בדיקת חום הייתה פעולה מורכבת יחסית אצל תינוקות, כיום ניתן באמצעות מד חום דיגיטלי למדוד את החום של התינוק במהירות, וברמת דיוק מקסימלי. יחד עם זאת, מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה על הדרך הטובה ביותר למדוד חום, כמו גם לבדוק מולו מהו המכשיר המתקדם ביותר אשר נמצא כיום בשוק. בנוסף, מומלץ שיהיה בבית לכל מקרה מד חום דיגיטלי אשר יאפשר לכם לבדוק במהלך הזמן האם החום ירד, ובמידה והחום ממשיך לעלות – יש לפנות באופן מידי לבית חולים.

מד חום

כיצד ניתן להוריד חום לתינוק?

כאמור, חום אצל תינוקות יכול להתרחש בכל גיל, ולרוב החום מתרחש בעקבות וירוס ויראלי או זיהום אשר חודר לתוך המערכות הפנימיות של התינוק, אשר כידוע הן מערכות מוחלשות מאוד. הדרך הטובה ביותר להוריד חום היא בראש ובראשונה להתקשר עם רופא ילדים באמצעות אפליקציה ייעודית של קופת החולים או בהתקשרות אליו ישירות, כאשר חשוב לציין כי במידה ומדובר בחום אשר חצה את רף 38 מעלות – יש לפנות באופן מידי לבית חולים. יחד עם זאת, במידה ומדובר בחום נמוך ניתן להשתמש בטכניקות פשוטות אשר כוללות בין היתר הכנסה של התינוק לתוך אמבט חמים וזאת משום שהמגע של המים ביחד עם עורו של התינוק יכול להוריד באופן מהיר את טמפרטורות הגוף. בנוסף, מומלץ להכין קומפלקסים עם מים פושרים ולהניח בעדינות על המצח של התינוק או על החזה, וכן להשתמש בבגדים קלילים ככל האפשר בכדי לתת למערכות הגוף של התינוק לנדף זיעה, ובכך להוריד את החום. שימוש בתרופות להורדת חום צריכות להתבצע רק לאחר הוראה מהרופא, ועל כן במידה והתינוק שלכם סובל מחום יש לפנות אליו לצורך קבלת מידע קונקרטי אודות תרופות אשר ניתן לטפל בהן בתינוקות רכים. להסבר מפורט יותר באתר תינוק ישראלי לחצי כאן.

מעוניינת לקבל פרטים נוספים אודות הורדת חום ומידע אודות הריון והורות צעירה? הכירי את תינוק ישראלי

פורטל תינוק ישראלי הינו הפורטל הגדול בישראל אשר מאגד את כל המידע החשוב ביותר הנוגע להריון, לידה והורות צעירה. באמצעות האתר תוכלי לקרוא מדריכים מקצועיים כמו גם טיפים חשובים אשר יעזרו לך להשקיט את המחשבות בתקופה המרגשת הזו, ובכך להיות בטוחה כי את מקבלת את כל האינפורמציה החשובה ביותר בעת הזו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות